Barm03

Renault 110.54 lewarek skrzyni biegów

Polecane posty

Barm03    5

Witam Szanownych agrofotowiczów :),
ostatnio oglądałem pewien egzemplarze renault 110.54 z 1994 roku na długich lewarkach. Zastanawiała mnie w nim jedna rzecz, a mianowicie luzy na lewarku skrzyni biegów. Rewers, żółw-zając i półbieg działały idealnie. Natomiast lewarek id 1,2,3,4 miał bardzo duże luzy. Biegi wchodziły normalnie, nie było zgrzytów, czuć było wrzucanie biegów nic nie wyskakiwało. Natomiast był luz jak wrzuciło się bieg mniej więcej 8/10 cm dookoła. Czym może być to spowodowane ? Czy trzeba by zajrzeć do wybieraka, czy może problem leży gdzieś głębiej ? Za odpowiedzi z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

A jak myślisz?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Ja obstawiam lewarek, ale chce się upewnić, dlatego pytam. Wiesz może jak to jest skonstruowane ? Masz może jakiś rysunek złożeniowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trzeba zacząć od lewarka. Nie ma tam nic trudnego, tym bardziej iż wszystko masz na zewnątrz.

Jeśli się upierasz i chcesz zobaczyć, jak to wygląda wejdź na stronę CLAASA: http://www.claas.pl/service/aplikacje/ersatzteilkatalog

Wybierasz "język", zaznaczasz "Akceptuję" i wciskasz "Login". Na następnych stronach wybierasz interesującą Cię maszynę.

 

Należy znaleźć, skontrolować a następnie usunąć wszelkie luzy. Zapewnij sobie pomoc drugiej osoby. Jedna porusza lewarkiem, zaś druga patrzy (na ile to możliwe) co dzieje się na wejściu do skrzyni na tzw "łączniku wałków".

Jeśli po usunięciu luzów na zewnątrz problem nadal istnieje trzeba podnieść kabinę i zajrzeć do środka. Mogą być luzy na widełkach, palcach, sworzniach (wyrobione otwory, poluzowane śruby mocujące, itd...).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję, czyli to nie są jednoznaczne objawy ? Muszę dokładnie przejrzeć sobie ten schemat, bo właśnie kazałem tacie siedzieć w kabinie i ruszać wajchą, rozumiem, że po wyeliminowaniu luzy na lewarku, będą widoczne dalsze bolączki skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Objawy są jednoznaczne, ale życie jest bogatsze niż teoretyczne założenia, czy dywagacje.

 

Jeśli (jak pisałeś wcześniej) biegi wchodzą lekko, płynnie i bez zgrzytów oraz podczas jazdy i hamowania silnikiem a także przy spadku podłoża ciągnik toczy się do tyłu a włączony był  lub aktualnie włączany jest rewers do jazdy do przodu po puszczeniu sprzęgła nie ma zgrzytu lub nie wyskakuje bieg wszystko jest OK.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm, rozumiem, dziękuję za wypowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, czy kiedykolwiek naprawiałeś takie traktory ? Czy one po prostu tak mają, ze ten wybierak się tak wyrabia, czy jeżeli są takie objawy to wiadomo, że to już jednak skrzynia, czy to ten lewarek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zdarza się, że naprawiam. :D

Jak sam zauważyłeś dźwignia zmiany biegów jest długa, dlatego nawet delikatne luzy z drugiej strony odbijają się na niej w taki właśnie sposób. Dużo zależy od kierowcy i jego "ręki" (od pługa granatem oderwany będzie szarpał dźwignią, jak wariat) a także od samej ilości kierowców i przebiegu ciągnika.

Jeśli chcesz wiedzieć przed zakupem ile wydasz na naprawę i ile czasu zajmie Ci naprawa to jednoznacznej odpowiedzi ode mnie nie będzie - musiałbym sam doświadczalnie przekonać się, jak to wygląda. Z wcześniejszych moich wypowiedzi na ten temat możesz wiele wyczytać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez EteroxPL
      Witam, pacjent renault Ares 556rz, zaczął sporadycznie wyskakiwac błąd taki jak na filmie przy okazji podnośnik przerywał przy podnoszeniu, wymienione 2 elektrozawory od podnoszenia i opuszczania, podnoszenie i opuszczanie jest już płynne, ale działa jedynie z błotnika, ehr kompletnie nie działa co widać na filmie, wiązka z rozdzielacza do kabiny przejrzana, przejście na piny jest,kompletnie już brak pomysłu o co chodzi
      Dodaje link do filmu, na początku jest pokazane co się dzieje jak używam przycisków z błotnika a potem jak próbuję odblokowac
      Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co sprawdzić itp. pozdrawiam 
       
       
    • Przez Fircyk81
      Witam, czy można pracować ciągnikiem z uszkodzonymi bolcami siły uciągu?
    • Przez haroldII
      Witam posiadam renault 630 rz ares i nie działa mi podnośnik ma kłódkę na wyświetlaczu ehr tce 10 mogę tylko podnieść i popuścić z błotników  jak można to odblokować ?
    • Przez Domek96
      Witam jakie powinno być łożysko piasty idą dwa do renault 75.14 bo na starych nie ma numerów żadnych.
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj