Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?

 

Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?

 

Załączam również zdjęcia.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

post-140082-0-86080000-1484416732_thumb.jpg

post-140082-0-32497200-1484416811_thumb.jpg

post-140082-0-73953200-1484416888_thumb.jpg

post-140082-0-74188700-1484416939_thumb.jpg

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Jeżeli sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i instalację i są ok, to duże prawdopodobieństwo jest problem z oprogramowaniem.... Odezwij się na PW to myślę że będę mógł Ci pomóc. Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

Opublikowano

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

 

Jest jak piszesz. Motogodziny zaczyna liczyć gdy odpalimy silnik (a dokładniej gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju). Sygnał z alternatora potrzebny jest do działania obrotomierza. I w tym przypadku zapewne nie dochodzi on do obrotomierza.

Opublikowano (edytowane)

dla ułatwienia... ten żółty przechodzący w zielony na zdjęciu alternatora sprawdź... Kostka przed kabiną a potem przy obrotomierzu

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Ten niebieski to tak jakby był w miejscu wzbudzenia, bo żółty w środku to nie wiadomo co robi, jakieś dziwne podłączenie. Sygnał alternatora na obrtomierz powinien być podpięty pod literkę"W"  A wzbudzenie przy szczotkach czyli jakby ten niebieski. Przy aku też gołe kable skręcone palcami (masakra) i to jest chyba zasilanie centralki.

 

@marian3p z tą kontrolką ciś. oleju to nie wiem czy prawda. U mnie jest tak że dopóki nie zgaśnie kontrolka ładowania to nie liczy mth i nie chodzi obrotomierz. Robiłem specjalnie próbę, po odpaleniu  bez przygazówki kontrolka się świeci tak go zostawiłem na dłuższą chwilę to kółeczko w liczniku ani drgneło i oczywiście obr. też nie wskazywał.

Opublikowano (edytowane)

Musi Ci zgasnąć ciśnienie oleju aby licznik ruszył. Bawiłem się z tym. Teraz szczegółów nie pamiętam ale jak znika masa (od czujnika oleju) to dopiero wtedy za pośrednictwem kontrolki ciśnienia oleju pojawia się zasilanie na obrotomierzu.... taki układ połączony... nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale na 99% jestem pewien że przy braku lub przepalonej kontrolce ciśnienia oleju obrotomierz nie ruszy

 

Ładowanie też musi zgasnąć ale tego wg schematu nie da się wytłumaczyć.... może 14V musi być żeby zaczął liczyć bo np jakaś cewka w środku się wtedy zwiera tak ja kw EHR

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

A taka sama zasada nie może być względem kontrolki ładowania? Nie będę się sprzeczał, próbę robiłem dawno, interesowało mnie właśnie kiedy rusza licznik mth, bo jak wiadomo samo włączenie zapłonu nic nie daje. I było jak opisałem, chyba że już mi się coś pokręciło? W każdym razie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie od razu a ładowania dopiero po dodaniu gazu. Przy najblizszej okazji jeszcze raz zaobserwuje kiedy kółeczko zaczyna się kręcić.

Opublikowano

Licznik motogodzin i obrotomierz jest zasilany poprzez kontrolkę ciśnienia oleju. Gdy silnik nie pracuje (styki czujnika ciśnienia zwarte) to na zacisku licznika jest potencjał masy. Gdy odpalimy silnik (styki czujnika zostaną rozwarte) na zacisku licznika pojawi się napięcie zasilania pomniejszone o spadek napięcia na kontrolce.

No i licznik zaczyna wtedy działać. Sprawdzałem gdy miałem liczniki na stole i w każdym przypadku tak było.

A sygnał z alternatora (z zacisku W), pojawia się gdy zgaśnie kontrolka ładowania i wtedy zaczyna działać obrotomierz.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem kostkę. Z  fioletowego oraz jasno-zielonego kabelka ( od alternatora) dochodzi prąd z pozostałych nic. Czy poprawnie są podłączone kable do kostki i po co są te dwa kable (niebieski oraz żółty) które nigdzie nie dochodzą

 

 

**EDIT**

 

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

post-140082-0-82992500-1484579913_thumb.jpg

post-140082-0-21907900-1484579926_thumb.jpg

post-140082-0-35570900-1484579942_thumb.jpg

post-140082-0-54392800-1484579954_thumb.jpg

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Nie wiem czy coś pomoże, ale ja w 3070 mam jeszcze taką "łączówkę" na kablu od ładowania i sygnału obrotomierza na wiązce (było takie zgrubienie) w okolicy pompy wody, jak wychodzi górny wąż. Może ktoś u mnie coś kombinował, ale zrobione dość fachowo.

Opublikowano

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

Opublikowano

Jak masz sprawane 3 czujnik(obroty wom,predkosc jazdy i obroty pompy)to zagadaj do Mariana3p, zrobic Ci drugi maly komp w przyzwoitych pieniazkach, ktory pokaze 3 pierwsze funkcje, kolega lukbold ma taki i ja tez. Cyba ze chcesz miec wszystkie bajery(do tego wiecej spr czujnikow) to tak jak pisali wyzej + wymiana dwoch bateryjek.

Opublikowano

trzeba zapisać opcje czyli czy jest radar, czy jest przpływomierz jaki zbiornik itp. Komp bada po$lizg i steruje ehr oraz przydaje się bo tylko w nin jest prędkościomierz. Korbanek chce za to 300 zl plus dojazd. Jak jest ktoś kto ma sprzęt do tego niech się ujawni bo bym wysłał żeby to uruchomić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v