Polecane posty

Maikerus    1

Witam. Przychodzę po pomoc w związku z działaniem systemu hydrauliki w moim Ursusie 4514. Ciągnik ma 4 wyjścia hydrauliki zewnętrznej i 2 wajchy do sterowania nimi w kabinie przy lewym błotniku, czyli na jedną wajchę dwustronnego działania przypadają 2 wyjścia hydrauliki. Do ciągnika na stałe podłączony jest tur, pod dwa dolne wyjścia hydrauliki zewnętrznej (chcę go podłączyć bezpośrednio pod ten rozdzielacz pod siedzeniem, ale to temat na osobną dyskusję), a do dwóch górnych zaczepiam prasę. Po ostatnich sianokosach i problemach z działaniem tej sekcji od prasy doszedłem do wniosku, że przed żniwami trzeba się temu przyjrzeć bliżej. Zdjąłem siedzenie i znajdującą się pod nim blachę przykrywającą rozdzielacz i ze zdumieniem odkryłem, że podłączone są do niego tylko dwa przewody, dwa z prawej strony, w tych miejscach:

wpx_8ba9b4f9515e765d8584712f6afa1cc6.jpg

 

I gdy przestawię dźwignię rozdzielacza właśnie maksymalnie w prawo na sekcję od tura, to działa on normalnie, tylko że muszę blokować tą jedną z wajch od rozdzielacza z lewej strony, ale na razie mniejsza o to.

 

 

 

 Natomiast po drugiej, lewej stronie oba wyjścia do tej pory były i są zaślepione korkami dokładnie jak na poniższym rysunku

 

wpx_60cca3f34cb9257a2ce7ccf35e643f93.jpg

 

Ale po przestawieniu dźwigni maksymalnie w lewo, czyli tak jak na rysunku, sekcja od prasy działała, tzn. czasami trzeba było się trochę namęczyć z tym przestawianiem, a ostatnio to już w ogóle zaczęło być coraz gorzej.

 

Mam zupełny mętlik w głowie, jak to możliwe, że pomimo zaślepionych wyjść dawało się przez te parę lat od kiedy mam ciągnik normalnie użytkować tą drugą sekcję. Teraz zamontowany jest nowy rozdzielacz, przewody przykręcone tak jak wcześniej i jak można się domyślać problem występuje nadal.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Ale zamotałeś... Ten rozdzielacz służy do czego innego i zostaw go w spokoju. On ma rozdzielać olej z pompy na podnośnik (pozycja środkowa) oraz wyjścia hydrauliczne z tyłu (pozycja w prawo) tj. Obsługuje wszystkie 4 jednocześnie. Od sterowania prasą masz dźwignię na rozdzielaczu po lewej stronie siedzenia. W zależności od rocznika Twojego ciągnika (najnowsze miały inaczej) musisz jeszcze przełączyć pompę na stały wydatek za pomocą dźwigni od podnośnika (pozycja lekko ponad max,. podnoszenie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

Gwoli ścisłości:

 

1. Przy dźwigni rozdzielacza ustawionej maksymalnie w prawo i przewodach podpiętych tylko z prawej strony powinny działać wszystkie 4 wyjścia tak?

 

2. Do czego więc służą te wyjścia po lewej stronie i skrajne lewe położenie dźwigni rozdzielacza?

 

 

 

Tak, w moim muszę przestawiać pompę na stały wydatek tą dźwignią od podnoszenia (1994r.)

 

 

 

 

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

1. Tak, ponieważ on tylko przekazuje wtedy ciśnienie na rozdzielacz który masz po lewej stronie pod kabiną i nim czyli tak jak zauważyłeś:

 

Ciągnik ma 4 wyjścia hydrauliki zewnętrznej i 2 wajchy do sterowania nimi w kabinie przy lewym błotniku, czyli na jedną wajchę dwustronnego działania przypadają 2 wyjścia hydrauliki. 

 

2. Dobre pytanie  :ph34r:

Widać w opcji była jakaś rozbudowana hydraulika i dodatkową gdzie mogło się to przydać czy po prostu na przyszłość dla użytkownika do wykorzystania z dodatkowymi maszynami itp. 

