Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co zrobić jak znowu łożyska stożkowe na ataku mają luzy takie że koszyczek można ręką przestawiać, mimo iż 3 lata temu była dociągana nakrętka koronkowa to ona znowu się poluzowała, z lewej strony od dyfra tak samo, a z prawej jest zaspawane lekko, bo tam jak był luz to koło talerzowe odchodziło od zębatki atakującej i nie było napędu. Jest na to jakiś patent czy można lekko 'cyknąć' spawem, bo powiem że się trzyma to przyspawane z prawej strony od dyfra??

Opublikowano

Wiesz są różne możliwości, nie koniecznie ona się odkręciła mogłeś za słabo łożyska dobić i teraz się ułożyło tak jak powinno lub nawet za słabo ją dokręciłeś.

Gdzieś czytałem nie wiem czy to jest prawda, ale trzeba tak dobić łożyska i dokręcić nakrętkę aby wałek obracał się dopiero pod naciskiem momentu około 2 Nm

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, ja w skrzyni jeszcze nie miałem okazji grzebać, więc co zło to nie ja, robił to śp. mechanik, ale nie obwiniam go za to, bo takiego jak on to niestety nie ma już u nas nigdzie. Te podkładki odginane się odbezpieczyły i boję się że znowu zrobi się tak samo, jak temu zaradzić? może jednak delikatnie przyspawać??

Opublikowano

Dlaczego w moim c 330 na wstecznym biegu po równej nawierzchni strasznie wyje coś (chyba w skrzyni) a z górki to już masakra. Jeszcze mam taki problem że przy puszczeniu sprzegła ( nie zawsze ) słysze luz na trybach zanim ruszy kołami

Opublikowano

Przy okazji jak robiłem remont podnośnika to przyspawałem nakrętkę koronkową do obudowy dyfra, łożysko tak latało że ręką koszyczek można było przestawiać, bo ta nakrętka już za bardzo nie trzymała. Jest duża poprawa już tak nie wali przekładnia główna przy puszczaniu sprzęgła(jak pisze Maniek101), ale pozostał jeszcze luz na wałku atakującym na tych 2óch łożyskach stożkowych i nie można go już skasować bo nakrętka jest dokręcona do końca, co w taki wypadku zrobić jeździć aż się rozwali/ułamie jakiś tryb czy rozbierać?? Pod tą nakrętkę można dać jakieś podkładki czy wymienić łożyska na nowe + dać podkładki żeby później móc dociągnąć??

Opublikowano

A ja z innej beczki mam pytanie. Mam 328 zawsze w nim ciężko chodziły biegi zwłaszcza 5 żeby wbić trzeba uderzyć ręką. Jakieś 15 lat temu był robiony remont skrzyni wymieniane praktycznie wszystko i ... dalej tak samo. ostatni zaczęło być jeszcze gorzej, czasami nie da rady w wbić 5 trzeba na 4 ruszyć kawałem( dosłownie cm) i dopiero można 5 wrzucić . Ma ktoś pomysł w czym może być problem ?

Opublikowano (edytowane)

Witam! Odświeżę temat, zrobiłem tą nakrętkę jak wyżej napisane - wytrzymała ledwo dwa lata, znów jestem w trakcie naprawy, zakręciłem już nową nakrętkę ale ten tryb który wyjąłem (do góry) żeby się do niej dostać nie chce teraz wejść??? Nie wiem dlaczego, wydaje mi się że wszystko zrobiłem tak jak ostatnio a wtedy wszedł jakoś a teraz nie chce? Tak jakby ten wałek w kształcie rurki na który nakręciłem tą feralną nakrętkę z podkładką był za długi? Poradzicie coś?

 

Pokombinowałem i wszedł ten tryb, a feralną nakrętkę jednak potraktowałem spawarką, jeśli coś się popsuje to raczej i tak generalny remont skrzyni będę robić.

Edytowane przez blizniak1
Opublikowano

Witam

Panowie potrzebuje pomocy w mojej 30 na wstecznym 4 i 5 prawdopodobnie to skrzynia wydaje dziwny dzwie k tak jakby cos pocierało o metal na 6 juz nie, nie wiem co sie dzieje

Opublikowano

zakładam ten temat gdyz nie robilem skrzyni w 330 i mam takie pytanie czy do wymiany trybu od 5 biegu trzeba rozpolawiac na moscie i silniku ......siałem nawozy i nagle 5 zgineła....pomocy

Opublikowano

Siema jechalem dzis swoim ciapkiem po rotacyjna wszytko bylo git pozniej wracajac do domu slyszalem glosne halas w skrzyni jak dodawalem gazu a jak odejmowalem pzrestawalo.Co moze byc nie tak?? Powiem odrazu ze nie dawno byla wymiana tarcz to moze byc powodem zla regulacja czy cos??

