Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Udało się go rozjechać. Teraz mam pytanie główny wałek skrzyni po zdjęciu zabezpieczenia(Seegera) od wewnątrz skrzyni powinien zejść lekko w stronę mostu czy trzeba go na siłę wybijać ? Uderzałem go lekko ale się nie ruszył .

Opublikowano (edytowane)

Do tego trzeba porządny młot i kawałek twardego drewna, siły nie żałuj(zresztą będziesz widział o ile mm przesuwa się wałek).

Edytowane przez jaco512
Opublikowano

bez młotka i kawałka twardego drewna się nie obejdzie :)ale nic się nie powinno uszkodzić (przynajmiej ja nic nie uszkodziłem :D) i ściągałeś podnośnik (plecak)?? bo widzę ze jeden kolega pisał ze trzeba ściągać a ja powiem ze nie trzeba na 100% nie trzeba tylko trzeba ten wodzik z przodu rozkrecić i cały zostaje z tylnim mostem :)

Opublikowano

Panowie wszystko już rozebrane, została pusta obudowa skrzyni. Trochę było zabawy z rozebraniem. Szczególnie jedno zabezpieczenie Seegera było ciekawie zdjąć. Do wymiany mam tryby 3 biegu i parę łożysk. Myślałem że tylko tryb jest uszkodzony a po rozebraniu okazało się że pokrywa łożyska wałka sprzęgłowego się odkręciła. O dziwo nic nie uszkodził a prawdopodobnie trochę tak pochodził. Teoretycznie nie trzeba rozbrajać podnośnika powinno się udać bez zdejmowania ale i tak robię generalny remont wiec i tam trzeba zajrzeć.

Teraz czekam na jakieś ciekawe pomysły przy złożeniu tego :D mam katalog części, instrukcje napraw powinno się udać to złożyć. Niestety u mnie łatwiej znaleźć mechanika do nowego Mercedesa niż do poczciwej 60 :lol: więc sam muszę się męczyć z tym.

Opublikowano (edytowane)

ja ostatni składałem i powiem że jest jedna ważna zasada, tak jak wszystko rozbierałeś to składaj w odwrotnej kolejności :) książka 360 sam naprawiam pomoże, plus forum i skrzynia złożona :), tak pokolei to wałek pośredni, wstecznego biegu, reduktora, (przed wbiciem wałka reduktora, trzeba wbić łożysko od wałka głównego do obudowy ) i dalej wałek główny wodziki uszczelki i pokrywy :) tak w skrucie :D, na chwile obecną moge pomóc bo jeszcze wszystko pamiętam co i jak tam idzie :)

Edytowane przez sebo1986
Opublikowano

ja tez mam skrzynie rozebrana, łożyska wymieniam wszystkie oprucz jednego z wałka reduktora, i mam pytanie apropo tego dolnego koła reduktora, jak na niego patrzylismy to wydaje sie tak jakby bylo krzywe o_O zwrociliscie moze uwage w swoich na to?

Opublikowano

Panowie wszystko już rozebrane, została pusta obudowa skrzyni. Trochę było zabawy z rozebraniem. Szczególnie jedno zabezpieczenie Seegera było ciekawie zdjąć. Do wymiany mam tryby 3 biegu i parę łożysk. Myślałem że tylko tryb jest uszkodzony a po rozebraniu okazało się że pokrywa łożyska wałka sprzęgłowego się odkręciła. O dziwo nic nie uszkodził a prawdopodobnie trochę tak pochodził. Teoretycznie nie trzeba rozbrajać podnośnika powinno się udać bez zdejmowania ale i tak robię generalny remont wiec i tam trzeba zajrzeć.

Teraz czekam na jakieś ciekawe pomysły przy złożeniu tego :D mam katalog części, instrukcje napraw powinno się udać to złożyć. Niestety u mnie łatwiej znaleźć mechanika do nowego Mercedesa niż do poczciwej 60 :lol: więc sam muszę się męczyć z tym.

z samym katalogiem sobie poradzisz skoro bierzesz się samemu za remont to łeb do tego tez masz wiec bez problemu pójdzie powiedz mi jeszcze czy może masz na dolnym wałku takie jakby tulejki miedzy trybami po to by się tryby nie przesuwały?bo jak pamiętam to w katalogu takiego czegoś nie ma i w skrzyni tez takiego czegoś nie miałem i to jest wielki minus tej zabawy bo musisz dobrze tryby poustawiać żeby zgrywały się z tymi co będą na górze ja zakładałem nowy wałek i tryby i wszystko lekko weszło i to tez minus bo po pierwszym ruchu przesunął się jeden ostatni na dolnym wałku i było trzeba go przebić i teraz nie pamiętam czy na klinie czy na wałku zrobiłem przecinakiem taki punkt zarys by nie dalej się przesunął ogólnie jeszcze później coś się tam przesuwało ale z biegiem to się uspokoiło kliny się trochę przeciągneły (tak myślę bo co innego?)i tryby stoją.. a robiłem tez zetora 3011 to tam nie było mowy o przesunięciu się tryba miedzy każdym trybem są te tulejki i wszystko się składa na sztywno i to wtedy jest pewność ze będzie dobrze

