Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słuchaj ale co to mi da? Zaoszczędzę litr na hektarze, 4,3 zł? Żadna oszczędność, w tym roku na same lemiesze do orki wydałem 480 zł a zaorałem dopiero 6 hektarów heheh, Także przeżyję ten litr czy dwa więcej. Aha a silnika nigdy nie obciążam w 100%, jak ma ciężko to redukuję do V polowej.

Opublikowano (edytowane)

Lukbold złośliwości zostaw dla kolegów, ciągnik najmniej spala gdy jest nieruchomy. Uważasz że nie potrafię czytać podręczników ze zrozumieniem?

Edytowane przez a1fe26c2
Opublikowano

Najmniejsze spalanie osiągniesz utrzymując obroty silnika w zakresie ekonomicznych fajnie to zresztą jest narysowane na obrotomierzu zetora. 

A ekonomiczna praca wypada w okolicy obrotów silnika przypadających największemu momentowi obrotowemu. 

80-90% to raczej optymalne wykorzystanie mocy silnika.

Opublikowano

Jak skomentujecie takie zdanie twierdzenie:

"W klasycznych ciągnikach, z mechaniczną pompą wtryskową, optymalne na danym biegu obciążenie silnika występuje przy obrotach silnika o 300–400 obr./min. niższych od obrotów znamionowych. Pozostała 10–15% rezerwa mocy umożliwia pokonanie chwilowych przeciążeń."?

Opublikowano

Ale to się właśnie pokrywa  wcześniejszym postem - 80 do 90% obciążenia silnika , w zakresie maksymalnego momentu obrotowego". Poza tym 400 obr/min w odniesieniu do czego ? MTZ-50 z pierwszymi silnikami ma obroty maksymalne 1700/min, a moment obrotowy około 1300-1400. Nowe silniki z pompą mechaniczną mają obroty około 2500-2800 w ciągnikach, a w samochodach nawet do 5000, więc trzeba wiedzieć, co autor miał na myśli, a nie wyrywać zdanie z kontekstu. Z teorii działania silnika spalinowego i wykresu spalania wynika czarno na białym, że przy obciążeniu około 80% silnik jest najbardziej efektywny w stosunku do spalonego paliwa, uwzględniając opory wewnętrzne i inne czynniki. Po przekroczeniu konstrukcyjnych obrotów mocy maksymalnej występuje gwałtowne zwiększenie oporów wewnętrznych, skutkujące nieliniowym przyrostem spalania w stosunku do przyrostu mocy silnika. A 80% mocy silnika przypada zazwyczaj w zakresie obrotów maksymalnego momentu obrotowego.  Dla silnika 3p to około 1300-1400 obr/min. 

Opublikowano

W podręcznikach dla mechanizatorów rolnictwa zawarte są informacje, że najniższe spalanie ciągnik ma gdy jest obciążony w 80-90%. Czy zatem nie lepiej byłoby utrzymywać obroty silnika w okolicy 1900?

 

I wal wtedy nie jestt przeciazony jak na niskich przy duzym obciazeniu.

Opublikowano

Tak by było optymalnie, ale znam takich, co cisną do deski. Poza tym, nie zawsze jest potrzebne nawet 1900obr. Moim zdaniem C-360 powinna mieć skrzynię nie o 5, a 6 przełożeniach plus reduktor (do przodu). Brak czasami biegu między 2 a 3 do orki.

Opublikowano (edytowane)

Lukejro no to pozdro że dajesz te 2200.Mówisz że litr na hektar nie robi różnicy a jak masz do zaorania 5 hektarów lub 6 to 6 litrów ci nie zrobi różnicy  25 zł w kieszeni? Daje obroty 1700-1900 no maks do 2 tyś i uzyskuje spalanie mnie więcej jakie podałem bo mam  gleby od III klasy do VI włącznie górki plus glina  cały czas mam mieszane gleby  i na takich obrotach silnik nie zdycha 3 ciągnie 3 skiby tylko już jak jest górka szkoda sprzetu redukuje do 2  prędzej on grzebnie niż będzie przyduszał.W 60-tkach uciąg jest mizerny

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Nie założę 16.9 Bo mam jeden ciągnik i robię nim pracę także  pielęgnacyjne  w ziemniakach.I tak mam nie dużo do zaorania 5,5 ha więc nie ma tragedii a na tych cultorach lepiej idzie niż na stomilach poprzednich co miałem

Opublikowano

Teraz zmierzyłem spalanie w orce. Warunki trudne, poślizg na przyorywanej gorczycy, głębokość 25cm ziemia to rędzina z iłem i gliną, wilgotność ok, ale ciężko szło, cały czas spadał z obr ale ładnie głęboko się zorało:) 2 bieg i 1800obr, pług lemken zagonowy 2x35. Wynik 8,5l/mth. Trzeba pomyleć o jakimś c-385 :wacko:

Opublikowano

Nie tylko standard obciążniki w felgach i powietrza około 0,6 bara. Jak się nie slizgał to silnik potrafil stanąć jak szybko nie nacisnąłem sprzęgła. Jak wam sie widzi to spalania, wydaje mi się duże.

Opublikowano

Ja w tym roku z ciekwaosci zmierzyłem spalanie mojej C 360 3p w orce zimowej, zaorałem kawałek 3ha i wyszło ok 12-13l na hektar wiec wydaje mi sie ze nie jest zle.

