Skocz do zawartości
zwc18

JUMZ Problem z WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
zwc18    0

Witam 

Panowie mam problem a mianowicie zablokowała mi się dźwignia od załączania WOM-u :/ 

Przy próbie załączenia słychać delikatny zgrzyt i nic z tego 

Proszę o pomoc sugestie 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    26

A próbowałeś włączyć wom na wyłączonym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zwc18    0

Tak próbowałem i nic z tego a z tym sprzęgłem to mnie załamałeś bo to koparka 
Dodam iż mam ją może z tydzień i nic nią jeszcze nie robiłem lecz podczas testowania normalnie załączał i rozłączał uprzedni właściciel bo były problemy z paleniem 
Tu wina leżała po stronie rozrusznika który wczoraj wymieniłem na szybkoobrotowy i jak to kolega powiedział jeden problem z głowy 
Widać zapeszył :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    170

U mnie pomiędzy sprzegłem a drążkiem od biegów Masz jeszcze jeden pedał taki mały i wtedy naciskasz jego jedną nogą a drugą sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    0
Napisano (edytowany)

U mnie jest jedynie taki mikrus ale to od regulacji pochylenia kolumny kierownicy 
Jedyne co mnie tam zastanawia to taka mała wajcha przy drążku zmiany biegów a mianowicie do czego służy ? 

Panowie macie może jakiś schemat tego WOMu tzn jak to jest dokładnie poprowadzone bo być może taka sytuacja iż coś zamarzło gdyż w kabinie był dosyć ciepło a mianowicie na tyle iż naniesiony śnieg na butach topniał 

Sam już nie wiem :/ 

Czy da się odkręcić podłogę w kabinie w jakiś magiczny sposób ? tak by nie było konieczności jej zdejmowania w razie wyższej konieczności

Edytowano przez zwc18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    0
Napisano (edytowany)

Wchodzi cały lecz z początku tak jak by był niewładny parę centów tzn dopiero po chwili czuć opór 
Kolega zwrócił na to uwagę iż "jakoś dziwnie chodzi to sprzęgło" a sam miał jumza tyle że budowlanego 

Dzięki wielkie za zainteresowanie panowie problem rozwiązany :)

Okazał się być banalny a mianowicie wystarczyło pokręcić delikatnie rozrusznikiem bez gazu za radą kolegi i wajcha elegancko weszła bez najmniejszego oporu

Można zamykać 

Pozdrawiam załogę 
 

Edytowano przez zwc18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×