Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Na stronie firmy Pronar figurują jeszcze ciągniki a czy je sprzedają i ktoś je kupuje, to już inna sprawa.

Farmtrac możemy zaliczyć do polskich marek ciągników, bo cała seria Europeline składana jest tylko w Polsce.

Ciekawe kiedy pojawią się w Polsce ciągniki Mahindra i Tafe ( także jako IMT)?

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)

Mahindra przejęła  firmę Erkunt, tureckiego producenta ciągników i kombajnów. Erkunt sprzedaje ciągniki pod marką Armatrac. Kombajny Erkunt, to tak naprawdę Sampo.

Po za tym Ursus już sprzedaje pod swoją marką dwa modele ciągników Armatrac. 

Tylko czekać, aż Mahindra będzie sprzedawać ciągniki Armatrac pod marką Ursus. Mahindra jest największym producentem ciągników rolniczych, więc środki finansowe na przejęcie marki Ursus mają. Sprzedaż pod marką Ursus ułatwiła by Mahindrze  dostęp do nowych rynków zbytu. Tak zrobiła indyjska firma TAFE, kupując prawa do znanej w Europie marki IMT.

Edytowane przez bergman31
  • Haha 1
Opublikowano

I kupią chinole , będą pchać swoje na Europę z logiem ursusa , jak zrobili z arbuzem 😉

Opublikowano

Masz rację. Widać też tylny most z vigusa. Ciekawe co ma na celu ten filmik. Na farmerze prezes Ursusa w wywiadzie mówi ze sytuacja się poprawia. Ale raczej jest to pompowanie optymizmu dla inwestorów. Szkoda tego co wypracowali w Lublinie. Inwestycje w Afryce, miało być tak pięknie. Co poszło nie tak? Za wysokie ceny i podejście serwisu? Zetor z majorem wydymał c 380 bez masła a to ta sama konstrukcja... Ursus powinien poszukać dobrego inwestora z technologia i klepać coś sprawdzonego. Dziwi mnie tylko ze żadna Polska firma z branży rolniczej z dużym kapitałem nie ma ochoty zainwestować w tą markę. Tatka Unia, Wielton, Pronar, są to firmy z olbrzymim kapitałem. Widocznie w Polsce panuje taka zasada ze lepiej aby konkurent upadł i przejąć rynek niż przejąć go i zwiększyć kapitał. W Niemczech duże koncerny wykupują małe słabsze i wszyscy na tym korzystają. U nas musi być odwrotnie. Hehe tyle lat trwa ten temat na tym forum. I historia się powtarza. Jestem tutaj od początku i czasem zaglądam. Ale nasze marzenia o potędze Ursusa nigdy się nie spełniają raczej...

Opublikowano

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Ursus932 napisał:

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Jak UG będzie chciała produkować ciągniki, to zamiast kupować Ususa, lepiej niech sama montuje u siebie traktory z dostępnych podzespołów i sprzedaje pod własną marką. 

@pawel885 masz rację, bo silniki niemieckie MWM a przekładnie też niemieckie ZF.

4 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Z tego artykółu wynika, że Ursus produkuje takie modele ciągników, do jakich ma aktualnie części i podzespoły. Czyli zamawiając ciągnik u dealera, nie wiadomo kiedy będzie wyprodukowany? Jak fabryce uda się kupić części, to złożą traktor.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
2 godziny temu, pawel885 napisał:

A co tam miałeś francuskiego ? kabinę i maskę ? 

Ostatnią własnej konstrukcji skrzynią Renault była skrzynia w Celtisie/Axosie czyli nie tak dawno jeszcze za Niemca były robione. Stare kanciaste Renówki też miały własne  skrzynie oprócz największych - od około 160 km były skrzynie Steyr i Same.

Opublikowano

W Renault najwyraźniej wiedzieli, że nie wyważa się otwartych drzwi. Skrzynie i silniki już były na rynku więc opracowywanie swoich za grube miliony nie miało racji bytu. UG jeśli miałaby produkować ciągniki, to pod własną marką nic by nie sprzedała. Chińskie koncerny nie mogą się wbić do Europy, bo nie mają marki, a Ursus w kilka lat zaczął wyraźnie odbudowywać pozycję na rynku, mimo poprzedniej upadłości i braku jakichkolwiek sensownych modeli.

