Skocz do zawartości

Jak Wam odpalają ciagniki zimą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobre paliwa ja kupiłem w wrześniu jeździłem do stycznia samochód hodził bez problemu do ciągników kapkę benzyny i parafina rozpoczyna. Z praktyki wiem że plastikowe zbiorniki później przemarzają dla tego z tej samej dostawy samochód hodzi a ciągnik stanie no i podstawa dobry rozrusznik mało prądu pobiera dłużej i szybciej kręci

Opublikowano

w c330 jeszcze jest to dobre że można wcześniej rozbić zimny gęsty olej poprzez kręcenie na odprężniku.ja nie przelewam wodą i 330 pali bez problemu.mam nowy rozrusznik i akumlator 3 letni typowy żelowy.ostatni mierzyłem mu napięcie to na mierniku pokazał 13,6

Opublikowano

To kup sobie dodatek do ropy i sam produkuj zimowa ja tak robie i nie nazekam na orlena. Co do odpalania samochodow to w tamtym roku odpalalem corse z 94 roku 1.5 td z nowym akumulatorem topla w 20 stopniowy mroz i odpalil od strzala ale na jesieni poszedl na szrot

 

Dodatkami dostępnymi w,, CPN'' nie wyprodukujesz zimowej ropy z letniej możesz jedynie zapobiec zamarznięciu a poniżej -15 parafina i tak się wytrąci skutkuje to większym spalaniem więc nie opłaca się jeździć na letniej.  

 

Opublikowano

U siebie też nie mam problemu zimą z odpaleniem C-330 o ile paliwo jest ok i akumulatory nie odmówią posłuszeństwa.

Zaopatruje się w Orlenie, ale co do zimowych paliw to nie mam dobrego zdania o nich zazwyczaj były problemy

Obecnie na zimę biorę kilka kanistrów ze Statoil Diesel Arktyczny i tym zalewam i jest ok

Opublikowano

U mnie c360 - nowe akumulatory centry, nowy rozrusznik szybkoobrotowy, nowy alternator, zalany plynem, silnik juz wola o remont, bez grzania plynu odpala przy kazdym mrozie jaki byl w tym roku. Im zimniej tym dluzej musi pokrecic, no ale kreci jak wsciekly i odpala.

 

Zetor 7011 - rozrusznik stary zwykly, alternator po wymianie szczotek, akumulator nowy centry, silnik po remoncie, zalany plynem i slabiutko musze powiedziec. Do -5 jeszcze jako tako pali , ale ponizej tej temperatury nie ma sily krecic, jakby aku byl slabiutki juz. Dzis, pomimo ze stoi w garazu to musialem mu pomoc samostartem - nieodpalany ponad tydzien. Jak juz raz zapali, to moge go od razu zgasic i przyjsc za pare godzin i pali od razu, ale te pierwsze odpalenie to porazka. Przyjdzie elektryk do wiekszego zetorka, to bedzie trzeba poszukac przyczyny.

 

Zetor 8145 - akumulatory przyznam sie, choc wstyd, ze jeszcze nie zagladalem do nich jak go kupilem(ale teraz wszystkie pierdoly przed sezonem robie,to zajrze w koncu), alternator i rozrusznik stare, zalany plynem - do -5 bez problemu pare razy przekreci i chodzi. W nizszej temperaturze to probowalem tylko przy ponad -20, gdzie stal dluzszy czas pod wiatka i krecil, ale nie dal rady odpalic.

 

A auto - s40, 2.0 benzyna, aku prawie 5 letnia centra futura przelozona z poprzedniego auta - nie bylo przez te 5 lata mrozu zeby nie odpalil doslownie od strzala, a stoi teraz praktycznie caly czas pod chmurka, takze siwa centre szczerze polecam.

Opublikowano

Ciągnik ciągnikowi nie równy. Zbyt wiele rzeczy ma na to wpływ regulacja, stan techniczny, paliwo i nie można stwierdzić że jeśli jeden pali dobrze to drugi też musi.

Same mtz-ty jeden pali lepiej a drugi gorzej. Mój jest akurat tym gorszym ale miałem 30-ke i 40-kę oba w zimie jeśli tylko aku były dobre i kręcił to paliły dobrze.

 

Opublikowano

do mojej emki jak bylo ponizej zera bez grzania swiec mozna bylo nie podchodzic, ze swiecami do tych -15 dopalala, w nizszych temp to nie pamietam czy ja uruchamialem, c 360 do -20* bez wiekszych problemów, mtz, tam to gorzej jak w c 330, choc ze swieca plomieniowa przy tych -15 dalo sie uruchomic, ale tez nie od razu, massey 6475 do -10* ze swieca bez problemu praktycznie od 2 obrotu, bez swiecy nie probowałem, w nizszych temp. nie odpalalem nigdy, bo zima praktycznie nie uzywam ciagników.

 

Co do paliwa to macie test. Czy verva czy v power lepszy ? nie wiem, lepiej te 2-3 litry Pb95 dodać i z bani.

 

Opublikowano

Jest masa testów paliwa ale ciężko to uznać za wiarygodne bo w Polsce jest ogólne cygaństwo i krętactwo na stacjach. W zależności od regiony dwa te same cpn-ny maja paliwo różnej jakości. Wypadało by test robić dla stacji jakie masz koło siebie dostępne.

Opublikowano

No właśnie. 

