Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zetor12741

Ursus C-385A wspomaganie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

zetor12741    11

Cześć mam pytanie cz w waszych ursusach też ciężko się kręci fajero a szczególnie w C-385A

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

look19    29

Trzeba wymienić zawór w zbiorniku z olejem od wspomagania i będzie się kręcić lekko, a jeśli serwo szlak trafił, to lepiej przerobić na orbitrol, bo jakość regenerowanych serw pozostawia wiele do życzenia, a samo nowe serwo jest droższe od kompletnego orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CIAPEK1981    7

Witam Zetor 12741, u mnie jest to samo mam ursusa 912 (rocznik 1984)i też ciężko sie kieruje ale tylko na wolnych obrotach, (wina pompy) miałem wziąść pompe po regeneracji ale cena (ok. 400 zł) to dałem sobie spokój z resztą aż tak mi to nie przeszkadza, chciałem podkreślić że mam najstarszy typ wspomagania czyli pompa i rozdzielacz (czy jak to sie nazywa) znajdujący się pod chłodnicą , owy rozdzielacz jest połączony z kierownica za pomocą wałków połączonych ze sobą krzyżakami, pytałem sie jednego mechanika to w ciężkich ursusach występują 4 rodzaje wspomagań kierowniczych, jeżeli masz takie same objawy jak ja tzn. że masz pompe do wymiany, a jezeli niezależnie od obrotów silnika cały czas ciężko sie kieruje kierownicą tzn. że do wymiany jest to drugie (rozdzielacz, czy jak to tam zwą) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


look19    29

chciałem podkreślić że mam najstarszy typ wspomagania czyli pompa i rozdzielacz (czy jak to sie nazywa) znajdujący się pod chłodnicą , owy rozdzielacz jest połączony z kierownica za pomocą wałków połączonych ze sobą krzyżakami, pytałem sie jednego mechanika to w ciężkich ursusach występują 4 rodzaje wspomagań kierowniczych, jeżeli masz takie same objawy jak ja tzn. że masz pompe do wymiany, a jezeli niezależnie od obrotów silnika cały czas ciężko sie kieruje kierownicą tzn. że do wymiany jest to drugie (rozdzielacz, czy jak to tam zwą) Pozdrawiam

To się nazywa serwo. Typów wspomagania są 4, bo w 4x4 jest inne i w 2x4 też jest inne(słabsze). A tak ogólnie są 2 typy - serwo i orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yarecki12    0

a ja mam w 1204 i serwo i orbitrol.

Jak ktoś używa ursusów c385 i pochodnym jako główny ciągnik , i wogle ta maszyna nie będzie w najbliższym czasie sprzedawana lub ma na nie tura to wywalić te serwo dziadowskie i założyć orbitrol i siłownik tak jak jest w prawdziwych ciągnikach a nie jakieś wynalazki RWPG. My w 385 kilka razy serwo wymienialiśmy i daliśmy sobie spokój, jak się jedzie coś robić na cały dzień to kierowca bierze olej i sobie po obiedzie czy tam popoludniu doleje jak mu zacznie się ciężko kręcić. W 1212 serwo dobrze chodzi, jakiś lepszy egzemplarz. Dlatego 1212 nie przerabiamy, poza tym to ciągnik mało używany, tak samo c385 pracuje może tydzień w roku i nie ma sensu w niego inwestować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matey    431

Masakryczne błędy, do tego temat w złym subforum, przenosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Witam,
      macie jakiś dobry sposób na wymianę krzyżaków w Ursusku C-385? 
      mam je już zużyte krzyżaki oraz widełki te w serwomechanizmie. warto same krzyżaki czy również widełki? jak to jest zmontowane?
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez tymek2001
      Witam, chciałbym przerobić oryginalne wspomaganie z serwa na siłownik. Moja wersja posiada półserwo sterowane za pomocą orbitola, czy ktoś z was wie czy trzeba zmieniać wąs kierowniczy, na taki jaki jest w zestawach z siłownikiem? Chciałem zakupić taki zestaw http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-zetor-385-914-8145-1224-nkpl-i5749488012.html , jeśli ktoś przerabiał taki temat, to proszę o opinie, jakie są + takiej modernizacji, oczywiście poza tym, że nie zostawiamy za sobą kałuż oleju
    • Przez Rafii
      Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
×