Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wstawiliście premierę nowego Case IH Versum. Czyli odpowiednik nowego NH T5. Proszę zwróćcie uwagę dokąd zmierza rynek. Coraz mniejsze ciągniki producenci doposażają w skrzynie CVT czy automaty. 5R CommandQuad Manual 16x16 lub Auto 16x16 lub bogata skrzynia w wersji Eco 32x16 Command8 z możliwością biegów pełzających 64x32. Rozumiem drogie rozwiązanie jak na tak mały ciągnik. Ale z czym do nas wychodzi marka z pod znaku jelenia. Ciągnik serii 5M, w którym macie identyczne skrzynie w wersji nie zrobotyzowanej czyli tradycyjnej. Dźwignia zmiany biegów tradycyjna po prawej stronie z guzikiem do wysprzęglania oraz zmiany półbiegów. John Deere jest jak Fendt, czyli serie R oraz Serie M dla osób mniej wymagających. I takie podejście mi się podoba. Który ciągnik ostatnio bił rekordy "rejestracji'? 6120M 

Ciągniki serii 5E mogą spokojnie być porównywalne do majora i osiemdziesiątki. Czym się wyróżniają oprócz nieco wyższej ceny (do której warto uważam dołożyć). 
Mamy do wyboru dwie skrzynie biegów z PowerSchuttle 12x12 oraz 24x12, fotel pneumatyczny, bogate oświetlenie idealny następca dla poczciwej C-360 tej warszawskiej nie tej od Bransona... Jeżeli 5E dla nas to za mały ciągnik JD daje nam możliwość zakupu z tym samym silnikiem 3 cyl. modelu 5075M o większym rozstawie osi, wadzę i skrzyni 16x16 lub 32x16 PowrReverser... W SDF ARGO TRACTORS, CNH etc. Mamy podobny wybór w Landinim i McCormicku wydaje mi się, że największy. I takie marki szanuję, bo wprowadzają produkty, dają klientom wybór opcji pod swoje preferencje i możliwości. Tak nawiasem do 5E tak sądzę, że te skrzynie produkuje Carraro, różni się tylko most zwolnice i podnośnik.

Opublikowano (edytowane)

Po to tutaj jesteś przyjacielu aby moje błędy lub niewiedzę weryfikować, zresztą każdy powinien jeżeli ktoś coś palnie nie tak. No więc jak to z tą skrzynią jest?  Bo ja zawsze w przekonaniu że różnica między nimi leży w tym co napisałem...

@sumek666 czyli PowrReverser  32x16 z 5M to inna budowa niż tutaj w 5R??

 

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
Opublikowano

Podobne skrzynię to Power Quad i Auto Quad. 

Power to skrzynia 16x16 lub 24x24 bez Ecoshift. Zakresy zmieniane z użyciem sprzęgła (nożne lub guzikiem) a biegi pod obciążeniem na dźwigni. 

Auto Quad to 16x16 lub 24x24 z Ecoshift. Zakresy zmieniane z użyciem sprzęgła (nożne lub guzikiem) ale biegi zmieniane automatycznie pod obciążeniem wg ustawień obrotów silnika przy jakich ma zmieniać. 

Te dwie skrzynia to Semi Powershift. Full Powershift to właśnie Command Quad8 gdzie wszystkie  zakresy i biegi są pod obciążeniem.

Ja też się mylę więc spoko ;)

Opublikowano

Jak miło przypomnieć sobie takie wywiady 

Wtedy jeszcze im wierzyłem... Dzisiaj obejrzałem to z uśmiechem na twarzy :D hinduski Farmtrac... ehhh Skoro im zwracał uwagę na to że Hinduski im trzeba zwracać że Turecko-chińsko-koreański... sam już nie wiem co oni tam produkują... 

  • Like 2
Opublikowano
7 godzin temu, niesmiertelny88 napisał:

Nie te fundusze. Case może sobie na więcej pozwolić. Case dba o klienta a Ursus wiadomo.

Niedzielny rosół Ci zaszkodził czy pracujesz w marketingu Ursusa? 

Chodzi o to, że nie robi się premiery jak nie może się produkować. Mogli nie robić premiery Vigusa to by ich nikt o to nie wyzywał

Nie my im na stronie www napisali "wkrótce w sprzedaży" 

  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano
sumek666 napisał:

7 godzin temu, niesmiertelny88 napisał: Nie te fundusze. Case może sobie na więcej pozwolić. Case dba o klienta a Ursus wiadomo. Niedzielny rosół...