Opublikowano

co się dzieje jak piszczy coś w sprzegle a po nacisnieciu pedału sprzegła do połowy przestaje piszczeć? czy to jest wina tarczy drugiego stopnia wałka napędowego?

Opublikowano (edytowane)

niee jest tak grrr grrr jak jechalem wczorajze by to sprawdzic nadal bylo wrzucuilem 4 bieg malo gazu i tak jak by tryby zgrzytaly ale nie jestem pewien. a i jeszce jechalem sobie pod gorke jak nagle ciagnik zaczal wolno sie zbierac i spzreglo zaczelo sie kopcic az czulem smrod w kabinie myslalem zaarz ze spale nowe spzreglo.co moze byc nie tak bo dopieor 1 raz mi sie takie cos przytrafilo ???

Edytowane przez Santus
Opublikowano

Spróbuj wyregulować sprzęgło jeśli dalej będzie palić to źle coś złożyłeś lub masz zużyte łapki, kamienie lub takie blaszki na których opierają się łapki. Jednak sprzęgło nie mogło spowodować zgrzytów w czasie jazdy chyba że te zgrzyty były w czasie zmiany biegów. Do kolegi z piszczącym sprzęgłem jeśli smarowałeś łożysko i nic nie pomaga to pewnie kończy pomału swój żywot

Opublikowano (edytowane)

Witam

Po prawie 20 latach uruchomiłem starego Ursusa C-328 z 66. Niestety skrzynia przekładniowa jest kompletnie zniszczona żaden bieg nie wchodzi oprócz wstecznego szosowego(który wyskakuje) i sprawnej VI. Postanowiłem zrobić remont skrzyni. Czy podczas remontu mogę się wzorować na schematach z C-330? A czy części z C-330 pasowały by do C-328?

Edytowane przez marcin332
Opublikowano

Górne wałki górne tryby sa inne w c328 dolne nieco też, sa to różnice 1-2mm niekiedy kilku mm , człowiek który nie miał z tym styczności nie wychwyci tego i powklada na pałę, dostępne są części do c328 ale trudnodostępne, więc radze ostrożnie z zakupem części, 5x obejż przed zakupem, oglądaj fazki, osadzenie kół, szerokość itd.

A co do schematu jest ten sam za 1 wyjątkiem, więc można się wzorować na c330, ale pamietaj że części są inne.

Opublikowano

Witam.

Aby nie zakładać nowego tematu, odświeżam ten. Rzecz dotyczy skrzyni biegów w Ursusie C330M.

Dokładniej, chodzi mi o tzw. nakrętkę wałka pośredniego w skrzyni "M"-ki. Mam właśnie okazję, przy wymianie oleju, przejrzeć ten podzespół. :)

I tu mam pytanie. Zdjąłem pokrywę skrzyni, oczywiście olej już został spuszczony, oglądam ten mechanizm i całość wydaje się być ok.

Wszystkie koła są w super stanie, całość jest "ścisła". :) Jednak chciałem się dowiedzieć, w jaki sposób rozpoznać znane w "M"-kach, poluzowanie się nakrętki wałka pośredniego?

W którym miejscu szukać i za co dokładnie chwytać, aby móc ocenić stan tego rozwiązania? Może poruszać wałkiem pośrednim, czy coś w tym stylu.

Jeśli będzie poluzowana, to wałek miałby wtedy luz, czy jeszcze jakieś inne objawy? :unsure:

Czy ta nakrętka, to jest to coś malutkiego zamontowanego na dole między kołem stałego zazębienia a kołem WOM? Jeśli tak, to czy próbować to jakoś dokręcać? Jak to sprawdzać? Przecież tam praktycznie nie ma dostępu. A może to jeszcze jest w innym miejscu. Wiem, że najlepiej gdybym pokazał na zdjęciu, lecz niestety nie mam.

Proszę o praktyczne porady. Będę wdzięczny za wszystkie pomocne odpowiedzi. Z góry dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v