Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Problem jest taki że po odbiorze od mechanika (zmiana wieńca i łożyska oporowego) sprzęgło wytrzymało 3 godziny pracy (w sumie) po czym zaczęło mocno "ciągnąć". To znaczy nie dało się wrzucać biegów bez mocnych zgrzytów a po wciśnięciu sprzęgła i tak jechał i tylko hamulec utrzymywał moje C328 w miejscu.

 

Szukałem na forum i dowiedziałem się o regulacji sprzęgła. Zabieram się za robotą a tu kiszka bo jedna dźwignia (łapa sprzęgła) nie daje się regulować. Wkręcam śrubę do oporu a ta menda ani myśli podsunąć pierścień do łożyska na książkowe 8 mm, w ogóle prawie się nie rusza.

 

Znalazłem podobny przypadek na innym forum ale autor nie napisał jak go rozwiązał. Z tego co się dowiedziałem potrzeba będzie wymienić dźwignię sprzęgła i tu chcę zapytać co przy okazji dokupić do tej operacji. Wiadomo że 3 dźwignie (łapy) ale może przyda się jakieś sprężyny czy inne drobiazgi, które nie kosztują dużo a nie trzeba będzie czekać na nie z rozpołowionym ciągnikiem.

Edytowane przez Aries
Opublikowano

Witam. Mam problem związany ze sprzęgłem w mojej trzydziestce. Urwały mi się dwie łapki które wyciskają sprzęgło, tak więc rozpołowiłem ciągnik i korzystając z okazji zmieniłem tarcze sprzęgłowe bo były już zużyte. poskładałem wszystko z powrotem i nie mam sprzęgła. niby łożysko wciska łapki i powinno rozłączać ale tak się nie dzieje :( w czym może być problem? co zrobiłem nie tak ? proszę o szybką odpowiedź bo ciągnik potrzebny :) z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Opublikowano

witam
problem polega na tym gdyz kupiłem silnik od c330 koło zamochowe zostało przetoczone z c328 zeby pasowało. Problem pojawił sie po złożeniu wszystkiego do kupy, brak wysprzeglania biegi nie wchodzą tarcza 1 stopnia założona poprawnie wałek i podnosnik działa. Żadna regulacja nie pomaga nowa tarcza sprzegło podciągnięte do konca i dalej nic? Wie ktos co to może być już drugi dzień sie z tym mecze?

Opublikowano

Czujesz pod pedałem pierwszy stopień? Nie pamiętam, czy przez boczny dekielek da się to zobaczyć - jak się da, to zobacz, czy łożysko wciska łapki. Musiałeś źle złożyć.

Opublikowano

Jeśli jesteś pewien że wszystko złożyłeś dobrze to odpal go na biegu i pojeździj na wciśniętym sprzęgle. Jest możliwość że tarcza się przykleiła mówię to z doświadczenia, jeśli nie puści to problem leży gdzieś indziej i trzeba rozebrać. Zobacz również czy łożysko po wciśnięci dotyka łapek sprzęgła z racji tego że istnieje możliwość złego wyregulowania i po prostu sprzęgło się nie wciska.  

Opublikowano

Witam.

Mam problem z regulacją sprzęgła w ciągniku C-330 starego typu. Problem polega na tym że kręcę nakrętki na dźwigniach , dwie się prawidłowo wychylają , można osiągnąć wymagane 8  mm między łożyskiem a pierścieniem natomiast trzecia nakrętka doszła do oporu natomiast dźwigienka nie wychyliła się żeby osiągnąć 8 mm i nie wiem co jest przyczyną,

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam. 

Opublikowano (edytowane)

Wkładka oporowa do wymiany, okładziny lub dźwigienki. Po rozebraniu sprzęgła zobaczysz przyczyne usterki.
Luz może nawet mniejszy. Im mniejszy tym częściej powinno się sprawdzać się sprzęglo. Poniewaz luz będzię się zmniejszał wraz z zużyciem sprzęgła

Edytowane przez zetores
Opublikowano (edytowane)

Prawdopodobnie odleciała podpórka pod dźwignią. 

Sprawdź czy nie jest nienaturalnie blisko blachy docisku a sama podpórka znajduje się zaraz za śrubą regulacyjną idąc w kierunku środka docisku. Myślę że brak kamienia byś zauważył....

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

jak jest starego typu to łapki nowego typu sprzegła beda ocierac  obudowe z przodu

Opublikowano

Wymiany obudowy sprzęgła to nikt nawet nie myślał ale dzięki za radę-przekaże szwagrowi bo to on chce zmieniać.ja mam w swojej nowy typ ale też się kwalifikuje do wymiany tarcz.tylko jakie tarcze założyć by troche pochodziły -chodzi mi o firme.a jak są wałki sprzęgłowe uszczelnione przed puszczaniem oleju na sprzęgło?a wymiana wałków jest dość mocno skomplikowana czy łatwo je zmienić?

Opublikowano (edytowane)

Masz uszczelniacze wałków i przy wymianie trzeba uważac na łożysko igiełkowe bo się rozsypie i trzeba to potem przy montażu poskładać. Do sprawdzenia także uszczelnienie od strony sinika. Polecam instrukcję napraw jak nie masz bo 15 zeta nie majątek a dużo pomaga jak mało robisz w mechanice no i katalog części dzieki czemu wyłapiesz wszystkie potrzebne części i uszczelnienia.

Co do tej obudowy że po zmianie sprzęgła będzie coś obcierać to sie nie spotkałem z takimi opiniami. Jak masz do dyspozycji ciągniki z dwoma rodzajami to sobie pomierz co trzeba ale wydaje mi sie że nie powinno być problemu przy zamianie.

Czasem jak poszukasz to jeszcze z prl coś możesz dorwać, ale co nie założysz to i tak pojeździsz(swego czasu z Chełmna szły na pierwszy montaż przecież)

Zaglądnij do tego tematu powinien pomóc w decyzji

 

Edytowane przez Roman4321
Opublikowano

Właśnie,przy wyciąganiu wałków uważaj na złożenie igiełkowe,bo się rozsypie i spadnie na dno skrzyni(po prostu w ciapku łożysko igiełkowe nie jest w koszyczku i trzeba uważać)

a później nie tak łatwo jest to łożysko ułożyć,wiem,że my braliśmy na smar i gumkę recepturkę:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v