Opublikowano
Dnia 26.03.2021 o 18:28, Ursus932 napisał:

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Przypomnę jeszcze raz: Ursusa najpierw chciał kupić W latach 90-tych AGCO (Massey Fergusson, Fendt), potem New Holland. Wolę nie mówić przez kogo nie doszło to do skutku.

22 godziny temu, XMK13 napisał:

W Renault najwyraźniej wiedzieli, że nie wyważa się otwartych drzwi. Skrzynie i silniki już były na rynku więc opracowywanie swoich za grube miliony nie miało racji bytu. UG jeśli miałaby produkować ciągniki, to pod własną marką nic by nie sprzedała. Chińskie koncerny nie mogą się wbić do Europy, bo nie mają marki, a Ursus w kilka lat zaczął wyraźnie odbudowywać pozycję na rynku, mimo poprzedniej upadłości i braku jakichkolwiek sensownych modeli.

A przepraszam pod marką Ursus to ile sprzedadzą? Ursus znany jest w Polsce. Za granicą rozpoznawalność podejrzewam nie jest istotnie lepsza od wspomnianych Chińczyków.

A w dzisiejszych czasach produkować wyłącznie Polski rynek to zdecydowanie zbyt mało by ten interes faktycznie był rentowny (choćby przez koszty opracowania i wdrożenia nowych produktów). I to nawet jeśli Polacy faktycznie zaczęli by Ursusy kupować a Ursusowi udało by się zapewnić odpowiednio wysoką jakość ciągników.

Nie mówię że odbudowa Ursusa jest nie możliwa. Zwłaszcza że własne ciągniki ładnie uzupełniły by ofertę. Ale rzecz może okazać się za trudna do przeskoczenia. Obecnemu właścicielowi się nie powiodło. Przykro mi.

  • Like 1
Opublikowano
23 minuty temu, ciupek napisał:

Przypomnę jeszcze raz: Ursusa najpierw chciał kupić W latach 90-tych AGCO (Massey Fergusson, Fendt), potem New Holland. Wolę nie mówić przez kogo nie doszło to do skutku.

A skąd wiesz w jakim chcieli kupić? Często jest tak że duża firma kupuje małą tylko po to żeby usunąć konkurencję z gry na danym rynku... Czytałem kiedyś o jakimś kolesiu w usa który opatentował jakieś ciekawe rozwiązania i próbował własnymi siłami tworzyć jakieś ciągniki - patenty kupił john deer za dobrą kasę  i....... wyrzucił do kosza 

Opublikowano
9 godzin temu, pawel885 napisał:

A skąd wiesz w jakim chcieli kupić? Często jest tak że duża firma kupuje małą tylko po to żeby usunąć konkurencję z gry na danym rynku... Czytałem kiedyś o jakimś kolesiu w usa który opatentował jakieś ciekawe rozwiązania i próbował własnymi siłami tworzyć jakieś ciągniki - patenty kupił john deer za dobrą kasę  i....... wyrzucił do kosza 

Nie. Nie mam złudzeń. W najlepszym razie było by to co z fabryką bizonów - produkcja pod własną marką. Ale przynajmniej fabryka by działała.

Powiedz mi co teraz mamy? Po warszawskim Ursusie hula wiatr, względnie się osiedla budują. Z dawnego Ursusa została już tylko marka niestety.

  • Like 2
Opublikowano

"Dawny Ursus" to tylko 30-ka i ciężka seria. Reszta nie jest więcej warta, niż obecne Ursusy. W Lublinie pokazali, że można robić ciągniki (adekwatne do rynku i realiów) i to w kilka lat, prawie od zera, a Warszawa nie umiała rozwijać konstrukcji które miała, przez dekady. "Dawny Ursus" był bezwartościowy po +/- 2000 roku.

Opublikowano

Problemy Ursusa zaczęły się w latach 60tych wraz z zakupem licencji na Zetora 4011. Kooperacja z Zetorem przy produkcji ciężkiej serii też na dobre Ursusowi nie wyszła. Zakup licencji na ciągniki Massey Ferguson więcej zaszkodził niż pomógł Ursusowi. Upadek PRLu a wraz z nim upadek PGRów oraz import ciągników z zachodu dokończył dzieła.

Jako takiej produkcji Ursusów w Lublinie nigdy nie było, raczej montaż z gotowych elementów, jak to robi firma Kraft. Już bardziej produkcją nazwałbym montaż ciągników Same i Lamborghini jaki był przed laty w Lublinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v