Tomek34

Japońskie vs Niemieckie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawidg2    31

ja w mojej A4 B5 1,9TDI 90 KM to zimą potrafiła zejść do 5,5l na trasie mieszanej a często stojąc w korkach w Poznaniu a potem goniąc do domu 120-130 jak asfalt ładny więc można. Ostatnio też robiłem trasę z domu okolice Gostynia (WLKP) przez Wrocław Autostradą do Krakowa (130km/h wciąż) ale z Krakowa do Tarnowa to już max 70km/h taki ruch, potem z Tarnowa do Kielc i do domu przez Piotrków Trybunalski, Sieradz, Kalisz, Jarocin w sumie ok 990km na jednym baku średnia ok 5,7l/100km i też nie oszczędzając. Jak teraz jeżdzę to tak 6,6l/100km ale robię krótkie odcinki i traski gdzie 130-140 się jedzie. Ale to nie temat o spalaniu więc. a co do zawieszenia to prawda siada ale to wina naszych dróg kochanych. ale jakoś narazie 2 wahacze wymieniłem przez 30tys km. Teraz jak będe zmianiał auto to jak się uda to będzie to Audi A4 b7 może nawet 3,0TDI a jak nie to 2,5TDI. Toyota Avensis nowa też mi się podoba ale jak się chce kupić używane części (jakiś osprzęt silnika, plastiki jakieś) to nie można dostać a jak już są to ceny zbliżone do nowych części z salonu. Nie mówie że w salonie Audi jest tanio ale jakoś bardziej mnie ta marka przekonuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja najchetniej chciałbym mieć MAZDe RX8 z silnikiem wankla


Usługi prasowania: CLaas Rollant 350RC Same Silver 105

<663510562> jeśli zainteresowani
GG: 8717144

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Jest jeszcze jeden wazny argument który przemawia za autami Japońskimi . System zmiennych faz rozrządu

Honda oznaczenie V- TEC

Toyota VVT-i

Mitsubishi MiVEC

Nissan VVEL

Subaru AVCS

BMW Vanos

Volvo CVVT

Rover VVC

i inne... :D

 

O sacrum profanum! Oznaczenie V-TEC? Jak znajdziesz Honde z fabrycznym napisem V-TEC to skrzynke wódki stawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

ja i tak innego auta jak włoskiego nie chcę naprawdę mile jestem zaskoczony bezawaryjnością silników jtd w porównaniu do ojca tdi (przez 30 tyś km które zrobiłem pękł mi wężyk paliwowy koszt wymiany 30zł w ASO, a tak to to oleje, filtry i jedzie się dalej ) :D następnym samochodem też będzie włoch bardzo możliwe że alfa najprawdopodobniej 159 :) też w jtd tdi się chowa za równo osiągami jak i kulturą pracy :) I to co piszą ludzie że fiaty są awaryjne czy alfy to tylko bajki... 2.0TDI w VW był masakryczne mam znajomego w serwisie VW to mówił jakie te silniki były "świetne" nie było dnia żeby nie robili przynajmniej 5 samochód z tymi silnikami dziennie....

 

mirasek fiat Abarth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Widze, że na razie spokojnie jest w temacie, a już myślałem, że będzie tu niemała wojna między użytkownikami poszczególnych aut :D. Jak czytałem wypowiedzi internautów na wp pod tematem o silniku TSI co wygrał engine of the year (to co pisał Mariusz x) to nie wiedziałem czy śmiać sie czy płakać. Same tylko wyzwiska i obelgi w stronę innych.

Wracając do tematu czy German czy Japan, to uważam, że obie marki są spoko. Ja akurat wybrałem niemieckie auto i jestem zadowolony. Jest to benzyna, diesla nie brałem bo robie małe przebiegi więc nie opłacało mi się dokładac 10tysi do diesla bo kiedy by mi się to zwróciło. A spalanie 1,6fsi spokojnie utrzymuje na poziomie 6,2 do max 6,5l na 100km.

Kuzyn za to ma japońca- Corolle 1,4 w gazie. Miał tylko jedną usterkę- wymiana łożyska w tylnym kole. Tak to też fajnie śmiga, bardzo ładnie chodzi mu skrzynia biegów. Spalanie w gazie na poziomie 8l na setkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek34    1
BMW Vanos

Volvo CVVT

Rover VVC

i inne... :D

 

O sacrum profanum! Oznaczenie V-TEC? Jak znajdziesz Honde z fabrycznym napisem V-TEC to skrzynke wódki stawiam :)

 

To jakie niby ma oznaczenie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzsiek1312    1

osobiście mam renauwkę i jestem średnio zadowolony , ale dużo śmigam innymi samochodami

Wracając do tematu jak jeździłem golfem4 1,9tdi 130km to średnio 6,5 i nie mniej a 8 też potrafi wsiąść, na trasie do 5,5 schodził :) a tu widzę że wasze na pociecze 5,5 średnio trochę toporne wykończenia ale jak dla mnie ok 250tyś bez większych awarii tylko hamulce i łożyska i to wszystko

Wuja na hondę accord 2,0 16V 131km1992 r od nowości ten rocznik a już 16V :D 850tyś samochód super tak samo wymieniane to co się zużywa hamulce i kilka razy oprogramowanie w komputerze siadło i było na nowo wgrywane i żadnych zużyć mechanicznych klima i inne szmery bajery jak dla mnie wygodniej i dynamiczniej się nią jeździ .

słyszałem że hondy są tak robione wszystko wyczynie tyle samo jak coś poważniejszego padnie to na złom tylko

powiem tak TAK obie firmy robią bardzo dobre auta , i powiem tak jak diesla to VAG bym brał ,a jak benzynę to japońca choć jeździłem innymi corsom D czy cordobom , wolę hondę albo suzuki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Dajcie te swoje auta z mocnym zawieszeniem na moje drogi (najczęściej pokonywane)i ładunki, a szybko zmienicie zdanie na temat trwałości zawieszenia i spalania. Mam "włocha" i nie wykluczone, że następny też nim będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek34    1
W Hondzie jest VTEC pisane razem o ile sie nie myle.

 

a no tak rzeczywiście, małe niedopatrzenie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ani Japończycy , ani Niemcy. Kto pierwszy wprowadził zmienne fazy rozrządu, odpowiedź w linku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

lepiej byłoby gdybyś nie dawał linka do edit section. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Z Alfą oczywiście sie zgadza, ale to Honda jako pierwsza [1989r] wprowadziła system pozwalający także na zmianę wzniosu zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

A common raila kto wporwadził włosi :) w alfie :) a VW dopiero niedawno wprowadził ten system :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    10

bo im bardziej pasowały pompowtryski i według mnie to rozwiązanie jest lepsze od cr :) jedyny minus to głośniejsza praca silnika :D


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Rok 1990, Honda Civic ,silnik B16A- 155KM. W obecnie stosowanych silnikach jej konstrukcji system ten działa od 3,5tys. obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
a jaki pierwszy model Hondy byl wyposażony w zmienne fazy rozrządu??

Dokładnie to 3 modele z silnikiem B16A - Integra, CRX SiR i Civic SiR, wszystkie w wersjach JDM (na Japonie z kierownicą po prawej stronie). W Europie pierwszy był B16A1 od 1990 roku w CRX i Civic i-VT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kolego włosi to tylko dobrze makaron robią i nic innego :D Może Alfa to jest i ładna bo taka jest ale złom z niej jakich mało wszystko śtuka puka i trzeszczy jak na wozie drewnianym.VW może i później to wprowadziło ale to działa bez zarzutu i będzie działać przez lata, a nie przez jakiś okres jak u włochów. A jeśli chodzi o niemców to robią najlepsze uata na świecie ( Audi, VW, BMW, Mercedes i Skoda z Seatem), zaraz po nich są francuzi z Peugeotem na czele. A japońce są na 3 miejscu.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Wolksvagen zaprzestał produkcji silników na pompowtryskach. Może powiesz dlaczego? Dziwne stwierdzenie "może i później" - o dekadę.

Integry silniki B16A dostały w 1991r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Luke16

Myślisz, że VAG nie był technologicznie przygotowany do użycia CR? Mogli go wprowadzić dużo wcześniej, zdecydowali się jednak na rozwój technologii pompowtryskiwaczy. Silniki na CR mają dużo niższe ciśnienie wtrysku i przez to mniejszą dynamikę niż PD.

Jak koniecznie doszukujemy sie innowacji to kto wprowadził ABS, turbodoładowanie silniki benzynowe,ESP,skrzynie dwusprzęgłową itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Bo pompowtryski nie są odpowiednie do takich samochodó jak VW gorzej na nich chodziły i nie były takie żywe.


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj