Skocz do zawartości
okejas

Naprawa Fendta 309 ls

Polecane posty

okejas    1

Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Przez internet raczej nikt nie poda Ci kosztów części. Nawet gdybym je znał to Ci nie odpowiem bo nie jestem jasnowidzem, a mogła sie wysypać masa różnych rzeczy które można stwierdzić dopiero po rozbiórce... Wyskakujące biegi to mogą być uszkodone zatrzaski, zgięte widełki, itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karpik9    0

W Zawadach w serwisie fendt kierownik powiedział że naprawa jednego biegu ze wszystkimi częściami i olejami do skrzyni kosztuje mniej więcej 3000zł ale to było ze 3 lata temu więc cena mogła się zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

okejas    1

dzięki za info...znalazł sie przynajmniej jeden człowiek dobrego serca;-)hehe takie sumy jeszcze da sie znieść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

W moim fendzie 309ls nawalił górny synchronizator (szybki półbieg nie było można na nim w ogóle jeździć na wolnym było wszystko ok.) Przyczyną tego była popsucie się jednego łożyska powypadały rolki. Koszt części wniósł około 2tyś zł. dodam że części kupowałem u korbanków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Nie będzie sie opłacało robić generalnego remontu skrzyni, chyba że nie jest tak źle więc warto zajrzeć co i jak, ale powiem ci że lepiej kupić całą używaną skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

ale przy zakupie używanej skrzyni także możemy nadziać sie na podobne problemy, dlatego wydaje mi sie ze lepszym rozwiązaniem jest naprawa i mamy pewność ze jest dobrze. te biegi które mi sie wysypały są najczęściej używane podczas prac polnych...bezpieczniej jest montować nowe części bo ciągnik jest przeznaczony do użytku a nie na handel

 

 

@frutis co rozumiesz przez słowa"nie było można na nim w ogóle jeździć"? wyskakiwał, czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Biegi można było włożyć bez problemu, ale przy puszczaniu sprzęgła ciągnik stał w miejscu i ze skrzyni było słychać zgrzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9
ale przy zakupie używanej skrzyni także możemy nadziać sie na podobne problemy, dlatego wydaje mi sie ze lepszym rozwiązaniem jest naprawa i mamy pewność ze jest dobrze. te biegi które mi sie wysypały są najczęściej używane podczas prac polnych...bezpieczniej jest montować nowe części bo ciągnik jest przeznaczony do użytku a nie na handel

 

 

@frutis co rozumiesz przez słowa"nie było można na nim w ogóle jeździć"? wyskakiwał, czy coś innego?

 

Pewnie że lepiej jest kupić nowe części i wyremontować, rozkręć swoją i zacznij wydzwaniać za nowymi częściami to sie przekonasz ile to kosztuje. Chyba że pieniądze nie grają roli, to wtedy inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

właśnie o to chodzi ze kasa(zresztą jak zawsze) odgrywa największa role. nie mam aż tak dużego gospodarstwa żeby szalce z nowymi częściami...ale chodzi mi o to ze by go zrobić i dalej nim pracować za jak najmniejsze pieniądze.wiec albo zainwestuje w niego te kilka tys zł albo sprzedam i kupie innego...oczywiscie fenda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Jeśli nie rozbierzesz skrzyni to się nie dowiesz co konkretnie trzeba wymienić ile to będzie kosztowało. A co do cen to przez telefon niekoniecznie Ci powiedzą dokładnie co ile kosztuje, bo w serwisie mogą nie wiedzeć o co dokładnie chodzi i co jest potrzebne. Tak było w moim przypadku dopiero jak pojechałem z częściami to przez ponad dwie godziny szukali i dochodzili do tego żeby poszukać odpowiednie części.

Co do cen części to można poszukać zamienników, albo są firmy które handlują używanymi częściami sprowadzanymi z zagranicy na przykład ze spalonych ciągników, albo cos podobnego.

To już musisz sam zadecydować jakie części włożysz do swojego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1

Napisz na PW co potrzebujesz łącznie z numerem seryjnym i rocznikien Fendta


Części do maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
okejas    1

jeszcze nie rozebrałem i raczej prędko tego nie zorbie bo jakoś da się jeszcze jeździć a i czasu zbytnio nie mam bo trzeba niedługo będzie kulki kręcić itp itd,ale jak rozbiorę to na pewno się odezwę ... a może prowadzisz jakiś sklep/firmę z częściami do zachodnich maszyn ? ? ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

Witam. :)

A może się ktoś tu orientuje co to się dzieje, że jak przyhamuje to jedynka czasem potrafi sobie wyskoczyć. Dźwignia tak jak by bardzo lekko się trzyma w swoim położeniu i w momencie naciśnięcia na hamulec (jadąc na pierwszym biegu) siłą pędu po prostu drążek wypada w położenie neutralne. Tak to nic nie zgrzyta i wszystko jest ok. Mam wrażenie że jeszcze wsteczny podobnie jak 1wszy bieg luźno się trzyma ale z nim nie ma problemu że sobie wyskoczy podczas jazdy.