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

Dzięki za informacje. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie złącz hydraulicznych. Obecnie mam w ciągniku i prasie te skręcane złącza starego typu. Chciałbym je wymienić na typ euro i chciałbym się dowiedzieć, czy mogą to być jakieś zwykłe redukcje np. takie

 

https://sklep.mizar.com.pl/redukcja-gniazdo-wtyka-euro-skrecane-warynski-p-17968.html

 

https://sklep.mizar.com.pl/redukcja-wtyczka-gniazdo-euro-skrecane-warynski-p-17970.html

 

czy do dwustronnego działania potrzebne są jakieś specjalne złącza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strogonow    8

Nie potrzeba specjalnych złączy ;)
Ja osobiście wymieniłem złącza na euro i bawiłem się w przejściówki. Za wyjścia z Waryńskiego płaciłem po 35zl sztuka


Rolnictwo to nie moja praca.

To moja PASJA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

Pytam dla pewności, bo kiedyś znajomy opowiadał mi że właśnie po wymianie na eurozłącza było coś nie tak z prasą, zamontował gniazda przy ciągniku i wtyki przy prasie (tak jak to by wypadało u mnie) i olej szedł tylko w jedną stronę, np. klapa się otwierała, ale nie chciała się zamknąć, tylko wskazówka od ciśnienia szła na czerwone itd.

Edytowano przez Maikerus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Berpaw
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem w URSUS-ie 4512 jak jest pusty bez żadnej maszyny to działa odwrotnie kiedy powinien podnosić to on opuszcza a jak opuszczać to podnosi ale jak jest coś podpięte to wszystko działa tak jak należy. Miał ktoś może takie przypadek i może mi pomóc jaka jest tego przyczyna?
    • Przez Wozzach
      Witajcie, 
      mam problem z hydrauliką z MF3635 (ciągnik 135km, 1993r).
      Problem jest na zimnym oleju, zanim ciągnik się nie rozgrzeje. Początkowo były to tylko drgania i skokowe podnoszenie tylnego podnośnika, kiedy ciągnik był zimny. Obecnie objawy dotyczą całej hydrauliki: tylnego TUZa, układu hydraulicznego i załączania skrzyni biegów.
      Kiedy ciągnik jest zimny (przy temperaturach obecnych, czyli +/- od 1 do 5 stopni C) rano odpalamy ciągnik i hydraulika w zasadzie nie działa. TUZ nie działa, skręcić kołami nie można, kontrolka ciśnienia oleju skrzyni się załącza na chwilę i gaśnie, po czym kontrolki półbiegów skaczą, nie da się załączyć półbiegu. Dopiero po wstępnym nagrzaniu ciągnika, jak sobie ok 30-40 minut pochodzi na wolnych obrotach, to można coś zrobić. Da się załączyć skrzynię, skręcić kołami. Zwykle nadal nie ma pełnej wydajności, tzn kiedy zaczynamy podnosić tylny TUZ, to nie pracuje płynnie, a w tym momencie przestaje być możliwe żeby skręcić koła. Dopiero jak ciągnik pójdzie w pracę w polu, dobrze się zagrzeje, to wszystko działa w bez zarzutu.
      Czy ktoś się z tym spotkał? Jakieś sugestie od czego zacząć szukać?
       
    • Przez mastid
      Witam, chciałbym kupić zawór cztero drożny (dwa wejscia i dwa wyjścia) który znajduje się w Claasie Ares seria 8xx przy zbiorniku paliwa, umieszczony na ramię, na przewodach hydraulicznych idących do siłowników tuza. Czy ktoś może podesłać mi link, ewentualnie jakiś uniwersalny, bądź z innej maszyny. Bo na internetach to jak narazie tylko kulowe dwu drozne (wejscie-wyjscie) tylko widziałem .

    • Przez Theprzemo205
      Witam chciałbym pomalować swoją c 355 tak jak na tym zdjęciu. szukałem ale nie mogę znalezć numeru ral. Głównie chodzi mi o ten żółty. Może ktoś pomoże.

    • Przez berek
      witam znikło mi ciśnienie na trzeciej dzwigni hydrauliki zewnetrznej co moze byc przyczyna,na pierwszej i drugiej jest bez zmian gdzie szukac, w rozdzielaczu  ,moze jakis zawór czekam na propozycje MTX 155 2001r
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.