Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam MF-a 8160, ciągnik jest po kilku już różnych naprawach, naprawy są dość kosztowne więc robie je po kolei. 

 

Ciągnik posiada wciąż pewną awarie a mianowicie po rozgrzaniu przy ciężkiej pracy np. przy dużej talerzówce na wózku gdzie trzeba używać zarówno podnośnika jak i jednej sekcji hydrauliki zdarza się sytuacja że po zdjęciu nogi ze sprzęgła ciągnik nie rusza, trzeba chwile odczekać, zluzować biegi, ciągnik po zejściu z obrotów rusza ale bardzo bardzo agresywnie, jakby elektrozawór się blokował.... 

 

Skrzynia jest po kapitalnym remoncie,sprzęgło również, niestety już mnie nie było stać na przegląd hydrauliki więc pytanie do forumowiczów czy mają jakiś pomysł zanim wezwę specjalistów i wyłoże na pewno nie małe pieniądze....

 

Więc: 

 

może trzeba przeprowadzić kalibrację sprzęgła? jeżeli tak to gdzie się tego dowiedzieć? mam książkę serwisową ale tego tam nie znalazłem (jeżeli jakiś użytkownik tego ciągnika nie posiada książki napraw chetnie się podziele) 

 

może przejrzeć elektrozawory? 

 

jeżeli ktoś ma jakieś sugestie lub spotkał się z tym problemem będę wdzięczny za podpowiedz!

 

pozdrawiam 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Kalibracja sprzęgła jest potrzebna gdy sprzęgło źle działa. ..... Przepraszam pospieszyłem się nie nie zauważyłem modelu ciągnika

Edytowane przez RedPower
Opublikowano (edytowane)

Rolniku ułomny... tylko zauważ że niektórzy potrzebują czegoś więcej niż 70 lichych polskich kucyków (no max co polaczki sprzedawali to 170) do efektywnej roboty bo mają więcej niż 10ha za stodołą do uprawy a chcą jeszcze zdążyć pożyć a nie zdychać na niedojebanie mózgowe, zwyrodnienia kręgosłupa a w najlepszym przypadku tylko niedosłuch, a widać u niektórych te objawy pojawiają się krótko po przesiadce z konia...

Edytowane przez Departament
Opublikowano

no dobrze a czy jest tu ktoś kto ma MF-a i wie jak SPRÓBOWAĆ ten problem rozwiązać?

 

 Tak przy okazji kolego, dobrze jest żyć w świecie w którym masz świadomość że maszyny się psują i chęć naprawy ich samemu można potraktować jako trening dla mózgu albo coś w tym stylu, myślałem że forum jest po to żeby sobie pomagać a za chwile zacznie sie tu kłótnia polityczna, zatem czy ktoś wie jak wykonać KALIBRACJĘ sprzęgła w MF serii 81 a jeżeli się jej nie wykonuje to czemu?

 

Opublikowano (edytowane)

Tego modelu nie mam ale... z tego co widziałem w katalogu to jest zwykła pompka przy pedale sprzęgła więc co tu chcesz kalibrować jeśli sterownik nic do sprzęgła nie ma? Na pewno tym elektrozawór steruje?? Z tego co czytałem to kalibruje się rewers elektrohydrauliczny (zdaje się od serii 62**, 82**) a ty masz mechanika więc??

Nie mam tego ale zapewne na tarczkach sprzęgła musi być jakieś określone ciśnienie oleju... trza się temu przyjrzeć.

Filtr od sprzęgła wyczyścił? Przynajmniej w serii 61 był wkład gdzieś w okolicy sprzęgła

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

a filtry wymieniales ? w wiekszosci MF z mokrym sprzegłem jest filtr do przekładni nawrotnej, znajduje się mniej wiecej  z tyłu pod taka duza nakrętka , jest tam metalowy wkład, sporo ludzi tego nie wymienia bo po prostu o tym nie wie lub zapomina i wymienia tylko puszke i wkłady od hydrauliki.


Tu masz z katalogu zrzut, co prawda to z nowszej serii masseya, ale moze u Ciebie jest tak samo, zobacz sobie, wkład sprzegła to numer 24

post-33156-0-52893100-1497475406_thumb.png

Opublikowano

Nie wiem, co było przyczyną u niego. U mnie były podobne objawy w MF 6190. Prawdopodobnie winą było wadliwe założenie pompy lub wina samej pompy. U mnie to się objawialo tym że ciągnik po 40 minutach pracy przestawal reagować na sprzęgło. Pusciles A on stał w miejscu. Po kilkukrotnym naciśnięciu zerwał. 

 

Wymieniłem drugi raz pompę na bosha, do tego mechanik wymienił aż 3 komplety oringow zanim trafił na odpowiednie. 

Wcześniej serwis szukał nieszczelności w skrzyni, obudowie sprzęgła, wymienial tarczki, autotronik, pompki i nic. Dopiero inny mechanik mi to ogarnął. Sporo mnie to kosztowało...

Opublikowano

U mnie też ok godz pracy na początku szarpie przy ruszaniu a później już nie chce ruszyć, niekiedy coś delikatnie ujedzie z 1m i przestaje. Kiedyś jak już mi zaczął głupieć to po prostu nie wciskałem sprzegła i sie nie zatrzymywałem. Zgruberowałem ok 3ha bez zatrzymywania sie i wszystko było ok, półbiegi normalnie przerzucał, pod góre normalnie jechał a jak wcisnąłem sprzęgło no to już koniec jazdy. I właśnie nie jestem przekonany czy to aby na pewno pompa, a czy przyczyna leży gdzies indziej 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v