Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuje za informacje. Kupiłam ten traktorek i pan od którego kupowałam musiał napisać że w czasie orki zgubił tablicę i podpisał się pod tym. W wydziale przez to musiałam miec próbną tablicę na 3 dni do przeglądu i wszystko było ok. Dzięki za informacje.

Opublikowano

Mam c-330i został on wyrejestrowany okolo 10-15 lat temu przez mojego Tatę. Czy istnieje mozliwosc jego wtornego zarejestrowania. Dodam ze stary dowód rejestracyjny posiadam tablica sie chyba tez znajdzie .

Opublikowano

bez problemu zarejestrujesz.

Sprawdz tylko czy to C328, c330 czy c330m, potem stacja kontroli pojazdów i badanie okresowe (i tam niech wpiszą poprawny model ciągnika) i potem ze starym dowodem+ badanie techniczne+oc do starostwa po nowy dowód.

Opublikowano (edytowane)

podejrzewam że masz go na czarnych tablicach.

Dostaniesz nowe więc po starych nic nie dojdą choćby chcieli (po numerze ramy też) bo tamtych tablic nie ma już w systemach z których korzystają ubezpieczyciele, w ubezpieczalni powiesz że pojazd był wyrejestrowany bo był uszkodzony, naprawiłeś go i teraz rejestrujesz od nowa a podlega ponownej rejestracji bo to ciągnik rolniczy (jest na tym forum nawet podana podstawa prawna ponownej rejestracji, wiem bo sam ją podawałem). Nic nikomu nie zrobią. Robiłem tak z przyczepą rolniczą ze 2 lata temu (do dziś ani ja ani poprzedni właściciel nie dostaliśmy żadnych pism z UFG).

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Jeżeli to przyczepa rolnicza to robisz podobnie, przegląd, i do wydziału komunikacji. Dostaniesz najpierw miękki DR a przy twardym już OC konieczne.

Zakładam że dowód własności masz (jakaś faktura czy umowa z tego SKRu bo sam dowód rejestracyjny to ciut mało).

 

A i jeżeli nie masz blach bo się zgubiły itp to musisz wybrać czasówki (te z czerwonymi literami)

Opublikowano

ja mam starą 40dziestkę, ojciec kiedyś kupił i nie przerejestrował i nie opłacał oc, tablica jest ale nie ma dowodu i umowy a sprzedawca też juz nie znany (zapomniany), ciekawe czy dało by sie to zarejestrować?

Opublikowano

i tak i nie.

Nie da się bo nie masz dowodu nabycia pojazdu od poprzedniego właściciela (faktura, umowa K-S).

Da się bo mając numer rejestracyjny wiesz w którym starostwie szukać a tam mają archiwum i w archiwum przechowywane są dowody rejestracyjne w których skończyły się miejsca na pieczątki diagnosty (takie z nadciętym rogiem) i tam jest kto był właścicielem. Jak wymieniasz DR to oni stary zabierają a ty dostajesz nowy, stary leży w archiwum. Wtedy wystarczyłoby umowę na kolanie spisać (lewizna jakich mało i paragraf na to jest).

Niestety z archiwum nic nie wyciągniesz, mi się udało bo miałem nr ramy, dane poprzedniego właściciela i umowę K-S z nim zawartą oraz trafiłem na normalnego pracownika i mi się nie spieszyło (2 miechy czekałem na telefon od niego czy udało się coś odnaleźć).

 

Szukać starej umowy ot co. Wtedy da się zarejestrować.

Opublikowano

Nikita zle tłumaczysz,mi czarne tablice od przyczepy znalezli w systemie a były ok.40 lat do tyłu z dawnego PGR,dowalili z funduszu gwarancyjnego i znalezli dawnego własciciela ,chociaż on od moze 30 lat nie istnieje \pgr\,a kłopotów kupa.

Opublikowano (edytowane)

zle nie tłumaczę.

Wszystko zależy od tego czy dane z archiwów papierowych są już w CEPiKu. Jak są to lipa, u mnie akurat nie ma i wiem że wiele można zdziałać.

Co do ubezpieczenia. Nie płacisz za ciągnik rolniczy jeżeli został wyrejestrowany (podlega on zgodnie z PORD ponownej rejestracji i jak go ponownie zarejestrujesz to musisz zapłacić).

 

Problem jest wtedy jak ktoś kupił, przerejestrowanie miał w d*pie, nie wyrejestrował i teraz chce zarejestrować a pojazd jest np w cepiku.