I tu Cię kurna mam . Ponad 12lat w dowodzie mam Rosół :) hahaha

Opublikowano
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Jak miło przypomnieć sobie takie wywiady 

Wtedy jeszcze im wierzyłem... Dzisiaj obejrzałem to z uśmiechem na twarzy :D hinduski Farmtrac... ehhh Skoro im zwracał uwagę na to że Hinduski im trzeba zwracać że Turecko-chińsko-koreański... sam już nie wiem co oni tam produkują... 

Dzisiaj też wydaje mi się to śmieszne. "Pokażemy, że hinduskie i czeskie produkty nie mogą się równać z polską myślą techniczną" - Pan Z. na tym wywiadzie uśmiechnięty od ucha do ucha ;). Wtedy byłem z nich dumny. Dzisiaj jestem nie tyle zawiedziony, co smutny z ich losów. Sami są sobie winni w dużym stopniu, ale źle jest patrzeć, jak wszystko ledwo przędzie...

Opublikowano
10 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Te ciągniki ze względu na to, że są mechaniczne powinny być połowę tańsze!! Dziwny jest ten rynek... skoro czegoś nowoczesnego jest coraz więcej to powinno tanieć... 

 

Problem leży w głównie w jednostkach napędowych. Można przyoszczędzić na wszystkim ale na silniku nie oszczędzisz bo musi spełniać "normy ojro" i taki silnik stanowiąc najdroższy element ciągnika powoduje lawinowy wzrost ceny takiego "mechanicznego traktora" i ludzie wolą dołożyć do bardziej zaawansowanych maszyn, których ursus nie ma w ofercie i tu jest pies pogrzebany... Jak to w końcu jest z tymi wersjami HL i rewersem EH - są w sprzedaży czy nadal widnieją tylko na prospektach?

Opublikowano
A jeszcze pare stron temu pisałem
"Trzeba przedstawić nowe tumasony w wersji ursus a może i 150 Km ursusa do sprzedaży pokażą tonący brzytwy się chwyta ."
Ursus ratując sie podpisał umowe z tumasonem i musi ją realizować wiec nie dziw że je zaprezentowali aczkolwiek mogli zrobić dla odmiany serie T by nie mieszac te 80 a sam Tumason ma tanią reklame przed wejściem na nasz rynek. Tak samo była z Hattatami które były sprzedawane pierw pod logo polmota potem pod ursusem a po zakończeniu sprzedaży weszli jako hattat na rynek polski i już ich kojarzą przez wygląd  i dlatego nowe ursusony  mają niezmienione maski . Zachodnie firmy sprzedają sie dobrze pod swoimi markami więc nie potrzebny im ursus ale to wszystko tylko moje zdanie z którym można sie niezgadzać. 
Według mnie ursus powinien związać współprace z zetorem mimo że oboje mają sytuacje jaką mają , Ursus wprowadził by Vigusa i kabiny a Zetor opracował by inne komponenty ciagnika ( dobrze gdyby jeszcze 3 marka weszła w to  wszystko ) i budowali ciągniki podobnie jak CNH, SDF, AGCO itd. Ciągniki konstrukcyjnie bliźniacze lecz pod własną marka każdy bo w tych czasach nie da sie zrobić w 100%  ciagnika z własnymi komponentami , napewno nie takie małe firmy jak Ursus Zetor etc.. Gotowe produkty tak jak pisano powinny być w róznych wersjach ( Vip . normal i bieda edyszyn ) a rynku zbytu szukać na wschód  takie moje zdanie . Pozdrawiam 
  •  
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, DTaras napisał:

Kohlera mieli wstawiać i co?

Kohlera znowu na stronie Ursusa nie ma. Jest tylko wersja Perkins. Nie wiem, co oni kombinują, ale jest to co najmniej dziwne. 

@Mattti Zgadzam się. To silnik pompuje cenę. 

  • Thanks 1
Opublikowano

@przemi1999107 No, takie zrzeszenie środkowoeuropejskiego przemysłu ciągnikowego miałoby sens. Koszty rozkładają się na więcej podmiotów, mogą kooperować w produkcji i projektowaniu różnych komponentów co też obniżałoby koszty... Poza JD chyba większość zachodnioeuropejskich marek ciągników wchodzi w skład większych koncernów - AGCO, CNH, SDF, ARGO... Szkoda, że współpraca z Zetorem nie wypaliła...

Opublikowano

Jak Zetor sam ma cienko to po co im Ursus który ma jeszcze gorzej? Zbiorowe samobójstwo? Ursus z każdym rokiem coraz bardziej leci w h... ale to już pewnie a trochę niestety dlugo nie potrwa. Jak kupowaliśmy c-380 to dealer mówił że za rok beda wersję z rewersem EH. Minęły 3 lata i gdzie ten rewers??

