Skocz do zawartości
News
Barm03

Renault 110.54 lewarek skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Barm03    5

Witam Szanownych agrofotowiczów :),
ostatnio oglądałem pewien egzemplarze renault 110.54 z 1994 roku na długich lewarkach. Zastanawiała mnie w nim jedna rzecz, a mianowicie luzy na lewarku skrzyni biegów. Rewers, żółw-zając i półbieg działały idealnie. Natomiast lewarek id 1,2,3,4 miał bardzo duże luzy. Biegi wchodziły normalnie, nie było zgrzytów, czuć było wrzucanie biegów nic nie wyskakiwało. Natomiast był luz jak wrzuciło się bieg mniej więcej 8/10 cm dookoła. Czym może być to spowodowane ? Czy trzeba by zajrzeć do wybieraka, czy może problem leży gdzieś głębiej ? Za odpowiedzi z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

A jak myślisz?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Ja obstawiam lewarek, ale chce się upewnić, dlatego pytam. Wiesz może jak to jest skonstruowane ? Masz może jakiś rysunek złożeniowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Trzeba zacząć od lewarka. Nie ma tam nic trudnego, tym bardziej iż wszystko masz na zewnątrz.

Jeśli się upierasz i chcesz zobaczyć, jak to wygląda wejdź na stronę CLAASA: http://www.claas.pl/service/aplikacje/ersatzteilkatalog

Wybierasz "język", zaznaczasz "Akceptuję" i wciskasz "Login". Na następnych stronach wybierasz interesującą Cię maszynę.

 

Należy znaleźć, skontrolować a następnie usunąć wszelkie luzy. Zapewnij sobie pomoc drugiej osoby. Jedna porusza lewarkiem, zaś druga patrzy (na ile to możliwe) co dzieje się na wejściu do skrzyni na tzw "łączniku wałków".

Jeśli po usunięciu luzów na zewnątrz problem nadal istnieje trzeba podnieść kabinę i zajrzeć do środka. Mogą być luzy na widełkach, palcach, sworzniach (wyrobione otwory, poluzowane śruby mocujące, itd...).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję, czyli to nie są jednoznaczne objawy ? Muszę dokładnie przejrzeć sobie ten schemat, bo właśnie kazałem tacie siedzieć w kabinie i ruszać wajchą, rozumiem, że po wyeliminowaniu luzy na lewarku, będą widoczne dalsze bolączki skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Objawy są jednoznaczne, ale życie jest bogatsze niż teoretyczne założenia, czy dywagacje.

 

Jeśli (jak pisałeś wcześniej) biegi wchodzą lekko, płynnie i bez zgrzytów oraz podczas jazdy i hamowania silnikiem a także przy spadku podłoża ciągnik toczy się do tyłu a włączony był  lub aktualnie włączany jest rewers do jazdy do przodu po puszczeniu sprzęgła nie ma zgrzytu lub nie wyskakuje bieg wszystko jest OK.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm, rozumiem, dziękuję za wypowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, czy kiedykolwiek naprawiałeś takie traktory ? Czy one po prostu tak mają, ze ten wybierak się tak wyrabia, czy jeżeli są takie objawy to wiadomo, że to już jednak skrzynia, czy to ten lewarek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Zdarza się, że naprawiam. :D

Jak sam zauważyłeś dźwignia zmiany biegów jest długa, dlatego nawet delikatne luzy z drugiej strony odbijają się na niej w taki właśnie sposób. Dużo zależy od kierowcy i jego "ręki" (od pługa granatem oderwany będzie szarpał dźwignią, jak wariat) a także od samej ilości kierowców i przebiegu ciągnika.

Jeśli chcesz wiedzieć przed zakupem ile wydasz na naprawę i ile czasu zajmie Ci naprawa to jednoznacznej odpowiedzi ode mnie nie będzie - musiałbym sam doświadczalnie przekonać się, jak to wygląda. Z wcześniejszych moich wypowiedzi na ten temat możesz wiele wyczytać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez antoniekek
      Witajcie, postawiłem na noc  ciagnik Renault  651 na delikatnym spadzie terenu. Przodem niżej.
      Rano pod ciągnikiem była plama oleju, kapie po zawleczce za misą olejowa tak jakby pod  sprzęgłem, tak jak na zdjęciach. Pierwszy raz widzę tam olej. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna wycieku? Po przestawieniu ciągnika na równy teren kąpanie ustało.


    • Przez maxrolnik
      Witam 
      Mam pytanie gdzie się znajdują filtry hydrauliki i silnika?
      I jakim olej polecacie do silnika,hydrauliki i mostów? 
      Z góry dzięki za odpowiedź.  
       
    • Przez Pozoga
      Witam wszystkich. Czy powie mi ktos jakie powinno byc cisnienie sprezania w silniku mwm 226-4 renault 854 mi. ???
       
    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    • Przez michalkowalski115
      Witam. Otóż w mojej renowce nie ma prądu w górnym panelu (tam gdzie radio) , nie ma podświetlenia zegara, przycisków halogenów  . Dodam ze już wcześniej miałem problem gdyż do radia zamiast 12 v dochodziło 6v i radio podczas pracy wyłączało się. Teraz w ogóle nic tam nie działa. Światła tylne , stop, kierunki działają. Czy ma ktoś pomysł co to może być ? Sprawdziłem przekaźniki i wszystkie dzialaja 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.