Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem remont skrzyni w c-360. Części wszystkie nowe, koła zębate, wałki - oryginał ursus (Waryński), nowe łożyska. Nie wymienione tylko koła od czwartego biegu, były w idealnym stanie. Po remoncie skrzynia stuka na biegu jałowym jak olej się rozgrzeje. Co to może być? Zmieniałem już wałek sprzęgłowy na inny nowy z PRL, ale to nie pomogło, dodatkowo trochę wyje. Koło stałego zazębienie też jest nowe, ale pisało na nim stary typ (nowy typ nie jest dostępny z Waryńskiego). Dowiedziałem się że między starym a nowym typem jest ok. 2 mm różnicy w szerokości uzębienia, co miało poprawić wytrzymałość. Dodam też, że nawet jak dźwignię reduktora przesunę na luz i wrzucę bieg to przestaje stukać. Tylko jak chodzi na luźno to terkocze. Co to może być?

Opublikowano

Wygląda właśnie na koło stałego uzębienia lub wałek sprzęgłowy.Jak wciśniesz sprzęgło stuka nadal dzeije się to na każdym biegu? Stuka jakby koło stałego zazębienia 

Opublikowano

Jak wcisnę sprzęgło to nie stuka, na żadnym biegu też nie stuka. Chrobocze tylko na luzie na ciepłym oleju. Koło stałego zazębienia nowe i wałek też nowy od Waryńskiego. Po zmianie na inny wałek z czasów PRL też stuka i trochę wyje, czyli się nie spasowało. Jak był wałek od Waryńskiego to pukało ale współpracy między wałkiem a kołem stałego zazębienia podczas jazdy w ogóle nie było słychać. Najgorsze jest to że wymiana koła stałego zazębienia wiąże się z rozbieraniem cięgnika na 3 części. Ale nie jestem pewien co stuka niestety. Jest bardzo mały luz międzyzębny między wałkiem a kołem, może dlatego?

Opublikowano

Ile czasu minęło od remontu bo może jesteś lekko przewrazliwiony a zębatki potrzebują czasu żeby się dotrzeć

u jednego po kapitalce skrzyni jest cicho po dwóch dniach a u drugiego po dwóch miesiącach i na to nie ma reguły

Opublikowano

Żeby zbyt mały luz od razu chrobotało a póki olej zimny to uszczelnia ten luz międzyzębny jest za duzy olej się rozgrzewa robi rzadki i jest hałas.Ja przeglądałem ten moduł Waryńskiego i dla mnie jest dziwny bo jest trójkątny a nie trapezowy może przez to że ten typ tak ma przez ten moduł hałasuje, ale mówiłem że Waryńskiego są różne partie II stopień wałek sprzęgłowy założyłem nie wyje praktycznie,I stopień dawał jak tylko mógł.Na II stopniu uzębienie trapezowe,I stopień ten wałek miał trójkątne zęby i dlaczego? Dla mnie na wstecznym też lekko stukał ten wałek Waryńskiego potem jak zmienialem i ogladałem zużycie to brał końcówkami jakby spasowania nie było.Dlatego mówie że Waryński to podróba 

Opublikowano

Porównywałem wałek Waryńskiego i z dawnej produkcji PRL jak i stary - z wyglądu różnicy nie ma oprócz tego, że otwory smarujące wałek Waryńskiego ma trochę głębiej (chowają się pod łożysko) - tak też ma nowy wałek z Chełmna. Na wałku Waryńskiego widać prawidłową współpracę kół, czego zresztą dowodzi cicha ich współpraca. Jak luz jest za mały to może na rozgrzanym oleju koło stałego zazębienia obija się raz z tej strony ząbka na wałku a raz z drugiej (szarpie). Na wyższych obrotach nie ma tego terkotania, tylko tak poniżej 800.

Opublikowano

Panowie rozebraliśmy mechanizm i okazało się że na sworzeń satelitów były założone po 2 podkładki, wszystko było na ścisło i zrobiło takie rowki i tu moje pytanie zakładać znowu po 2 czy dać po 1 żeby było trochę luzu ? Pobliski mechanik niby mówi żeby włożyć po 1 podkładce bo musi być troche luzu tam.

Ps. Wiem że nie ten dział ale tutaj jest większa aktywność a zależy mi na czasie.

IMG_20171103_111117.jpg

IMG_20171103_111124.jpg

IMG_20171103_111136.jpg

Opublikowano

witam

koledzy mam problem z 60ką przy zjeżdzie  z góry wyskakiwał mi reduktor na luz założyłem nowy wodzik i jakiś czas to pomogło teraz przy zjeżdzie z góry  na siłę próbuje wyskoczyć co powoduje głośny chrobot prosze o rady dzięki

Opublikowano

Jednego nie rozumiem,zmieniałeś wodzik więc pokrywa skrzyni musiała pójść w górę nie zwróciłeś uwagi co mogło by wywołać tą usterkę oprócz wodzika?  Powinieneś zauważyć że koło ma uzębienie dosyć ostre 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v