Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

dzięki, to dobra wiadomość

 

ja mam samoróbkę na osi skrętnej koła 15cali hamulec najazdowy 250/140/30 zarejestrowana jako lekka a wiozłem na niej 1900 kg wapna nawozowego, kilka lat temu koszt wykonania wyniósł mnie wraz z homologacją i ubezpieczeniem 1850zł

 

 

a pamiętasz ile kosztowały poszczególne podzespoły? najtańsza oś skrętna to obecnie koszt rzędu 900zł, dobry zaczep to około 600zł, więc już na ramę i koła niewiele zostaje

Opublikowano

Temat dawno nie był odświeżany, lecz nie ma innego godnego miejsca aby zadać te pytanko. :D

 

Zastanawiam się nad zakupem przyczepki samochodowej do gospodarstwa. Trudno mi powiedzieć jak często będę jej używać, lecz jak to w gospodarstwie bywa- ma służyć do wszystkiego.

Głównym powodem zakupu jest to iż chciałbym przywozić cielaki do opasu. Dobrze by było jakbym mógł na nią wsadzić 10 sztuk. Lecz aby miały czym tam oddychać.

Zapewne jak będzie to wykorzysta się do wożenia worków ze zbożem, węgla czy nawet wożenia jakichś mniejszych maszyn rolniczych.

 

Tutaj rodzi się pytanie jakie firmy polecacie?

Jakie wymiary skrzyni i stelaża?

Jedna czy dwie osie?

Spotkałem się również na AF z opinią, aby miała koła pod spodem, bo czasami jakaś maszyna może być szersza, to żeby można było boczne borty otworzyć. Co wy na to?

 

Cenowo to tak jak przeglądam to myślę że do 5 tys coś by się kupiło.

Opublikowano

Koła pod spodem i cielaki będą wskakiwały. Do wszystkiego to znaczy do niczego. Szukaj pod kątem cielaków skoro to ma być główny towar wożony tą przyczepką. Pronar ma chyba takie przyczepy dla cieląt w ofercie. Nie musisz u nich kupować ale możesz zobaczyć co i jak.

Opublikowano (edytowane)

Jakim samochodem zamierzasz ciągnąć przyczepkę? Jaka dopuszczalna masa całkowita przyczep hamowanej/ niehamowanej jest wpisana w dowód rejestracyjny samochodu?

Z marek to: Neptun, Niewiadów, Branderup.

Na dwóch osiach przyczepka będzie stabilniejsza.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

https://www.google.pl/search?q=brenderup&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwji1-Xeka3MAhWKDywKHaJ0BE4Q_AUIBigB#imgdii=jR6n5RD_j9m03M%3A%3BjR6n5RD_j9m03M%3A%3BArSPSQl8xFlB2M%3A&imgrc=jR6n5RD_j9m03M%3A

 

A dlaczego jeżeli koła pod spodem to cielaki bd wyskakiwać. Chodzi Ci o błotnik który będzie w środku?

Ja nie chcę być handlarzem tylko rolnikiem i nie będę woził tygodniowo 10 cielaków tylko raz na miesiąc czy dwa. A możesz podać jakiś link od przyczepek z pronara, bo nie mogę znaleźć nic od nich. 

Obecnie jedynie z hakiem mam tylko Audi 80, więc szału nie ma, lecz przyczepka ma służyć na lata a nie chcę kupić jakiejś taczki.

Opublikowano

Też do niedawna zastanawiałem się i szukałem odpowiedniej przyczepki, przeglądałem różnego rodzaju fora, opinie, oferty, więc pozwolę sobie coś tam dopowiedzieć. Myślę że jeśli myślisz o przyczepce z kołami pod spodem to widziałeś ją tylko na zdjęciach w necie, bo w rzeczywistości jak dla mnie to totalna porażka, małe kółka i wysoko ułożona skrzynia ładunkowa, więc jeśli myślisz o przewozie Cieląt raczej nie polecam. Sam po długich poszukiwaniach kupiłem brenderupa 1205s (116/200cm), nie jest to ideał, trochę wąska bo ma głupią szerokość 116 cm co nie pozwala ułożyć palety euro w poprzek która ma 120 cm. Kupiłem ją bo skusiła mnie cena i dostępność nie daleko, stelaż dorobiłem sam, solidny, bo oryginał to od wiatru się łamie, i dałem do oplandekowania co w sumie wszystko kosztowało mnie ok 2300 za nową przyczepkę. Spokojnie wejdzie na nią 7 cieląt takich 2-3 tygodniowych. Ogólnie jestem zadowolony choć przed zakupem, byłem bardzo nagrzany na tandema z niewiadowa (125/233cm) co prawda koszt 1000 zł większy ale całkiem inna przyczepa. Tylko że daleko musiał bym jechać i zrezygnowałem z niej. Ogólnie z tego co czytałem i faktycznie zaobserwowałem to bardzo dobre i chyba jedne z najsolidniejszych polskich to przyczepy marki WIOLA, mają ramę z wytłaczanymi otworami, są na prawde konkretne, ale idzie za tym również cena troche wyższa od np Niewiadowa, który też wcale nie ma złych przyczep. Zanim kupisz przyczepkę najlepiej jak byś zobaczył ją gdzieś na żywo ze stelażem i plandeką bo np taki tandem o długości 270cm skrzyni ład. może się wydawać nie duży, ale z planeką to już ogromna przyczepa. A jeśli chodzi o rejestrację to sprawdz dokładnie w dowodzie swojego auta bo wiekszość przyczepek ma homologację na 750kg a ja np w swoim aucie miałem maks ład. przyczepy bez hamulca 720kg i musiałem przy zakupie wziąć od dealera homologację do 650kg.