Ja idąc do PZU powiedziałem od razu, pojazd wyrejestrowany w latach 80tych (nie wycofany z użytkowania ale wyrejestrowany), kupiony tego a tego dnia, remontowany i ponownie zarejestrowany zgodnie z art XXX PORD w dniu XX-XX-XXXX i od tego dnia chcę wykupić ubezpieczenie.

Zero problemów.

 

Jak nie patrzył aby cokolwiek załatwić potrzebny jest kumaty pracownik WK, trochę czasu i cierpliwości, dobry diagnosta, zaprzyjaźniona pani w np w PZU itp.

Niestety tak to jest jak pojazdu się nie przerejestrowuje zaraz po kupnie.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

mam na oku traktor do remontu , wlasciciel posiada tylko umowe kupna sprzedazy gdzie traktor kupil ze skr-u , brak dowodu i tablicy , jak to wyglada prawnie czy nie bedzie problemow z zarejestrowaniem ciagnika

Opublikowano

z skru nie mógł kupić na umowę (tylko na fakturę lub rachunek) w wydziale komunikacji musisz mieć ważny przegląd OC i ciąg (wszystkie umowy z właścicielami którzy nie rejestrowali ciągnika) umów od właściciela na którego pojazd jest zarejestrowany czyli klient musi Ci dać papier na który kupił ciągnik z skr i Ty z nim musisz spisać umowę i opłacić ja w US

 

z skru nie mógł kupić na umowę (tylko na fakturę lub rachunek) w wydziale komunikacji musisz mieć ważny przegląd OC i ciąg (wszystkie umowy z właścicielami którzy nie rejestrowali ciągnika) umów od właściciela na którego pojazd jest zarejestrowany czyli klient musi Ci dać papier na który kupił ciągnik z skr i Ty z nim musisz spisać umowę i opłacić ja w US

 

z skru nie mógł kupić na umowę (tylko na fakturę lub rachunek) w wydziale komunikacji musisz mieć ważny przegląd OC i ciąg (wszystkie umowy z właścicielami którzy nie rejestrowali ciągnika) umów od właściciela na którego pojazd jest zarejestrowany czyli klient musi Ci dać papier na który kupił ciągnik z skr i Ty z nim musisz spisać umowę i opłacić ja w US

 

z skru nie mógł kupić na umowę (tylko na fakturę lub rachunek) w wydziale komunikacji musisz mieć ważny przegląd OC i ciąg (wszystkie umowy z właścicielami którzy nie rejestrowali ciągnika) umów od właściciela na którego pojazd jest zarejestrowany czyli klient musi Ci dać papier na który kupił ciągnik z skr i Ty z nim musisz spisać umowę i opłacić ja w US

Opublikowano

Jak zarejestrować ciągnik używany z Holandi kupiony dwa lata temu.Na dowodzie zakupu jest nazwisko kierowcy który przywiózł (obecnie nie do odnalezienia).Dowodu rejestracyjnego i brifu brak bo w Holandi nie rejestrują ciągników.

Jak jest jakaś szansa to z góry dziękuję za info.

Opublikowano

w wydziale komunikacji to musi mieć stary DR+umowy z właścicielami (lub na pierwszej oświadczenie że DR i tablice zaginęły). Jak nie patrzył ten pierwszy dokument z SKRu musi być, ważny przegląd i OC nie jest potrzebne aby dostać miękki dowód rejestracyjny. Mając miękki DR można spokojnie zrobić i OBT i wykupić OC.

 

Tak naprawdę to właśnie najważniejsze jest dostać miękki DR, reszta to już bajka.

Opublikowano

wiec wyglada to tak ciagnik kupiony na rachunek , sprzedaz komisowa, numer pojazdu numer silnika jest wypisane na rachunku , jak mowilem brak rejestracji i ubezpieczenia,

 

jedyne dane wlasciciela sa na rachunku i czy to wystarczy ludzie powiedzcie co robic ?

Opublikowano

najlepiej zrobić przegląd z przeglądem i umową idziesz do WK zarejestrujesz na siebie a oc bez problemu można wykupić jeśli zgineło to zrobią kopie. Jeśli oc niebyło opłacane parę lat to co się nazbierało prawdopodobnie będziesz musiał zapłacić za poprzednich właścicieli.Parę lat temu jak kupowałem uszkodzonego żuka to gościu niby komuś sprzedał oni na siebie nie zarejestrowali a puźniej przyjechali naprawić go do właściciela i mu go zostawili że go rozebrał okazało się że 2 lata nie było opłacane oc i gościu musiał zapłacić tyle za oc co był wart ten żuk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v