Od siebie dodam że w ruskim układ paliwowy ma jeden plus pompka zasilająca pompuje paliwo w "małym obiegu"... pompka zasilająca, filtr paliwa, pompa wtryskowa a z niej z powrotem do filtra paliwa.  Krąży tak mało paliwa że szybko się nagrzewa od pompy i nie ma najmniejszej szansy żeby złapało na filtrze parafinę. 

W nowszych belarusach już to zmieniono i jest idento jak w np. ursusie c-360.

Opublikowano (edytowane)

do mojej emki jak bylo ponizej zera bez grzania swiec mozna bylo nie podchodzic, ze swiecami do tych -15 dopalala, w nizszych temp to nie pamietam czy ja uruchamialem, c 360 do -20* bez wiekszych problemów, mtz, tam to gorzej jak w c 330, choc ze swieca plomieniowa przy tych -15 dalo sie uruchomic, ale tez nie od razu, massey 6475 do -10* ze swieca bez problemu praktycznie od 2 obrotu, bez swiecy nie probowałem, w nizszych temp. nie odpalalem nigdy, bo zima praktycznie nie uzywam ciagników.

 

Co do paliwa to macie test. Czy verva czy v power lepszy ? nie wiem, lepiej te 2-3 litry Pb95 dodać i z bani.

 

Właśnie u siebie też robiłem taki teścik Orlen i Lotos porażka, wygrał Statoil Diesel Gold i takie paliwko na zimę jest stosowane 

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Hm ,ciekawy test ,tylko czy faktycznie wiarygodny ? U mnie ciągnik z silnikiem Perkinsa właśnie na paliwie Orlenu odpala całkiem dobrze . Tylko ,paliwa w zbiorniku musi być pod korek i obowiązkowo ,paliwo  zimowe . 

Opublikowano

czy wiarygodny to tak jak pisze Seweryn, najlepiej bylo by go zrobic u siebie tam gdzie kto kupuje paliwo, i testować, ja do aut i do ciagnikow jak juz mam ich uzyc to stosuje depresator i benzyne i nie mam problemów, tyle ze układy wtryskowe na pompach VP jeszcze.

Opublikowano

No właśnie. 

Od siebie dodam że w ruskim układ paliwowy ma jeden plus pompka zasilająca pompuje paliwo w "małym obiegu"... pompka zasilająca, filtr paliwa, pompa wtryskowa a z niej z powrotem do filtra paliwa.  Krąży tak mało paliwa że szybko się nagrzewa od pompy i nie ma najmniejszej szansy żeby złapało na filtrze parafinę. 

W nowszych belarusach już to zmieniono i jest idento jak w np. ursusie c-360.

Masz rację poprawili cos co bylo dobre ,tylko czekac aż mój załapie ,choc odpukac jeszcze się nie zdarzyło

Meg jak pełen nie ma gdzie sie skraplac woda a to plus ,w moim zbiornik z tworzywa a okucie korka ze stali ,moje zdziwienie ,jak korek odkreciłem  cały pokryty szronem :blink: szok

Opublikowano

Kolego Tomasz 78 szron na korku paliwa to nie jest problem tylko parafina która się wytranca przy  niskich temperaturach.wode w paliwie można zniwelować dynaturą ale parafine to już gorzej bo w starszych układach paliwowych lało się bęzyne i był spokoj a co do nowszych to już problem bo niby jest szkodliwa do pompowtrysków i comonrail.za tyle pieniędzy co trzeba płacić za nowe ciągniki to w standardzie powinien być podgrzewacz w filtrze paliwa

Opublikowano

Odświeżam temat. 

Dzisiaj we wszystkich ciągnikach pozamarzalo mi paliwo... Case nie odpalił, MF też, Zetor odpalił ale po chwili zgasł i na szybko zrobione obejście na krótko do osobnej bańki... Paliwo z Orlenu i taką lipa :(

Mróz -16 stopni...

Opublikowano

Ciapek do tych mrozów palił bez używania swiec.co do parafiny to montóje się metalowy łańcuch w zbiorniku.do starszych układów to pb a do tych nowych to jedynie nafta może być cchocjaz ze 4 lata temu byłem w serwisie scani i bo w robocie było takie paliwo że tragedia to lali benzynę żeby filtrow nie zapychało

Opublikowano
10 godzin temu, Luke16 napisał:

Odświeżam temat. 

Dzisiaj we wszystkich ciągnikach pozamarzalo mi paliwo... Case nie odpalił, MF też, Zetor odpalił ale po chwili zgasł i na szybko zrobione obejście na krótko do osobnej bańki... Paliwo z Orlenu i taką lipa :(

Mróz -16 stopni...

Ja mam całe paliwo z Orlenu, w baku normalne(ciągnik stoi w garażu), ale co w bankach pod wiatą, to jeszcze nie kasza, ale widać że mocno zgęstniało.

 

Do większego zetorka kupiłem nową grzałkę, wyciągam stara i myślę a podłącze ja, a ona kuźwa działa. Na darmo druga kupowałem. No i podłączam ja, słychać że chodzi, ale nawet po godzinie pod prądem wszystko zimne, ale jak odpalam to jednak zauważalnie lżej kręci. Jakiś czas temu jak stal parę dni i było paręnaście stopni mrozu, to nie dał rady odpalić (bez użycia grzałki) a z grzałka, może nie ma jakoś bardzo lekko, ale przy prawie 20st mrozu, po paru dniach - bez większych problemów pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v