Jakieś podpowiedzi? mu?? Sposoby rozwiązania tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Może masz sprężyny na zamkach słabe, albo jakieś koło zębate już jest zużyte, ciężko tak cokolwiek powiedzieć. Zdemontuj pokrywę to się sam przekonasz co i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

może to i głupie pytanie ale jak ja mam się dostać do tej pokryw??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Zwal podłogę z kabiny i tam od tej strony gdzie dźwignie od biegów wchodzą w skrzynie będziesz mieć pokrywę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

U mnie żeby dostać się do skrzyni było trzeba całą kabinę podnieść do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t27    0

co to może być że jak wrzucam 3bieg i wyzej na zającu to za ciagnikiem słychać taki jakby szum podczas jazdy??? to normalne jest???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Chodzi Ci o to, że słychac skrzynie? Przy większych prędkościach każdą skrzynie słychać u mnie tylko na biegu 40 słychać bardziej niż wszystkie, to jest raczej normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    333

Była w tym temacie rozmowa o skrzyni biegów więc się tu dopisze. Mam fendta 306 z 1988r i wyskakuję mi drugi bieg szosowy ? Co może być tego przyczyną?


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Bieg wyskakuje Ci za każdym razem że nie można na nim jeździć, czy tylko sporadycznie co jakiś czas. Wyskakuje podczas ruszania puszczania sprzęgła czy w czasie jazdy również wyskakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    333

Żeby jeździć nim cały czas muszę trzymać dźwignie biegów, wyskakuję podczas jazdy po nierównościach najczęściej i sporadycznie na drodze.


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Remont skrzyni sie kłania w jedynym i drugim przypadku. Problem jest z tgz zatrzaskami które już nie trzymają lub z wyrobionymi przesówkami kół zębatych tgz widełkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez Kuba284
      Cześć
      Czy w końcu ktoś mi powie gdzie w fendcie farmer 309 sidzą elektrozawory (lub coś w tym stylu) oraz czujniki od półbirgów oraz rewersu
      Bardzo bym prosił o zdjęcia lub dokładny opis.
    • Przez pawelol111
      Jak w temacie: Jadąc na wom 540 nie ma problemu. Jadąc na 750 jakiś czas działa a potem rozpina. Gaśnie lampka na guziku i dopiero po dociśnięciu dźwigni od zmiany prędkości i ponownym wciśnięciu guzika działa ale znowu tylko jakiś czas w zależności od kaprysu ciągnika.... Jest tam jakaś regulacja do lepszego spięcia a może cegłe na dźwignię położyć? Pytam bo jak przytrzymałem ręką dźwignię to nie rozłączało. 
    • Przez PATRYW
      Witam serdecznie. Poszukuje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które dotyczą Fendta 305 ls 1992r.
      Pierwsze z nich dotyczy tylnego podnośnego. Otóż podnośnik nie opada do samego końca. Nie ma różnicy czy ciągnik jest pod obciążeniem czy nie. Mam siłownik wspomagający który dałem do regeneracji, bo delikatnie się pocił, ale nie przyniosło to rezultatów. We wspomnianym siłowniku jest coś podobnego do odpowietrznika. kiedy go odkręcam wypływa olej i podnośnik opada do samego końca. Po kolejnym podniesieniu jest dalej to samo i podnośnik zatrzymuje się ok 10 cm od pozycji maksymalnego opuszczenia. Co może być tego przyczyną ? 
      Druga sprawa dotyczy obsługi tylnych wyjść hydraulicznych. Mam zamontowany przedni ładowacz czołowy i jest on obsługiwany dźwignia miedzy fotelem a dźwignią podnośnika widoczną na zdjęciu. Jest tylko jedna dźwignia bo wiem ze innych modelach występują dwie. Zastanawiam się w jaki sposób obsługiwać tylne wyjścia? Przy okazji proszę o wyjaśnienie do czego służą pokrętła (żółte i niebieskie widoczne na zdjęciach)
      Pozdrawiam

    • Przez tay29
      witamw zime przestało poprawnie działać wspomaganie w fendzie 310lsa 86r. wczoraj wymieniłem pompe hydrauliczną na nową oryginalną jak kazał mi zrobić "mechanik". niestety problem dalej wystepuje. czym moze być to spowodowane ?
×