Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobny problem. U mnie taki cichy metaliczny dzwiek jest taki jak by jakaś blaszka z zabezpieczenia wpadała co jakiś czas miedzy tryby i po czym słychać takie uderzenie w prawą stronę kadłubu skrzyni. Słychać takie zgrzytanie głównie na postoju, gdy ciągnik chodzi na wolnych obr. Co to może byc? Bo rozebrać i zdiagnozować będę mógł dopiero jak się zrobi troszkę cieplej :)

Pozdrawiam

Opublikowano

witam panowie mam ciagle problem ze skrzynia w c 360 mianowicie jadac do góry lub z góry słychac straszne trzaskanie w skrzyni jakby tryb o tryb sie zachaczał, mielismy rozebrana skrzynie dwa razy wszystkie łozyska nowe tryby które były wyłamane to tez daliśmy nowe , nowe wodziki , zatrzaski dalej to samo co może byc powodem??

dodam ze na górnym wałku zamiast tych igiełek mamy tulejke moze to byc wina tego?

Opublikowano

Jak nie ma luzu to nie ma to może być tulejka zamiast łożyska.Widziałem już nie raz taki numer.Teraz taka sprawa czy to dziej się na wszystkich biegach.Czy patrzyłeś do mostu.Jak patrzyłeś to pozostały zwolnice.Zęby na pół ośkach i dużym kole trza by sprawdzić.Ale najlepiej to dobrze dosłuchać z kąt ten dźwięk się wydostaję i na jakich biegach.

Opublikowano

koledzy zwolnice atak wszystko było zrobione w zeszłym roku. jak jedziesz po równym to nic tylko jak pod górke lub z górki i na kazdym biegu.słychac ewidentnie ze skrzyni ten trzask. dzisiaj odkrecam z góry dekiel..

Opublikowano

Ja obstawiał bym na kończące się łożysko lub wybitą obudowę skrzyni ( mam na myśli gniazda pod łożyska) przez co dolny lub górny wał wpada w rezonans. Ale to takie przypuszczenia rodem z forum na odległość.

Opublikowano

Wyciągnęło się cięgno blokady,końcówka ta zagienta wyciągnęła się razem z przeciągniętą zawleczką , powodem mogła być zbyt duża podkładka założona na ten pręt tego nie wiem ale tak wyglonda. Czy jest jakiś patent by dorobione cięgło założyć na swoje miejsce,najlepiej bez zdejmowania koła itd. itd. Może dospawany jakiś rodzaj twardego haczyka i to sprężynką naciągnąć.Nie kojążę,tego zamocowania i nie wiem jak do tego jeża podejść :wacko: Co o tym sądzicie :blink:

Opublikowano

Ja mam przerobiony ten dekielek z tyłu co podtrzymuje taśme i moge zdejmować i zakładać cięgno

Zrobiłem tak odciąłem od dekielka ten hak co trzyma taśmę ,do haka dospawałem śrube 16 , w dekielku wywierciłem otwór aby ta śruba swobodnie przechodziła

Gdy założe cięgno blokady to trzymając za śrubę zakładam ten hak od taśmy , potem na srube zakładam dekiel i zakręcam nakrętkę i kontre ,potem przykręcam całość na te oryginalne 4 śruby

Dodam jeszcze że na styku haka i dekielka (od spodu) mam tak przyspawane płaskowniczki że można to skręcić tylko w jednym położeniu

Opublikowano

Witam mój problem polega na tym,że nie chce się załączyć wałek WOM.Podczas załączania coś strzela i nie może zaskoczyć.Może wiecie co może być tego przyczyną.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Przeczytałem cały temat i sporo mi on wyjaśnił ale mam jeszcze kilka pytań...

 

Jako że w tym tygodniu zapowiadają jeszcze zimę(raczej już nie będzie co odśnieżać) chciał bym trochę ogarnąć ursusa przed sezonem.Miałem robić samo sprzęgło(części już mam) ale od dłuższego czasu puka mi coś w skrzyni pod większym obciążeniem.Wcześniej pukało rzadko a teraz co raz częściej.Czasem jest tak że śmigam i nic nie puka a czasem znowu w skrzyni wali jak by się miała rozlecieć..Wiem że to trochę nie poważne bagatelizowanie takich objawów ale wiecie jak to jest w trakcie sezonu z jednym ciągnikiem.. Podczas jazdy wydaje się jak by pukało gdzieś z przodu skrzyni.Jak włączę reduktor to z tego co się zdążyłem zorientować skrzynia wtedy nie puka..

 

Wracając do pukania to wydaje się jak by to pukanie dochodziło gdzieś z przodu skrzyni.. Czy była by ewentualna możliwość wymiany łożysk z przodu na tych wałkach po odjechaniu silnikiem? (i tak muszę robić sprzęgło) Jest taki manewr wykonalny?To by mi bardzo ułatwiło sprawę.

 

Wiem że jak już robić to powinno się raz a dobrze ale na razie chciał bym troszkę pójść na skróty(o ile się da) a w późniejszym terminie zrobić sobie na spokojnie ewentualnie całą skrzynię..Na razie nie mam za bardzo warunków(brak równej posadzki w garażu) oraz nie mam wózka z prawdziwego zdarzenia(mam w planie coś uspawać)..a jak bym już chciał ciągnik na trzy części rozjechać to wózek musi być porządny.

 

Jutro ściągnę górny dekiel to się sporo powinno wyjaśnić...

Edytowane przez prorok
Opublikowano

Slavko360- najprawdopodobniej wygięty widelec listwy koła pośredniego,to częsta przypadłość a zarazem najprostrza do usunięcia,można to sprawdzić poprzez zdemontowanie pokrywy skrzyni biegów,sprawdz wszystkie przełożenia listwy,ustalenia listwy poznasz po głębokich nacięciach,każde przełożenie ma idealnie zgrywać się z pozostałymi listwami od biegów (rowkami) przy każdym przełożeniu obserwój w jaki sposób tryby nakładają się na siebie.Tylko nie przesuwaj pozostałych listw bo zblokujesz biegi.

 

prorok-być może masz poluzowane łożysko wałków głównych które jest ustalone na trzech imbusach wraz z wałkami do obudowy skrzyni biegów,śruby mogą być całkiem wykręcone,nie obejdzie się bez rozpoławiania.Łożyska da się wymienić,co niektóre..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v