Skocz do zawartości
News
Barm03

Renault 110.54 lewarek skrzyni biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Barm03    5

Witam Szanownych agrofotowiczów :),
ostatnio oglądałem pewien egzemplarze renault 110.54 z 1994 roku na długich lewarkach. Zastanawiała mnie w nim jedna rzecz, a mianowicie luzy na lewarku skrzyni biegów. Rewers, żółw-zając i półbieg działały idealnie. Natomiast lewarek id 1,2,3,4 miał bardzo duże luzy. Biegi wchodziły normalnie, nie było zgrzytów, czuć było wrzucanie biegów nic nie wyskakiwało. Natomiast był luz jak wrzuciło się bieg mniej więcej 8/10 cm dookoła. Czym może być to spowodowane ? Czy trzeba by zajrzeć do wybieraka, czy może problem leży gdzieś głębiej ? Za odpowiedzi z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

A jak myślisz?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Ja obstawiam lewarek, ale chce się upewnić, dlatego pytam. Wiesz może jak to jest skonstruowane ? Masz może jakiś rysunek złożeniowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4997

Trzeba zacząć od lewarka. Nie ma tam nic trudnego, tym bardziej iż wszystko masz na zewnątrz.

Jeśli się upierasz i chcesz zobaczyć, jak to wygląda wejdź na stronę CLAASA: http://www.claas.pl/service/aplikacje/ersatzteilkatalog

Wybierasz "język", zaznaczasz "Akceptuję" i wciskasz "Login". Na następnych stronach wybierasz interesującą Cię maszynę.

 

Należy znaleźć, skontrolować a następnie usunąć wszelkie luzy. Zapewnij sobie pomoc drugiej osoby. Jedna porusza lewarkiem, zaś druga patrzy (na ile to możliwe) co dzieje się na wejściu do skrzyni na tzw "łączniku wałków".

Jeśli po usunięciu luzów na zewnątrz problem nadal istnieje trzeba podnieść kabinę i zajrzeć do środka. Mogą być luzy na widełkach, palcach, sworzniach (wyrobione otwory, poluzowane śruby mocujące, itd...).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję, czyli to nie są jednoznaczne objawy ? Muszę dokładnie przejrzeć sobie ten schemat, bo właśnie kazałem tacie siedzieć w kabinie i ruszać wajchą, rozumiem, że po wyeliminowaniu luzy na lewarku, będą widoczne dalsze bolączki skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Objawy są jednoznaczne, ale życie jest bogatsze niż teoretyczne założenia, czy dywagacje.

 

Jeśli (jak pisałeś wcześniej) biegi wchodzą lekko, płynnie i bez zgrzytów oraz podczas jazdy i hamowania silnikiem a także przy spadku podłoża ciągnik toczy się do tyłu a włączony był  lub aktualnie włączany jest rewers do jazdy do przodu po puszczeniu sprzęgła nie ma zgrzytu lub nie wyskakuje bieg wszystko jest OK.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm, rozumiem, dziękuję za wypowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, czy kiedykolwiek naprawiałeś takie traktory ? Czy one po prostu tak mają, ze ten wybierak się tak wyrabia, czy jeżeli są takie objawy to wiadomo, że to już jednak skrzynia, czy to ten lewarek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Zdarza się, że naprawiam. :D

Jak sam zauważyłeś dźwignia zmiany biegów jest długa, dlatego nawet delikatne luzy z drugiej strony odbijają się na niej w taki właśnie sposób. Dużo zależy od kierowcy i jego "ręki" (od pługa granatem oderwany będzie szarpał dźwignią, jak wariat) a także od samej ilości kierowców i przebiegu ciągnika.

Jeśli chcesz wiedzieć przed zakupem ile wydasz na naprawę i ile czasu zajmie Ci naprawa to jednoznacznej odpowiedzi ode mnie nie będzie - musiałbym sam doświadczalnie przekonać się, jak to wygląda. Z wcześniejszych moich wypowiedzi na ten temat możesz wiele wyczytać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez user88
      Witam.
       
      Mam problem z napędem.
      Włącznik w kabinie wł/wył naped wiec ciśnienie i wszystko po drodze powinno byc ok.
      Przy małym obciążeniu przód wspomaga tylne koła, ale problem zaczyna sie  gdy zapieram o drzewo - na półsprzgle jeszcze widac, że przód chce krecic, ale po puszczeniu przednie koła i wał napedowy przeskakuja jakby omykał (coś po drodze  w przystawce lub skrzyni?).
      Po zdjęciu przystawki - wałek pośredni wałka WOM jest cały i ma luz na oko max 1 mm(za łożyskach igiełkowych)
      Wieniec na dzwonie ma luz dość spory na boki pod katem można go układać. Byłem u Agroszyszki bo mam niedaleko to dali mi taki pierścień który blokuje wieniec, żeby się nie zsunął, ale nie wiem jak to zdemontować...na prasie stawia opór.
      Jak się dobrze przyjrzę to widać, że na wieńcu na styku z koszem sa trochę wyrobione frezy - może to one przeskakują pod dużym obciążeniem, ale tarczki chyba szybciej by popuściły...
       
      Prosze o sugestie i z góry dziekuje.
      Grzegorz
       
       
    • Przez Mikando
      Witam,
       
      planuje kupić ciągnik Renault 110(120).54 do gospodarstwa rolnego 40 ha ziemniaki/pszenica/rzepak. Głównie do ciężkich prac polowych. Rozstrzał cenowy tych ciągników jest ogromny, można znaleźć je w cenie od 35 tys do 60 tys. Zastanawiam się od jakiej ceny można szukać ciągnika, który będzie w dobrym stanie. Budżet to max 50 tys. Co sądzicie na przykład o tym ciągniku:
      http://otomoto.pl/oferta/renault-120-54-tz-klimatyzacja-ID6ywIqh.html#ad3e1b70dd
      Trzeba dokupić jeszcze odważniki i ciągadło. Zastanawiam się czy myśleć o przekroczeniu budżetu, czy może ta cena jest bardzo przesadzona i można kupić renówkę w dobrym stanie za 45 tyś ?
    • Przez Matik7171
      Czy Renault Ares 540rx ma taką samą skrzynie jak Massey Ferguson 30XX. Chodzi mi o działanie. Czy w Areskach tak samo wchodzą gładko biegi jak w MF. Miałem możliwość jazdy MF a teraz kupujemy Aresa i jestem ciekaw. 
    • Przez rafalek24
      Witam mam problem z biegiem mianowicie wyskakuje mi trzeci bieg na wstecznym Renia 113.14 skrzynia 12×12 .mój sąsiad ma terz renie i to samo 
×