Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za pomoc wziąłem kawałek rury mniej więcej średnicy półosi i w sunołem w mechanizm różnicowy potem nacisnołem blokade i ją z blokował em potem wyjołem rurę i wsuwałem zwolnice praktycznie to półoś wpadła sama jeszcze raz Dzięki Pozdrawiam

Opublikowano

W prawej zwolnicy gniazdo pod łożysko wału koła o średnicy zewnętrznej 100mm ktoś przetoczył na 104 i wstawił tulejkę z jakiegoś tworzywa. Teraz zaczyna się ona kruszyć i wypadać. Kilka razy wał koła był luźny co objawiało się jakby tarciem z tamtych okolic, szczególnie przy skręcaniu. Dokręcałem tą nakrętkę, teraz luzu na kole nie czuć, ale tarcie nieraz słychać. I od któregoś dokręcenia nakrętki zauważyłem, że przy powolnym puszczaniu sprzęgła przy ruszaniu ciągnik jakby szarpie i skacze. Tulejka bardziej wykruszyła się na dole, możliwe, że już wał nie ma osiowości i tak trze i przez to też skacze? Po podniesieniu tylnych kół powinny one obracać się z takim samym oporem?

Opublikowano

Panowie mam taka sytuacje

Koles kupił c 360 w super stanie fakt stan zaje.. inaczej sie nazwac nie da. skrzynia zwolnice tylny most cichutko pracowały ze az przyjemnie bylo słuchac (braku hałasu :D) sam sie dziwiłem jak to mozliwe az do zmiany oleju w skrzyni gosc przyjechal pełny zadumy  no i flaszeczka przchwalanie sie i takie tam no az przyszła pora spuszczania oleju odkreciłem korek i ku zdziwieniu nic nie leci no to druga flaszka bo moze pujdzie samo. ale nic nie poszlo grzebnolem srubokretem a tam trociny w skrzyni :D w zwolnicach to samo i nawet w przekładni kierowniczej.Wiec rozebrałem górna pokrywe by zobaczyc stan łozysk i trybów no tryby i łozyska w porzadku i zalalismy nowym olejem po ówczesnym wyczyszczeniu z trocin i takie pytania czy trociny maja wplyw na zywotnosc skrzyni ? czy raczej nie ? bo chlop nie wie czy jej nie sprzedac :D

Opublikowano

Heh z filtrem to fajna sprawa nie jest tak na dole jak oryginalnie tylko alumiowa rurka jest doklejona do pompy ( chyba klejem do szyb) i dany jest troszke wyzej jak spót korpusu i nie ciagło mułu z dna. nie powiem fajny patent narazie gosc załamany ale ma swiezy olej :P zobaczy co sie bedzie działo dalej :D a jak nie to zrobi ten sam numer i pójdzie dalej :D Ja do tego reki nie przyłożę na pewno :D

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem w mojej c-360 stuka jakby w zwolnicy podczas przyspieszania, jak puszczam gaz przestaje. Co może być przyczyną? Dodam że atak i koło talerzowe nowe.

Edytowane przez Sugob
Opublikowano (edytowane)

Czytając ten temat stwierdziłem, że tak zrobię tzn. dokręcę tę nakładkę i wydaje mi się że jest lepiej. Jutro sprawdzę na dłuższej trasie. Dzięki za odpowiedź.

PS. Dokręcałem w zwolnicy, w której nie zmieniałem łożysk.

 

Trochę lepiej, jeszcze dokręciłem. Może pozostałe łożyska są wyrobione i nadal będzie luzu trochę mimo dokręcania?

 

Okazało się że tryb na półosi w zwolnicy był wyszczerbiony. 

PS. Jak sprawdzić bez rozkręcania: podnosimy na lewarku, okręcamy kołem i liczymy ile razy puknie (u mnie 5 razy przy okręcaniu do tyłu).

 

Edytowane przez Sugob
Opublikowano

Tak jak myślałem. Miałem jedną zwolnicę od 40 a drugą od 60, więc chciałem drugą zrobić na 60. Duże koło w dobrym stanie znalazłem u sąsiada, a półoś kupiłem u pewnego cwaniaczka na olx. Przez tel zapewniał że wszystko ok...

Opublikowano (edytowane)

Właśnie jestem na etapie wymiany półosi i po nabiciu łożysk na nową półoś i włożeniu ich do pochwy okało sie, że nie mogę do końca ich wsadzić. Po wyjęci i przymieżeniu ze starą, nowa ma zęby dłuższe o 1 cm. Nowa ma 7 cm, a stara 6 cm. Jaka powinna byc dł. zębów, czy nowa jest zła czy ze strą ktoś coś kombinował? Dlaczego nie pasuje?

Edytowane przez ZybiKol
Opublikowano

Sprawa się wyjaśniła. Okazało się, że zakupiona przeze mnie półoś jest 12 zębowa i wtedy długość zębów jest 7 cm. Dzisiaj wymieniłem na "normalną" i wszystko pasuje jak ulał. A ta na 12 zębów to podobno tez do 60 ale tej nowszej. 

Opublikowano

witam. Panowie mam problem z łożyskiem na półosi tylniej prawej mianowicie co je dokrece tak aby luzu nie było to dosłownie po 10 km sie luzuje ma ktos pomysł czemu nawet zakontrowałem druga nakretka juz i nic nie pomogło luz jak sie robił tak sie robi...?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v