Opublikowano

Marcin - powietrza trochę mało w oponach - przy ciśnieniu 0,8 atm boki opon diagonalnych już się niebezpiecznie wyginają. Chyba że masz opony radialne.

Matisz - napisz jakie masz ziemie. Używan7 przeze mnie C360 przy orce gleby średniej spala 18- 20 l/ha. Orka średnia na głębokość 20 -25 cm, ciśnienie w oponach 0.8-0,9 atm, obciążony kompletem obciążników, pług 1,05 m.

W ciężkiej glinie niestety ślizga mi się sprzęgło, a było dopiero co wymieniane...

Z kosiarką rotacyjną zużywa około 10l/ha (3 bieg, 2000 obr/min).

Opublikowano

@

a1fe26c2-

Opony mam radialne w bdb stanie jak na swe lata. Dobre spalanie Ci wyszło i szerokość pługa zacna.

@ seweryn20- Hektar orałem dokladnie 4h z uwrotami oczywiscie. A ile mth zrobiłem w porównaniu do zegarowych to nie zwrociłem uwagi i nie mam pojecia ile trwała 1mth.

Opublikowano (edytowane)

Silnik w zeszłym roku remontowany, to spalanie w miarę przyzwoite. Przed remontem chlał jak smok wawelski wodę po zjedzeniu owcy z siarką... Mistrzostwa w prowadzeniu orki na zaperzonych polach wymagały łyse opony - wygrzebanie pod kołem dołka o głębokości 10cm powodowało konieczność wyciągania traktora drugim... Uff, te straszne czasy mam już za sobą.

Pług pług, jak pług. Orkę przedzimową trzeba robić na drugim biegu (szosowym). Bieg trzeci nada się do podorywki. W tym roku praktykowałem orkę na biegu piątym z reduktorem - wychodzi równiej niż na biegu drugim. W ziemi mam sporo niespodzianek w postaci kamieni i przy wolniejszej jeździe pług ma czas prześliznąć się po przeszkodzie, co powoduje mniejsze uszkodzenia lemieszy. W czasie jazdy z tłumika wydobywają się dość czyste spaliny - czasem troszkę ciemniejsze, gdy ziemia stawia większy opór. Irytująca jest za to ilość czasu potrzebna do zaorania pól.

 

Edytowane przez a1fe26c2
Opublikowano

Silnik w zeszłym roku remontowany, to spalanie w miarę przyzwoite. Przed remontem chlał jak smok wawelski wodę po zjedzeniu owcy z siarką... Mistrzostwa w prowadzeniu orki na zaperzonych polach wymagały łyse opony - wygrzebanie pod kołem dołka o głębokości 10cm powodowało konieczność wyciągania traktora drugim... Uff, te straszne czasy mam już za sobą.

Pług pług, jak pług. Orkę przedzimową trzeba robić na drugim biegu (szosowym). Bieg trzeci nada się do podorywki. W tym roku praktykowałem orkę na biegu piątym z reduktorem - wychodzi równiej niż na biegu drugim. W ziemi mam sporo niespodzianek w postaci kamieni i przy wolniejszej jeździe pług ma czas prześliznąć się po przeszkodzie, co powoduje mniejsze uszkodzenia lemieszy. W czasie jazdy z tłumika wydobywają się dość czyste spaliny - czasem troszkę ciemniejsze, gdy ziemia stawia większy opór. Irytująca jest za to ilość czasu potrzebna do zaorania pól.

ja większość orki c355/c360 na 3szosowej:) i UG3:) ale pod górki w większości na 2szosowej teraz po zamontowaniu silnika od 7211 do c355 cały czas na 3szosowej robiliśmy i spalanie na 1ha wyszło jak w c360 :) nie mówiąc już o wydajności jaką można uzyskać składakiem:)

Opublikowano

Niby moc niewiele większa, a jednak pozwala na więcej. Sprzęgło nie zdycha? Pewnie macie gleby lekkie lub najwyżej średnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil22798
      Witam kupie Ciagnik najlepiej c360 lub c360 3p Do 16tyś. Mieszkam w Radomsku pow.radomszczański woj, łódzkie moge dojechac z 100km 
    • Przez matis346
      Witam chciałbym kupić amazone d9 talerzową poszukuje opinii użytkowników takiego siewnika????
    • Przez arviin
      Witam zamierzam kupić zestaw uprawowo siewny bierny do 100km jd i zastanawiam się jaką szerokość wybrać oraz firmę zestaw chodził by na 60ha.
    • Przez coro99
      Witam.
      Mam pewien problem z mf'em 6170 mianowicie:
      Jak go odpalam to rewers nie araguje (nie działa), normalnie włączam obojetnie jaki bieg i na rewersie ustawiam obojetnie jaki kierunek jazdy przód czy tył to nie działa. Dzieje mi sie tak na zimnym silniku. Wie ktos jak to naprawic?
      Mam jeszcze pytanie odnośnie tego rewersu i półbiegów czy musze używać sprzęgła przy zwiększaniu i zmniejszaniu półbiegów i zmienianiu kierunków jazdy?
      Jaki olej do mf'a mf 6170chodzi mi o olej do silnika skrzyni itp.
    • Przez jakga
      Witam jaki polecacie nawóz na pszenice ozimą na wiosne  psenica to Tobak i bamberka dzieki za odpowiedz i pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v