Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
3 minuty temu, michal8011 napisał:

Jak ciągnik nie chodzi w transporcie tylko w polu to mogą być diagonalne.

Większych bzdur to jeszcze nie słyszałem. 🤦‍♂️

Opublikowano

Na potwierdzenie cytat "

budowa opony radialnej sprawia, iż jest ona bardziej wytrzymała od diagonalnej (opony radialne są trwalsze o około 30 proc. – lepsza przyczepność powoduje wolniejsze ścieranie się bieżnika). Wzmocnione czoło pozwala na stosowanie mniejszego ciśnienia w oponach bez obawy odkształceń, co zdecydowanie wpływa na zmniejszenie poślizgu i zużycie opony.

Zakładając, że mamy taką samą maszynę, z takim samym obciążeniem itd., to ślad opony o konstrukcji radialnej jest o 25-30 proc. szerszy niż opony diagonalnej, co przekłada się na lepszą przyczepność i trakcję. Nie do przecenienia jest także fakt mniejszego ugniatania gleby.

Opublikowano
Przed chwilą, MafiaPstrągowa napisał:

sporo chodzi w lesie, a radialne szkoda niszczyć na pniakach, pola ornego to raptem 2 ha obrabiam, to myślę że diagonalne dadzą rade.

To już bardzo tzw. forestery ale to już inne pieniądze. 

Opublikowano
6 minut temu, MafiaPstrągowa napisał:

sporo chodzi w lesie, a radialne szkoda niszczyć na pniakach, pola ornego to raptem 2 ha obrabiam, to myślę że diagonalne dadzą rade.

No to bierz te diagonalne SEHA/ OZKA. Będą na pewno wytrzymalsze w takich warunkach niż radialki.

8 minut temu, PRIMO napisał:

Większych bzdur to jeszcze nie słyszałem. 🤦‍♂️

Radialki w takim małym ciągniku to są dobre tylko na asfalt. W polu nie ma różnicy.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

diagonalne to po kosztach ciągnik na kołach postawić do obornika wypychania, wozu paszowego czy jako pomocnik do prac gdzie uciąg i przyczepność nie są wymagane a traktor jest dociążany zagregatowaną maszyną 

Edytowane przez konteno
Opublikowano
1 minutę temu, michal8011 napisał:

No to bierz te diagonalne SEHA/ OZKA. Będą na pewno wytrzymalsze w takich warunkach niż radialki.

zastanawiałem się też nad oponami farmking, ale również mało o nich informacji po forach

 

Opublikowano
1 minutę temu, MafiaPstrągowa napisał:

zastanawiałem się też nad oponami farmking, ale również mało o nich informacji po forach

 

Nie polecam. SEHA/OZKA jakoś tak lepiej i solidniej wyglądają. U mnie w okolicy 70% ludzi kupuje Kabaty, 20% SEHA/OZKA a reszta to jakieś wynalazki jak np. ten FARMKING.

Opublikowano
5 minut temu, michal8011 napisał:

Nie polecam. SEHA/OZKA jakoś tak lepiej i solidniej wyglądają. U mnie w okolicy 70% ludzi kupuje Kabaty, 20% SEHA/OZKA a reszta to jakieś wynalazki jak np. ten FARMKING.

dzięki, właśnie na takie opinie czekam, w takim razie te farmkingi odpuszczam, poczekam, może ktoś jeszcze coś napisze o ozkach 

Opublikowano
5 minut temu, MafiaPstrągowa napisał:

dzięki, właśnie na takie opinie czekam, w takim razie te farmkingi odpuszczam, poczekam, może ktoś jeszcze coś napisze o ozkach 

A np. Cultor w tym rozmiarze? Dużo droższe od tych tureckich?

28 minut temu, konteno napisał:

diagonalne to po kosztach ciągnik na kołach postawić do obornika wypychania, wozu czy jako pomocnik do prac gdzie uciąg i przyczepność nie są wymagane a traktor jest dociążany zagregatowaną maszyną 

Mądrego to aż miło posłuchać... 🤣

Opublikowano

Pany niby to samo ale rozmiar rozmiarowi nie równy więc bez sensu rozpisywanie o przyczepnościach uciągu itd. Akurat nie dawno mierzyłem ten rozmiar i tak Olsztynki nasze 2 cm węższe w bieżniku od petlasów  natomiast Goodyear radialne są szersze o 4 cm od Olsztynek. 

Opublikowano
Dnia 10.04.2023 o 12:14, MafiaPstrągowa napisał:

witam, miał ktoś styczność z oponami firmy seha, dokładnie z OZKA KNK-50 14.9 r28 w c360? jak się sprawują, stoję przed zakupem i rozważam zakup właśnie tych opon.

 

 

 

https://www.hurtopony.pl/Seha-14.9-28-SH-38-14PR-id-1152360BSHA.html

 

Mam takie oponki od nie całego roku i póki co to jestem. zadowolony.  Duzo w transporcie robi (wozenie drewna). 

Opublikowano
Dnia 10.09.2022 o 14:31, piotrp88 napisał:

Kabaty po 5 latach: pajęczynka po bokach i szpary między klockami bieżnika. To normalne?

No i zakończyły żywot. Grubość w miejscu pęknięć 5,5mm.

WP_20230705_07_47_47_Pro.jpg

WP_20230705_07_52_30_Pro.jpg

Opublikowano

Te z foto to stara wersja tych opon i były z nimi problemy. Obecnie od kilku lat jest w sprzedaży wersja poprawiona jakościowo. Odróżnić można po dodatkowych wzorkach pomiędzy protektorami.

  • Like 1
Opublikowano

Może ktoś doradzi czy do resorowanej osi c-4011 z piastami nowszego typu 60tkowymi da rade założyć felgi zetorowskie od 7211 z oponami 7,5-16? Chodzi mi o to czy opona nie bedzie dotykać zwrotnicy. 60tkowe felgi 16tki z oponą 7,50 napewno się nie zmieszczą.

Opublikowano (edytowane)

Między felga 4.5 a 5.5 całą przy oponie 7.50 jest jakieś 3/4 cm różnicy luzu od zwrotnicy do opony przy c360 os nowego typu . Gdzie 4.50 opona 7.50 mało co jest luzu . 

Ostatecznie możesz odwróć felgi . 

Też zakładają opony 7.50-18 na felge od c4011 . 

Edytowane przez mf362
Opublikowano

przy sztywnej zwrotnicy na obręczy 162/362 jest już ciasno z takim kołem, więc w miękkie z pewnością się nie zmieści, chyba że trafisz czop z większym kątem

za to opona 7.50x18 mieści się w miękkie zwrotnice ;)
kabat_7_50x16_l_4655504f11ab1618afe857cce7a64677.jpg

603cca16ac26e_p.jpg

  • Like 1
Opublikowano

Panowie, dziękuję za wypowiedzi :) Zastanowię się jeszcze co tu zrobić ale jednak wolałbym uniknąć felg 18tek bo podobnież lubią pękać. A felgi 16tki mam z szerokimi nowymi oponami i piasty do nich, piasty do 18tek tez mam tylko felg 18tek brakuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v