adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

craft    7

No właśnie o to mi chodziło, że coś takiego powinno powstać, więć dobrze , że mają to w planach


Are you an idiot? No sir I'm a dreamer...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

jak by ursus przytomnie byl zarzadzany to juz dawno by sie wyniosl z ursusa, przeciez wszystkie wieksze firmy na calym swiecie tak robia kiedy podmiejskie tereny sa wchlaniane przez miasto. a co firmy nazywajacej sie "ursus" to co z tego ze jej nie ma? na calym swiecie w roznych fabrykach produkuje sie produkty danych marek i jest ok. czy zaklady w austri gdzie produkuje sie case i steyr nazywaja sie takowo? nie! czy fabrykla pras kuhn nazywa sie kuhn? nie! wiec w czym problem??

 

Jeśli chodzi o Kuhn to nazwa brzmi: KUHN GELDROP B.V. (kiedyś: Kverneland Group Geldrop B.V., jeszcze wcześniej Greenland Geldrop B.V, a jeszcze wcześniej P. J. Zweegers end Zonen Landbouwmachinefabriek B.V.) i zapomniał bym dodać że to właśnie tam w 1964 roku Piet Zweegers wynalazł jak na tamte czasy rewolucyjną kosiarkę bębnową, dziś te kosiarki w plecie Kuhn mają symbol PZ B)

Jeśli chodzi o Case IH i Steyra to nazwa brzmi CNH Österreich GmbH i ciągniki Steyr są tam produkowane od 1955 roku (Case IH przejął to w 95)

Także na zachodzie również istnieje takie coś jak tradycja ;)

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Na odwrót tzn. to koncern Fiat przejął New Hollanda a następnie przemianował swoją spółkę córkę-FiatAgri na New Holland ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rollo29    81

Fiata-Agri przejoł NH i chyba już nie składają pod tą nazwą ciągników.

Fiat-Agri to kupił część firmy Ford tą od ciągników i pod nazwą NH produkował z początku te same modele fordów.Teraz jest takie coś jak globalizacja ,w firmie URSUS jedyną wartością była ta historyczna nazwa i ona będzie klepana na traktorkach sprzedawanych przez nowego właściciela w kraju nadwiślańskim i okolicach,no i jeszcze dola od producentów części do starych modeli za używanie nazwy Ursus.ZM.URSUS przetrwały 21 lat kapitalizmu to dużo jak na firmę fatalnie zarządzaną ,bez wizji rozwoju ,bez własnych konstrukcji,bez kapitału ,z przestarzałą fabryką .ZM.URSUS w WARSZAWIE trafiły na śmietnik historii tak jak FSO na Żeraniu ,stocznia w Szczecinie i PGRy. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Czy ktoś z Was oriętuje się jak wygląda sprawa z Ursusem 11034? Ruszy produkcja i sprzedaż w listopadzie czy może w późniejszym terminie?


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0

Skoro temat o Ursusie, to może kogoś to zainteresuje:

 

 

W necie można sobie poczytać jak to dobrze, że Ursus został "przejęty" przez polmot, marka będzie odbudowywana itd. Nikt tylko nie pisze, co stało się ze starym, prawdziwym Ursusem. Ursus nie upadł sam z siebie, a został po prostu wydojony przez bumar z całego majątku i doprowadzony do ruiny. Ursusem rządzili ludzie nadani z bumaru. Bumar przejął od Ursusa 12ha gruntów w Warszawie, znak towarowy i wszystko, co tylko stanowiło jakąś wartość.

O tym nigdzie przeczytać nie można, mało tego żadne media nie zainteresowały się sprawą upadku niegdyś potężnej firmy - jedyną tv jaką udało się ściągnąć do zakładu była tv Trwam (a w zasadzie nie do zakładu, tylko przed bo bumar zamknął halę produkcyjną przed pracownikami Ursusa).

Co do ciągników z Lublina, to się zobaczy, czy będą to tylko maszyny z Chin i Turcji z naklejkami "Ursus", czy coś nowego, produkowanego jednak chociaż po części w Polsce.

 

A ponieważ to mój pierwszy post na forum, to witam wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekskw    43

Czy ktoś z Was oriętuje się jak wygląda sprawa z Ursusem 11034? Ruszy produkcja i sprzedaż w listopadzie czy może w późniejszym terminie?

 

 

Ja czekam i licze na ten ciagnik:)


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

A ja powiem inaczej. Jedyna tv która wszystko widzi inaczej jest tv trwam więc dlatego się tym zainteresowali :P


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekskw    43

A ja powiem inaczej. Jedyna tv która wszystko widzi inaczej jest tv trwam więc dlatego się tym zainteresowali :P

 

 

z tym,ze widza inaczej to sie zgodze hahaha


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0

A ja powiem inaczej. Jedyna tv która wszystko widzi inaczej jest tv trwam więc dlatego się tym zainteresowali :P

 

Hehe, no nie wiem - nie oglądam.

W reportażu są jedynie wypowiedzi pracowników, nie reżyserowane, więc punkt widzenia tv Trwam nie ma większego znaczenia. Chodziło mi o to, czy ktoś z was widział jakiekolwiek informacje w mediach o końcu Ursusa, o tym co stało się z firmą itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Nie ma Ursusa, nie ma FSO. Niektórzy obwiniają o upadek tych firm działające w nich związki zawodowe. Podobne firmy z naszego dawnego bloku wschodniego jednak funkcjonują, mam tu na myśli Dacię, Skodę a nawet Zetora.

Należy zadać sobie pytanie dlaczego im się udało, a naszym firmom nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Hej ten ursus bedzie dostepny od stycznia 2012 . Bedzie miał 110koni skrzynia 12\4 revers mechniczny 145tys a w opcj drugiej 110koni skrzynia 36\36 revers elektro hydrauliczny 180tys bedzie też 92,5 koni skrzynia 12\12 revers mechaniczny cena 140tys informacje uzyskałem od dilera z okolic Białegostoku co sadzicie o tej skrzyni 12\4 (sam jestem zainteresowany kupnem tego ciągnika o całosci wyposarzenia ciągnika będe wiedział w tym tygodniu )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HIlary    4

Ładnie się zapowiada , fanie ,że będzie możliwy wybór skrzyni.Ceny podobne do konkurencji, ciekawe jakiej marki te skrzynie ??I jakie będą inne dane techniczne i kabina??Styczeń już nie daleko ;)

Ciekawe jeszcze jakie modele będą mieć w ofercie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Ty ja nie wiem jak jest w 80 mówie o cenach z vatem ,jak mi powiedziano tak napisałem.Bym wzioł tego 110konnego ale ta skrzynia mnie zamula....

 

Tyle co wiem będzie 140 , 110, 92,5 konne :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie ma Ursusa, nie ma FSO. Niektórzy obwiniają o upadek tych firm działające w nich związki zawodowe. Podobne firmy z naszego dawnego bloku wschodniego jednak funkcjonują, mam tu na myśli Dacię, Skodę a nawet Zetora.

Należy zadać sobie pytanie dlaczego im się udało, a naszym firmom nie?

Związki zawodowe tak do końca nie wykończyły FSO tylko Mieczysław Wilczek go wykończył, a czemu? FSO miało już prawie na fabryce Fiata Uno ale niestety M. Wilczek zrezygnował z tego i chciał w FSO produkcję fiata cinquecento... No i się potem zaczęło, najpierw Daewoo potem Chevrolet a teraz już koniec fabryki na zawsze...

A Dacia, Skoda i Zetor przetrwali przez inne firmy Dacia=Renault, Skoda=Volkswagen, Zetor=HTC holding tak samo teraz Ursus=Pol-Mot Warfama. I nie ma za czym płakać, Ursus jest był i będzie ale na pewno o wiele lepszy niż te przestarzałe Warszawskie traktory...

Odpowiadając na twoje pytanie powiem jedynie tak, FSO by przetrwało gdyby związki zawodowe nie były "nachapane" demokracją, nie uważali się za wielkich panów i dały się przejąć zachodniej firmie tak jak np. Skoda Volkswagenowi. I tu ciekawostka w latach 90. Volkswagen interesował się fabryką FSO.

Jedyna prawda jest taka żeby upadają firma przetrwała musi zostać wspomożona przez inną i prawie zawsze wychodzi jej to na dobre.

A co do cen Ursusa i wyposażenia to powiem że zapowiada się bardzo ciekawie oby jednak z jakością wykonania było o wiele lepiej niż dotychczas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

aha bo myslalem ze bez vat :blink: no to ceny sa nawet nawet ten z skrzynia 36/36 moze byc ciekawy i miec zainteresowanie

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317
...A Dacia, Skoda i Zetor przetrwali przez inne firmy Dacia=Renault, Skoda=Volkswagen, Zetor=HTC holding tak samo teraz Ursus=Pol-Mot Warfama....

Dacia przejęta niby przez Renault a tak dokładniej alianz RENAULT-NISSAN (aż gryzie w oczy podobieństwo Nissana do Dacii).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj