Skocz do zawartości
Jarekb20

Problem z Fendtem 300 LSA [WOM]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jarekb20    1

Witam. dzisiaj zauważyłem że w moim Fendzie nie działa WOM.

Wczoraj siałem pszenice do późnego wieczora i wszystko chodziło bez problemu. Gdy dzisiaj chciałem włączyć WOM nie chciał sie on załączyć. W ogóle to przy zapalaniu ciągnika nie chcą sie kontrolki 2 zielone zaświecić od wałka (jedna od przedniego druga od tylnego wałka) zawsze sie zaświecąły i gasły podczas włączania ciągnika. Jaka może być przyczyna że nagle przestało działać. Dodam ze bezpieczniki sprawdzałem i są ok.

Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

A moze bys najpierw napisal o Fendta jakiego typu sie rozchodzi..... niestety nie mamy tu szklanej kuli.. :)


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Napisałem w opisie że 312. A konkretnie Fendt Farmer 312LSA z 1990roku. Wałek włączany jest juz przyciskiem na pulpicie.

Wczoraj zauważyłem też że po południu wałek zaczął chodzić, ale wcześniej ciągnik był na chodzie jakies 2 godzinki bez gaszenia.

Dzisiaj rano znów przestał pracować. Natomiast po godzinie pracy silnika zaczął chodzić.

Jaka może być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kosti68    16

Dlatego pytalem sie dokladnie o jaki ciagnik chodzi...niestety z 312 LSA jest problem gdyz jest to tzw. "przejsciowka" czyli mozna powiedziec ciagnik eksperymentalny, gdzie Fendt po udanych wersjach 310-311 LSA chcial zrobic pare ulepszen i probowal patrzac w przyszlosc na wersje Farmer 307-312.I wlasnie z tego powodu firma Fendt nigdy nie wydala materialu do napraw tego ciagnika. Tut trzeba kombinowac pomiedzy 310-311 LSA a materialami do 307-312 Turbomatic. Ale nawet dzial techniczny Fendta nie moze zagwarantowc ze materialy te pokrywaja sie w 100% z tym co ma 312LSA. A wrasacja cdo twojego problemu to najpierw trzeba rozgraniczyc pare rzeczy, po pierwsze czy jest to usterka mechaniczna, hydrauliczna a moze elektryczna. Z opisu ktory podales to wykluczylbym ta pierwsza moziwosc.A co do elektrycznej i hydraulicznej to trzeba wziasc i troche pomierzyc. Na poczatek warto sprawdzic czy napiecie dociera wogole do zaworu elektromagnetycznego zalaczajacego walek.

Ponizej jest wycinek materialu do napraw , napisz czy tak waglada u ciebie wlacznik walka. ( mysle ze to powinno byc wlasnie w 312LSA). Jesli masz ta wersje o ktorej mysle to powinnes miec rowniez daignoze bledow, tzn. lampka w przycisku powinna migac, a ilosc migniec oznacza odpowiednia usterke.

 

f8c65707641225b4med.jpg

 

A tutaj znajduje sie zawor elektromagnetyczny: "MV-ZWhi"

 

 

15d1cc28de8c6d22med.jpg


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Dzięki kolego za pomoc. jeśli chodzi o pulpit to mam ta kontrolke z diagnozy. jeśli sie nie myle to ona zawsze mignie raz przy odpalaniu ciągnika. ale kiedyś sie zdarzyło że mrugała parę razy.

byłbym wdzięczny jakbyś mi podał co oznaczają poszczególne zapalenia się lampki.

No i zobaczę jak tylko będe miał chwilke i zmierze te wartości na zaworze elektromagnetycznym.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Do tych kodow to jest cala tabela....jesli bylbys zainteresowany materialami ktore posiadam to napisz do mnie .

kosti1968@o2.pl


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

Witam koledzy.

I znów mam problem z wałkiem. Otóż po ostatnim poście wszystko wróciło do normy, aż do tamtego tygodnia. Wałek przestał działać. Dopiero po pracy w polu (np orce) 2 godzinnej zaczęły mrugać kontrolki od wałka i tak mrugały z 5 minut i dopiero po tym wałek można było włączyć.

Później było coraz gorzej. ciągnik mógł chodzić cały dzień i dopiero pod koniec dnia można było włączyć wałek.

Sprawdzałem na elektromagnesie napięcie i nie dochodzi do niego prąd.

Mierzyłem również napięcie na elektrozaworze od blokady mechanizmu różnicowego i na nim było napięcie 6 V. Więc postanowiłem przełożyć wtyczki. I okazało się że po włączeniu blokady wałek zaczął chodzić.

Więc moje pytanie jest takie jaka może być przyczyna że prąd nie dochodzi do elektromagnesu. Lub dopiero pod koniec dnia się włącza wałek.

 

Proszę o pomoc :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    603

Najprawdopodobniej cos słabo kontaktuje skoro działa jak chce (zasniedziałe połaczenia, przełamany przewód itd.) Poproś elektryka samochodowego może coś znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

sprawdź czy na włączniku jest prąd jak wałek jest włączony jak nie ma to sprawdzaj gdzie kable idą i sprawdzaj dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Na twoim miejscu sprawdził bym połączenie z masa. Ale najpierw musisz znaleźć centralny punkt masy do którego należy zawór.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekb20    1

A jeśli chodzi o masę to możliwe ze ta sama jest podłączona do przedniego i tylnego wałka.

bo albo działają obydwa albo żaden. Narazie jak potrzebuję wałek włączyć to przełączam wtyczkę z blokady mechanizmu różnicowego do elektomagnesu od wałka i jakoś się kręci ale będę musiał sprawdzić tą masę.

A jeszcze mam jedno pytanko skąd idzie prąd do włącznika bo podejrzewam że tam jest gdzies przewód przerwany.

I jeszcze czy ma ktoś może schemat elektryczny żeby sprawdzić jak idą przewody w tym wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomgli    3

u mnie tak jest w farmerze 312, czasem musze poruszyc wajchą od regulacji 540/1000/750, wpadnie za głeboko i tak sie dzieje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzy    0

Witam. Może ktoś z uczestników forum posiada Fenda 310 LSA z elektrohydraulicznie włączanym WOm-em i ,,przerabiał" problemy z jego niemożnościa załączenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Przyciski(na błotnikach też!), elektrozawór to bys musiał sprawdzić... a w ostateczności sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzy    0

Problem jest gdzieś wcześniej, przyciski są ,,nieaktywne" że tak to określę.To musi być zależne od innych czynników.

Edytowano przez juzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzy    0

Możliwe. A wiesz gdzie tkwi ewentualny problem?

Cisza, więc zapytam inaczej. Czy zasilanie zależy tylko od czujnika temperatury, czy jeszcze od innych układów?

Od jakiej temperatury powinno działać? Może ktoś posiada do tego typu schemat elektryczny?

Edytowano przez juzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka84    0

witam mam taki sam problem tylko ze z 308, w lato nie mam z tym problemu problemy zaczynają się gdy temperatura spada, wymieniłem olej filtr i nic. musze go za każdym razem rozgrzewać wtedy wom chodzi be zarzutu dopóki nie zgaszę ciągnika na 5 min i problem jest znowu proszę o jakaś podpowiedz pomoc dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

W wiekszosci ciagnikow, rowniez w 310 LSA z elektrohydraulicznym zalaczanie WOMu znajduje sie tzw.samodiagnoza a sygnalizowana jest ona miganiem lampki w przycisku do wlaczania WOM. Jak wyglada i z ktorej strony masz zalaczanie?


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka84    0

myga lampka gdy juz sie prawie rozgrzeje w mojej 308 jest z prawej strony obok przełącznika załączania blokady przedniego napedu jest koloru zielonego taki sam jest na błotniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Jesli lampka miga to znaczy ze wystapil jakis blad. Odczytaj ilosc mrugniec lampki a bedziesz mial kod bledu.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka84    0

w moim przypadku 3 razy mrygnie 2 sekundy przerwy 3 mrygniecia i sekunda przerwy, prosze o pomoc bo nigdzie tych kodów nie moge znalec. nie do 308 lsa farmer w starej budzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzy    0

W moim przypadku mruga przed uaktywnieniem systemu.Po tym jak ,,pomruga" i zgaśnie,to wtedy wszystko działa. Czy to aby na pewno świadczy o błędzie, czy jest sygnałem aktywacji i sprawdzania? Zależy na pewno od czujnika temperatury skrzyni biegów (myślę że to czujnik temperatury).O ile to zależy tylko od tego czujnika to można by go oszukać. kosti68 nie wiesz od czego ewentualnie jeszcze zależy?

kosti68 - o ile pytanie dotyczące właczników dotyczyło 310 to są na panelu na prawym błotniku( lewy przycisk-przedni wałek, prawy-tył), oraz na zewnątrz na lewym błotniku w lampie do tylnego wałka.

Edytowano przez juzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka84    0

Wiesz kolego gdzie dokłdnie ten czujnik sie znajduje? Dodam ze w lato z tym nie mam problemu kłopoty sie zaczynają gdy temperatura otoczenia spada, musze go długo rozgrzewać zeby załączył, chyba to nie tarcze bo wtedy było by bez róznicy czy jest lato czy zima.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzy    0

Czujnik o którym pisałem wyżej znajduje się z lewego boku skrzyni, tak jak są elektrozawory to trzeba dalej do tyłu patrzeć.On jest wkręcony w obudowę skrzyni i do niego są podłączone dwa kable. Podkreślam, że wkręcony bo blisko niego jest inny element,trochę wiekszy, taki jakby przykręcony płasownikiem także z kablami(jak sie domyślam jest to chyba elektromagnes od zakresu ,,S").Co myślisz zrobić z czujnikiem? Zdjęcie kabelków nic nie da, zwarcia też nie radzę bo możesz narobić więcej szkód, a części są drogie, a tutaj wchodzi się dodatkowo w elektronikę.Żarówką też nie radzę sprawdzać. Wymiana czujnika też chyba nic nie da. Podejrzewam, że ten typ tak ma, a rozgrzać zimny to nawet nasz rodzimy produkt mniej zaawansowany technologicznie nakazują.Tylko kwestia ile go rozgrzewać.Długo musisz swego rozgrzewać? Od dawna posiadasz ten ciągnik i czy zawsze tak reagował na zimno?

P.s. Kupiony w kraju nowy czy używany z zachodu, a jeśli tak to z jakiego kraju?

Edytowano przez juzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez manitou123
      Witam,mam problem przy wymianie oleju w skrzyni w fendt 312.Problem polega na tym,że na wszystkich stronach z olejami jest napisane ,że oleju powinno wejść wraz z mechanizmem różnicowym 34.5l,a weszło tylko 21l i na miarce jest full.Czy olej ze skrzyni jest połączony razem z mechanizmem różnicowym?Mam tylko miarkę od skrzyni biegów a nie mogę znaleść od mechanizmu rożnicowego.Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez andrzejoo7
      Witam wszystkich i przepraszam za zakładanie może podobnego posta. Mam problem z 311. Mianowicie podczas jazdy przybywa mi oleju w skrzyni.olej ucieka korkiem wlewu  tym za kabiną. Biegi działają polbiegi też. Co może być przyczyną? Ciągnik przy opryskiwacz więc to pilne
    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez Kuba284
      Cześć
      Czy w końcu ktoś mi powie gdzie w fendcie farmer 309 sidzą elektrozawory (lub coś w tym stylu) oraz czujniki od półbirgów oraz rewersu
      Bardzo bym prosił o zdjęcia lub dokładny opis.
    • Przez pawelol111
      Jak w temacie: Jadąc na wom 540 nie ma problemu. Jadąc na 750 jakiś czas działa a potem rozpina. Gaśnie lampka na guziku i dopiero po dociśnięciu dźwigni od zmiany prędkości i ponownym wciśnięciu guzika działa ale znowu tylko jakiś czas w zależności od kaprysu ciągnika.... Jest tam jakaś regulacja do lepszego spięcia a może cegłe na dźwignię położyć? Pytam bo jak przytrzymałem ręką dźwignię to nie rozłączało. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.