Opublikowano

https://www.google.pl/search?q=brenderup&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwji1-Xeka3MAhWKDywKHaJ0BE4Q_AUIBigB#imgdii=jR6n5RD_j9m03M%3A%3BjR6n5RD_j9m03M%3A%3BArSPSQl8xFlB2M%3A&imgrc=jR6n5RD_j9m03M%3A

 

A dlaczego jeżeli koła pod spodem to cielaki bd wyskakiwać. Chodzi Ci o błotnik który będzie w środku?

Ja nie chcę być handlarzem tylko rolnikiem i nie będę woził tygodniowo 10 cielaków tylko raz na miesiąc czy dwa. A możesz podać jakiś link od przyczepek z pronara, bo nie mogę znaleźć nic od nich. 

Obecnie jedynie z hakiem mam tylko Audi 80, więc szału nie ma, lecz przyczepka ma służyć na lata a nie chcę kupić jakiejś taczki.

 

Pronar robi przyczepy do transportu bydła, ale są to przyczepy rolnicze do ciągników http://pronar.pl/oferta/do-przewozu-zwierzat .

 

Jeśli nie chcesz "taczki", to kup przyczepę lekką z hamulcem najazdowym o dopuszczalnej masy całkowitej do 750 kg (lub większej, zależy jaką masz dopuszczalną masę przyczepy hamowanej podanej w dowodzie rejestracyjnym twojego Audi). Szukaj z skrzynią ładunkową o szerokości 120 cm i długości około 250 cm. Wysokość wnętrza od podłogi do dachu minimum 120 cm. Kupuj przyczepkę z kołami po bokach skrzyni. Taka przyczepa ma nisko położony środek ciężkości, przez co jest stabilniejsza. Jednoosiowa będzie lżejsza i będzie miała przez to większą ładowność w porównaniu do dwuosiowej przy tej samej dopuszczalnej masie całkowitej obu przyczepek (750 kg). Natomiast dwuosiowa lepiej się prowadzi, mniej obciąża hak samochodu, ale jest droższa od jednoosiówki.

Opublikowano

Ty kup zwykłą i pięć ci się na nią zmieści spokojnie a na podlasiu nic ciekawego nie kupisz teraz bo handlarze wykupują wszystko co lepsze a i tak jest tego tam mało bo obór z mlecznymi krowami jest w bród i ceny takie same jak u nas w okolicy a towar nie pewny bo można takie świństwo przyciągnąć

Opublikowano

Ja polecam przyczepki Rydwan- są wręcz pancerne (te na resorach- oś skrętna to juz nie to)

Mam taką o DMC 750 (a w dowód wpisane bodajze 500, zeby nie było problemu z ciagnieciem rożnymi autami)- zwykła jednoosiowa, na resorach, długość bodajze 200 czy 220.

Wożę na niej regularnie po tonie ładunku, czasami operator wózka widłowego, ktory ładuje palete za wczesnieja opuści, zeby popchnac na środek, to aż mi w tamtej chwili podnosi tył samochodu w powietrze, a jeszcze nic się nie zgięło ani nie urwało. Oś prosta, dyszel prosty.

Zdecydowanie jest warta swojej ceny.

Opublikowano (edytowane)

Uziu mój kumpel ma Niewiadówke z demontowanymi burtami, z tego co mówił dwie pełne skrzyniopalety jabłek na niej wozi i nic się z nią nie dzieje. A ja od siebie dodam że nie polecam przyczepek Brenderup, nity się urywają zwłaszcza przy podłodze i mocowaniu paki do dyszla, ja w swojej powymieniałem na śruby. Podłoga pozapadana bo mało ma wzmocnień poprzecznych, plastelinowa rama z ceownika już mi się ugieła na samym tyle, wypromowali się kiedyś dobrą jakością a teraz klepią takie gówno aby sztuka. Uziu możesz sobie zobaczyć jeszcze Neptunki facet w januszówce koło dziewul takimi handluje.

Edytowane przez Chromek
Opublikowano

Byłem tam, ogladałem, tema swidnik mi sie nie podobała, slabizna po prostu, w zbuczynie fracht robi spoko i chyba sie zdecyduje na nią,  resor 5 piór żuk + amory , robiona z profili zamknietych, w sumie najsolidniejsza ze wszystkich co ogladalem.

Opublikowano (edytowane)

No ja też się rozglądam żeby zamienić to badziewie na coś lepszego tylko dwuosiówke. Też oglądałem i właśnie tema odpada bo słabo to wygląda, oglądałem też sylanda w iganiach naprawde masywna też z profila zamknietego ale ceny dwuosiówek zwalają z nóg. A ten Fracht jak cenowo?

Edytowane przez Chromek
Opublikowano

syland też fajny, z tego co ogladałem w internecie, wygląda dość solidnie. Co do cen frachta to popatrz sobie na ogłoszeniach, zalezy od wymiaru, mi za 235x125 oś na resorze 5 piór + amory + plandeka + otwierana burta przód + zaczepy w skrzyni do ładunku i jeszcze jakies pierdoły 3,5 tys powiedzieli po lekkim rabacie. syland taki sam wyszedłby w tym wyposazeniu ponad 4 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v