Opublikowano

Ursus nie ma szans opierając się tylko na ciągnikach. Duże koncerny dobiją wszystkich mniejszych graczy. Zetor pewnie boi się dogadywać z tak niepewną firmą, jaką jest Ursus. Jednak obie strony by na tym zyskały. A Ursus dobrze robi szukając innych dochodów. Tylko nie idzie im to najlepiej. Chociaż próby zarobku w Afryce i autobusy to dobre pomysły, to wiemy co tu poszło nie tak.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie o to mi chodzi Mattti.  Dlatego na zachodzie moga skupiać sie na polepszaniu ciągników a  w środkowej europie skupiają sie na bytowaniu gdyż próbóją zrobić ciągnik od A do Z u siebie ( nie te czasy na ten model produkcji) . Takie zrzeszenie tez jest mocno widoczne w branży samochodowej gdzie  auta powstają na poszczególnych  podwoziach a różnią się wyglądem i wyposażeniem .  Trzeba pamiętać że sam Zetor też nie za wiele zdziała.

Edytowane przez przemi1999107
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Z tą przekładnią to zejdzie sporo czasu jeśli firma wytrzyma. Siadłem sobie dziś w 380k nie wiem co to za oznaczenie K. Kabina ciasna dźwigni poupychane żadnego schematu na jednej dźwigni musiał odpaść... lecz na drugiej go nawet nie było. Nie wiem kto to kupi. Może i Zetor też ciężko przendzie ale na pewno lepiej niż ursus. Zastanawia mnie jedna rzecz po co firma wróciła do produkcji modelu 5314 czy pochodnych. Moim zdaniem było jakoś usprawnić to co jest aktualnie. Też mnie dziwi po co tyle tych silników montowali. Mowa o 380 Perkins deutz kohler teraz.  

@przemi1999107 Zetor może nie najlepiej stoii ale i tak zapewne lepiej. kto był na 1  iejscu sprzedaży ciągników w lutym...

Edytowane przez farmtrac8244
Opublikowano
farmtrac8244 napisał:

Z tą przekładnią to zejdzie sporo czasu jeśli firma wytrzyma. Siadłem sobie dziś w 380k nie wiem co to za oznaczenie K. Kabina ciasna dźwigni poupychane żadnego schematu na jednej dźwigni musiał odpaść... lecz na drugiej go nawet nie było. Nie wiem kto to kupi. Może i Zetor też ciężko przendzie ale na pewno lepiej niż ursus. Zastanawia mnie jedna rzecz po co firma wróciła do produkcji modelu 5314 czy pochodnych. Moim zdaniem było jakoś usprawnić to co jest aktualnie. Też mnie dziwi po co tyle tych silników montowali. Mowa o 380 Perkins deutz kohler teraz.  

@przemi1999107 Zetor może nie najlepiej stoii ale i tak zapewne lepiej. kto był na 1  iejscu sprzedaży ciągników w lutym...

Mi tam kabina w moim c-380 pasuje, plastiki słabe ale to idzie przeżyć. Może w tych nowych coś zmienili albo mamy inne potrzeby. A oznaczenie K to chyba silnik Kohler

Opublikowano
25 minut temu, XMK13 napisał:

Ursus nie ma szans opierając się tylko na ciągnikach. Duże koncerny dobiją wszystkich mniejszych graczy. Zetor pewnie boi się dogadywać z tak niepewną firmą, jaką jest Ursus. Jednak obie strony by na tym zyskały. A Ursus dobrze robi szukając innych dochodów. Tylko nie idzie im to najlepiej. Chociaż próby zarobku w Afryce i autobusy to dobre pomysły, to wiemy co tu poszło nie tak.

Poszło nie tak, bo o to nie zadbali. To trzeba mieć do tego łeb. A nie, że zarząd kontraktów nabierze i potem pracownicy powiedzą "panie, nie zostanę na nadgodziny, bo roboty w ciul, a nie zapłacone". I tak po kolei z tych wszystkich kontraktów kary w dziesiątkach milionów spłynęły.

Trzeba przyznać, że mało się starają. 

@PolonezAtu Osiemdziesiątka to naprawdę fajny ciągniczek. Ursus uważam powinien poszerzać ofertę o tego typu modele. To one się najlepiej sprzedają, czyli 380 i 3110, a nie c335b czy 350b.

No i przede wszystkim Vigus. Ja coś czuję, że oni się ostro przejadą, jak tego nie wprowadzą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v