Opublikowano

Panowie, mam problem z wbiciem dolnego trybu trzeciego biegu. W stary udało się jakoś wbić, ale nowego w żaden sposób nie mogę wbić. Walić na siłę czy jest jakiś inny sposób?

Opublikowano (edytowane)

a dawałeś nowe kliny? na starych mogły być jakieś zadziory., a wchodzi choć trochę ? czy od początku ciężko idzie? może masz gdzieś jakieś resztki opiłki, i to przez to :)

Edytowane przez sebo1986
Opublikowano (edytowane)

taka moja jedna rada, jesli sie nie wymienia nic na dolnym wałku prócz łożysk to niema go co rozbierac, zdejmowac z niego kół, oba łożyska można wyjąc i wymienic od zewnątrz, niewyjmując wałka ze skrzyni :D

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Kliny przeszlifowałem, od początku idzie opornie, spróbuję przeszlifować tryb, może pomoże.

Niestety muszę wymieniać tryby na dolnym wałku.

Edytowane przez mariusz b
Opublikowano

tryby mają wejść pasownie,ale jak nie idzi to lepiej nie wbijaj, możesz zmierzyć średnice tych nowych trybów i wałka, czy oby napewo będze pasować :) przymierz kliny do nowych trybów na wpusty czy pasują ;)

Opublikowano

w swojej C360 też kilka mies wstecz robiłem kapitalkę skrzyni. Wszystkie tryby i wałki kupiłem oryginał ursusa i tak samo jak u Ciebie tryb od 3 w pewnym położeniu wchodził z lekkim oporem ale wchodził a po obróceniu względem dolnego wałka nawet ciężko było go wbić na siłę. Pojechałem do sklepu oddałem tryb, wziąłem 2 niestety z tej samej serii i to samo. Oddałem i wziąłem jakiś zamiennik kilka zł tańszy, problem zniknął.

Oddaj tryb i bierz albo z innej partii produkcyjnej albo innego producenta.

Opublikowano

To nie wiecie, że do sklepu trzeba jechać ze starymi częściami, suwmiarka, średnicówką i mikrometrem. A w sklepie przerzucać części i ganiać obsługę na półkę i z powrotem. Przynajmniej ja tak robię. Sklep mam nie daleko, ale mam dość jeżdżenia i wymieniania bo dziadostwo nie pasuje. ;[

Części zamienne nie trzymają żadnej normy, Tolerancja to córka właściciela firmy i ona na halę produkcyjną nie zagląda. <_<

Opublikowano

koledzy jestem nowy na tym temacie czy zakładał ktoś do 3P tryby ataku od zetora podobno super efekt tylko trzeba się pobawić w przenitowywanie tryba talerzowego. co na ten temat sądzicie bo nie wiem czy w to wchodzić,taką zmianę radził mi okoliczny mechanik tylko jak to się ma w praktyce.

Opublikowano

z tego co mi wiadomo to kolo talezowe i ten tryb atakujacy idealnie pasuja do naszych 60-tek, efekt jest taki ze nieslychac tego wycia przy szybszej jezdzie. dzieje sie tak bo nasze kolo talezowe i tryb maja prawie ze proste zeby a w tych zetorowskich sa takie półokrągłe przez co zazębia wieksza powierzchnią i niewyje :D osobiscie nieznam nikogo kto by to mial zrobione, moze ktos z forumowiczow ma, niech sie wypowie..

Opublikowano

Tak więc skrzynia już złożona, pozostało teraz ciągnik do kupy złożyć bo nadal w 3 częściach. Była próba na sucho to niby wszystko chodzi, założyłem pokrywę to dało się biegi w bijać. Teraz trzeba się za hamulce brać. Niestety remont idzie powoli bo tylko w weekendy mogę robić. Wielkie dzięki za pomoc, bez was było by ciężko.

Opublikowano

Założenie trybu ataku i koła talerzowego od zetora to super sprawa potwiedzam już trzy sezony tak jeździmy i żadnych problemów tylko trzeba dobrze już międzyzębny ustawić a koło talerzowe było nitowane na gorąco tak jak książka pisze w zakładzie w Łobodnie koło Częstochowy bo tam mam nie daleko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v