Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

z napędu pompy hydraulicznej zależnego od skrzyni (na biegu 4 i o zgrozo 5! :P   ) korzystasz gdy potrzebna jest większa wydajność pompy niż przy napędzie niezależnym ( lub taka sama wydajność- przy małych obrotach silnika) lub gdy potrzebujesz napęd pompy hydraulicznej bez obrotów na WOM

yyy trochę kicha jak będziesz coś robił w polu:) bo jak będziesz orał na niezależnych spoko na 2na obrotach podniesiesz pług ale co wtedy jak wrzucisz wsteczny?? i mamy problem:)

przejęzyczyłeś się @Genius9782 "na zależnych" i masz rację ...w tym wypadku pompa na wstecznym ma lewe obroty  :P 

 

Edytowane przez black_shadow
Opublikowano (edytowane)

A tak z ciekawości czemu nikt nie spytał się czy rębarka jest napędzana pompą hydrauliczną czy wałkiem? Nabazgrane 10 postów i każdy do d...py.

W 60-ce osobna pozycja jest dla zależnego napędu pompy i osobna dla zależnego napędu wom.  Obie rzeczy na zależnym pracują osobno i razem nie da się ich włączyć.

Z tego co wywnioskowałem z opisu kolego napęd ma przez wałek więc dając dźwigni raz  w górę włączy napęd zależny womu i może sobie brusić na jakim tylko biegu będzie miał zachciankę łącznie z wstecznym. 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

A tak z ciekawości czemu nikt nie spytał się czy rębarka jest napędzana pompą hydrauliczną czy wałkiem? Nabazgrane 10 postów i każdy do d...py.

W 60-ce osobna pozycja jest dla zależnego napędu pompy i osobna dla zależnego napędu wom.  Obie rzeczy na zależnym pracują osobno i razem nie da się ich włączyć.

Z tego co wywnioskowałem z opisu kolego napęd ma przez wałek więc dając dźwigni raz  w górę włączy napęd zależny womu i może sobie brusić na jakim tylko biegu będzie miał zachciankę łącznie z wstecznym. 

 

przecież autor tematu zaznaczył na początku co to jest za rębak:) "pasowe na WOMie 250mm na wałku z nożami 130mm dwa paski 17 w razie czego ślizgnie paski" osobiście uważam temat zamknięty po paru pierwszych postach pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

:) ja pytałem @Seweryn20...

 

Tylko że instrukcja nie zaleca pracy WOMu na 5 biegu bo można uszkodzić pompe hydrauliczną czy jakoś tak.

 przy napędzie rębaka od WOM zależnym od skrzyni nie występuje napęd pompy hydraulicznej - i sytuacja opisana przez kolegę @kratek69 nie ma miejsca

Edytowane przez black_shadow
Opublikowano

Doszedłem do wniosku że jednak chyba będę trzymał silnik na obrotach max 2000 obr/min i nie zbyt grube gałęzie do 5 cm a grubsze odłożę i na chwilę przez skrzynie i biegi będę realizował napęd lub wytoczę mniejsze koło z 130 mm na 100 mm lub 90mm a przez 5 bieg będzie najlepiej czy może 4 bo chyba 5 bieg w 60 tce jest bezpośrednim przełożeniem 1:1 ?? 

Opublikowano

musiał bym spr ale z tego co pamiętam

IV bieg   2200obr/min    750obr WOM

V bieg   2200obr/min    1200obr WOM

 

poprawcie jeżeli mówię źle:) spokojnie możesz prze skrzynie brać jak nam się śpieszyło to jak kosiliśmy QQ to właśnie w ten sposób:) zawsze to większa wydajność sieczkarni na większych obrotach WOM, szkoda przerabiać rębaka najpierw sprawdź! żebyś nie żałował i nie wpędził się w niepotrzebne koszta:) o skrzynię się nie martw bo masz w końcu napęd rębaka na paski!

Opublikowano

Witam. Mam taki problem w C-360-3P przy włączonym wom wyje skrzynia, natomiast przy włączonym zależnym jest ok. Dziś wyciągnąłem wałki wom i okazuje się że są wytarte mosiężne tuleje pomiędzy wałkami i na tuleji włączającej pompę. Moje pytanie czy to może być przyczyną problemu? Czy da się kupić same tuleje mosiężne, czy trzeba całe wałki kupować?

Opublikowano (edytowane)

witam mam taki proble  zostaly wymnienione lozyska walki i uszczelniacze na wom od strony sprzegla. olej zaczyna ciec w momecie gdy jest zalaczony walek. gdy jest wylaczony jest sucho. pomocy

Edytowane przez KsaweryWodarczyk
Opublikowano

gdy włączę wałek wom żeby napędzić glebogryzarkę na wolnych obrotach z glebogryzarką uniesioną na podnośniku coś zgrzyta , a pod obciążeniem zgrzyt ustaje. Co to może być??

Opublikowano

Witam,
Chciałbym się poradzić forumowiczów co może być przyczyną wyjącego wałka wom. Ciagnik był już rozpoławiany i zostały wymienione następujące elementy: wałki sprzegłowe wraz z łożyskami, tryb obrotów niezależnych womu, pierwsza część wałka przekaźnika. Jednak problem jest nadal. Po właczeniu wałka przez biegi skrzynia pracuje cicho.
Jeśli ktoś spotkał się z taką usterką prosiłbym o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Zapomniałem dodać że pompa wykluczona. Sprawdzona na zależnym jest cisza. Ewidentnie słychać te odgłosy gdzieś z okolic "ósemki".

Edytowane przez piotrek488
Opublikowano

No to tam jest tylko łożysko 6305 ale podejrzewam, że przy rozpoławianiu też je zmieniłeś albo koło obrotów niezależnych jest tak spasowane z wałkiem II stopnia, że wyje, innej przyczyny z przodu skrzyni nie widzę.

Opublikowano

Właśnie ukręcił mi się wałek wom w c-355 sad.png  Mam pytanie czy trzeba dzielić ciągnik na 3 części żeby go wymienić? Jest tam jeden długi wałek tak jak w c-4011. Da się go wyjąć bez odkręcania skrzyni od mostu?

Założyłem nowy temat ale moderator nie rozumie że komuś rozsypał się jedyny ciągnik, siano na łące i pewnie poleży jeszcze tydzień.

Temat zablokowany i ostrzeżenie.

A co do tematu to proszę o jak najszybszą pomoc

Opublikowano

Wałek wyjęty:) udałoby się może bez rozpoławiania ale łatwiej będzie złożyć jak rozpołowiony, przy okazji wymienię łożysko sprzęgła.

Z przodu o dziwo nie było segera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v