michalkowalski115

Problem z odpalaniem Renault Ares 620

Polecane posty

Witam.

Czasami miałem problem z odpalaniem mojej Renówki, tzn gdy chciałem uruchomić ciągnik pojawiało się charakterystyczne cykanie w rozruszniku, czasami załapał i odpalił a czasami musiałem siedzieć 15 minut żeby odpalił. Pożyczyłem od sąsiada akumulator, prawie nowy ale jest to samo, wymieniłem elektromagnes na nowy, rozrusznik sprawdzony u mechanika, wszystko w porządku. Bezpieczniki wszystkie dobre, prąd tam na rozruszniku 12V, na aku również. Teraz mam pytanie, czy w tym kabelku, który idzie do elektromagnesu (załącznik) powinno być napięcie 12 V? Ponieważ mierzyłem i podczas odpalania jest tam 0.1 V czasami mniej. 

post-35961-0-25372500-1488108613_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    7

Jeśli tylko ten kabelek jest podłączony do elektromagnesu to powinno na nim pojawić się napięcie około 12V w czasie gdy masz ustawioną stacyjkę na pozycji rozruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko ten kabelek jest podłączony do elektromagnesu to powinno na nim pojawić się napięcie około 12V w czasie gdy masz ustawioną stacyjkę na pozycji rozruch.

 

Do elektromagnesu idzie kabel od akumulatora i od rozrusznika. I z boku elektromagnesu podłączony jest ten kabelek. Jest on najprawdopodobniej od stacyjki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    160

Jest na pewno ze stacyjki. Zrób próbę, weź kawałek kabelka i podłącz go do tego grubego kabla od akumulatora (przy rozruszniku) a drugim końcem dotkij do blaszki z której zdjąłeś ten kabelek, powinien zakręcić. To jest podanie napięcia na krótko z pominięciem stacyjki. Gdy tak będzie grało to znaczy że problem może być w stacyjce lub gdzieś po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest na pewno ze stacyjki. Zrób próbę, weź kawałek kabelka i podłącz go do tego grubego kabla od akumulatora (przy rozruszniku) a drugim końcem dotkij do blaszki z której zdjąłeś ten kabelek, powinien zakręcić. To jest podanie napięcia na krótko z pominięciem stacyjki. Gdy tak będzie grało to znaczy że problem może być w stacyjce lub gdzieś po drodze.

 

Właśnie tak zrobiłem i zakręcił bez problemu. Rozkręciłem wszystkie osłony i nie wiem gdzie ten kabelek idzie, bo w stacyjce nie ma kabla o tym samym kolorze, sprawdzałem czy wychodzi od bezpieczników ale raczej nie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Może przewód jest łączony przez kostkę , i jednocześnie następuje zmiana koloru . Spróbuj mycia stacyjki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Kabelek idzie przez pedał sprzęgła, tam jest stycznik, może tam jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    42

Przewód idzie ze stacyjki na bezpiecznik, potem przekaźnik, następnie włącznik przy pedale sprzęgła i dochodzi do rozrusznika - na tej drodze trzeba szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    786

Jeżeli jest przekaźnik to powinieneś słyszeć gdzieś cykanie w momencie brania na rozruch. Jeżeli nie zlokalizujesz tym sposobem to pozostaje ci tylko po "nitce do kłębka" lecieć i sprawdzać wszystko co na potkasz na drodze przewodu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

"powinien być"  "jeżeli jest" itd, itp, fajne rady nie ma co> Dlatego pytałem czy jest pewny że jest przekaźnik czy może tak sobie gdyba, żeby się tylko pochwalić "czego to nie wiem", przy okazji zamącić temat.

Z tego co mam w książce nie ma przekaźnika od rozruchu, jest tylko bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    63

ptaszyna a sprawdziles mase ? mi tez tak cykalo tez myslalem ze przekaznik ale odkrecilen kabel maspwy wyszlifowalem miejsce przykrecania i jak reka objął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    42

"powinien być"  "jeżeli jest" itd, itp, fajne rady nie ma co> Dlatego pytałem czy jest pewny że jest przekaźnik czy może tak sobie gdyba, żeby się tylko pochwalić "czego to nie wiem", przy okazji zamącić temat.

Z tego co mam w książce nie ma przekaźnika od rozruchu, jest tylko bezpiecznik.

 

Kolego, coś ty taki zakompleksiony?!

Od razu się obrażasz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    121

Cykanie rozrusznika to głównie albo przkaznik albo uwalony elektromagnes Ale skorodziala na tzw krótko to rozrusznik jest ok
Jak chcesz sprawdzić ten mały kabelek to podłącz do niego żarówkę 12V 5W a drugi koniec przytknij do masy jak przelaczysz stacyjke w pozycję rozruch żarówka powinna się zapalić
No i sprawdź masę bo w 90% to ona powoduje problemy dokładnie poczysc wszystkie połączenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj