Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Napisałeś C-330M.To chyba ten model z wadliwą skrzynią biegów(posiadam takowego

To jak mi gość robił jakieś 3laty temu to 150zł wziął.No ale nie trzeba było kabiny i zdejmować.Ale całą skrzynie do tego musiał rozbierać.I wszystkie narzędzia jego robił około jednego dnia

 

No wszystko drożeje ale tak naprawdę to co ci podrożało przez ostatnie kilka lat?

Klucze wymieniasz po każdym remoncie?

Nam zarobki z gospodarstwie podniesiono.Ale wydatki też.I nikt tak bardzo nie narzeka i się nie stawia ze np.nie będzie robił.Trzeba robić po konkurencyjej cenie bo inaczej wypadamy z branży.

Edytowane przez Artur96
Opublikowano

za samą robotę wziął bym 500 i za zdejmowanie kabiny i tura jeszcze doliczył bym 400 razem 900zł bym skasował. za remont silnika c360 po znajomości bierze się 600zł kolega @Przemko te 3.5 tyś to lekkie przegięcie nawet w serwisie chyba tyle nie biorą? a jeśli za te 150 złotych to śmiech na sali ciekawe czy części w cenie mechanik kupował?

Opublikowano

My za tylny most z 30 ki,poprawienie elektryki wzieliśmy 500 zł, za skrzynie w Zetorze 5011, elektryka, podnośnik montaż wspomagania 500 zł ale to wujkowi po rodzinie było robione, silnik w 30 ce nowe zestawy włożyć i złożyć silnik, podnośnik oraz naprawa zwolnic to 600 zł.

Opublikowano

Tak tak za 150zł kupił części i jeszcze mi browara postawił.

Dla mnie to możecie nawet się ze śmiechu skręcać.Bo mówię tyle ile zapłaciłem

mechanik robił ok 10godzin to wychodzi 15zł za godz.to mało?

No niech robi 15godzin bo kabinę trzeba zdjąć.to.jak 900zł wziąć to wychodzi 60zł za godzinę

Za zwykłą 30stke.To mi sprzęgło w nh wymieniał gość to też trzeba było kabinę podnośic to wziął 600zł

Opublikowano

No narzędzia nie są tanie.Ale jak on daje niską cenę to ma pewność ze będzie miał co remontować.Co mu z tego ze raz czy dwa weźmie te 600zł jak później nic nie zarobi.Z powodu drogich usług

Opublikowano

Panowie nie było Mnie . Po waszych dyskusjach powiem że lepiej ręce pod du....e wsadzić niż za grosze robić .Cenę ustaliłem tak ok 900 zł Pokupuj sobie dobre klucze jakiś pneumatyczny to zobaczycie ile trzeba remontów skrzyń ,a z czego Panie Premierze żyć. Problemem w skrzyni było zerwanie nakrętki z dolnego wałka przez czas i luzy na łożyskach .Dzięki za dyskusje

Opublikowano (edytowane)

Mechanik mniej jak 20 zł/h nie powinien zarobić (oczywiście to czysty zysk + "utrzymanie rządu" itp to pewnie i z 30 zł/h by wyszło). Cenę też należy kształtować zależnie od trudności zadania.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano

Koledzy u Mnie taki przykład autentyczny . Kościelny na wsi za msze pogrzebowym ,bez kopania Dołu bierze 300zł za 1 godz . Trochę odbiegłem od tematu podałem przykład z mechanikom jest inaczej trzeba z najść ludzi którzy płacom , bo roboty nie brakuje tylko ni ma ludzi do płacenia..Cienko robi się na wsi Gospodarze cholernie się zadłużyli na PROW ,wiadomo kto nie inwestuje w rolnictwo to się cofa . Może nadejdę lepsze czasy .POZDRO

Opublikowano

co do ceny wszystko jest subiektywne - zalezy czy ktoś jest przy kasie czy nie.

ale 3500 za naprawe skrzyni gdzie tryby kosztują po 40-50 zł a łozyska po 15, 20 to kpina.

Mysle ze 1000 wraz z cenami czesci to max max.

Inna sprawa ze jak zawolasz za duzo to gośc drugim razem juz do ciebie nie przyjdzie i nijak ci sie to bedzie oplacać

Opublikowano

Jak to kuzyn lakiernik mówi mi to bez różnicy czy na lakierni stoi auto za 10 000 zł czy za 100 000 zł, liczy się element a każdy chcę niezależnie od auta robotę mieć dobrze zrobioną. I jeden na lakierni zostawi 10 % wartości auta a drugi 1% wartości auta.

Opublikowano

Fajne przykłady z życia wzięte.Ja to jestem Hobbista z mechanikom ,pomagam dużo ludziom ,i jestem z tego zadowolony ,ale puste kieszenie. Przeżyje sum inne dochody( BOGATY TEŚĆ ) Trzeba dawać rade . Za parę lat zaczynom sypać się te traktory z PROW, to dopiero gospodarze bandom w gacie robić.

Opublikowano

Witam mam problem z wyskakującym biegiem wstecznym w c-330M,wsteczny wyskakuje tylko podczas jazdy z góry tyłem. Dźwignia WOM-u wyskakuje również kiedy ciągnik stoi w miejscu (np.z rębakiem) i jest ustawiony pod górę.

Zauważyłem również luz na wałku z tył ciągnika, można nim przesuwać jakieś .3 mm w przód i tył.Kiedy ciągnik stoi na prostym wałek nie wypada. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano

Miałem podobny przypadek ale w c-328 przerobiona na c-330. Wyskakiwała mi 6 - a przyczyną była pęknięta sprężynka od zatrzasku.Co do wałka WOM to przy rozbijaku prawie mi wypadł tyłem , przyczyna - brak trzech segerów(zabezpieczenia łożysk) i poczęści czwartego. No w c-330M może jest inaczej tego nie wiem.A tak na marginesie w moim ciągniku rok produkcji 1965 tylko skrzynia nie była ruszana , to chyba ewenemen a lekko nie pracował.

Opublikowano

Witam,

Przeprowadzam remont skrzyni w 30stce. Jestem na etapie składania widełek wałka Problem tkwi w tym w jaki sposób docisnąć kulkę wraz z sprężynką aby móc bez problemu włozyć wałki na miejsce.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Problem pojawił się wczoraj-mianowicie C-330M podczas przeczepiania przyczep został tylko na tzw. górnym luzie, nie dało się włączyć dolnego luzu, tzn. od biegów szosowych, a więc też żadnego biegu szosowego, po ściągnięciu dekla wyszło na to że środkowy wodzik na krótko przesuwa się do przodu, w związku z niemożliwością jakiejkolwiek regulacji przegięliśmy delikatnie widełki reduktora, bo według naszej oceny mogły się przegiąć. Pomogło to, wodzik zaczął się przesuwać tyle ile trzeba, biegi wszystkie ok. Dziś okazało się że ciężej wchodzi bieg 5, 6 i wsteczny szosowy. Pytanie-czy widełki mogły z powrotem się przegiąć, czy pomoże ich wymiana na nowe. Czy problem tkwi jednak gdzieś indziej

Opublikowano

Witam

Dzisiaj przyprowadziłem c 330 od mechanika, pukało coś w skrzyni na 5 i 6 biegu, mechanik po zdjeciu pokrywy stwierdził odkrecenie się sruby na dolnym wałku, kupiłem nowa podkładke i srube i pare uszczelek i simeringi na sprzegło i skrzynia została złożona. Zaczepiłem rozrzutnik i co stwierdziłem podczas pracy, że w skrzyni puka prawie jak przed naprawą, do tego pożniej glebobryzowałem na 3 i tez coś puka nawet głosniej nisz na 5 i przy małym obciazeniu bardzo słychać podczas ruszania. Na 4 biegu i wstecznym nic nie puka ładnie smiga nie szarpie bo sprzęgło było robione 2 lata temu i teraz podczas rozpaławiania wszystko Ok a na biegach po prawej stronie czyli 2, 3, 5 i 6 coś puka jak by zębatka o obudowe. Co może byc przyczyna które zębatki są zurzyte czy wałki? Mechanik powiedział że nie widział wyszczerbionego trybu.

Opublikowano

Źle złozona skrzynia, jednak 330 która robiłem tez pukała- niby jedno łozysko padło , a nagle sie okazało ze igiełki sie komus wysypały i włozył je tyle ile znałazl - czyli 2 mniej niz powinno byc - wałek sie przez to skrzywił to raz a 2 igielki tak zniszczyły bieżnie ze oba elementy nadawaly sie tylko na złom.

W 330 wieloklin na walkach i na trybach jest raczej trwały wiec luzy zdażają sie tu zadko , jak puka to najpewniej beda łozyska.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v