Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem budżetowo Goodyear t810, radialki, trochę podjechane środkiem, ale cenowo lekko ponad 300zl za sztukę więc nie ma co wybrzydzać. 320/70r20 ale się wydają większe od moich 11,2r20 fakt ze łysych.

IMG_20230121_173407_compress47.jpg

IMG_20230121_173409_compress19.jpg

IMG_20230121_173723_compress76.jpg

Opublikowano

12,4r20 czy tam 320/85r20 będą za małe? Pytam bo mam felgę na gwiazdę i do tych 360 musiałbym jeszcze i felgę wymienić a już takiej inwestycji to bym nie chciał robić... Nowy komplet opon średniej klasy teraz do niego jakieś 12.000zł...

Opublikowano

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam pytanie jakie opony na tył załozyc do MTZ 1025 z 2007r. Jeszcze na orginalnych belshima 18.4 r34 ale już są do wymiany. Jakie polecacie? Radialne czy diagonalne? Jakiej firmy?

Edytowane przez Damian_B
Opublikowano (edytowane)
Dnia 24.02.2023 o 07:16, Belaruss820 napisał:

13,6r20 albo 360/70r20

Przeczytałem temat i widzę jedną nieścisłość. Zgodnie z tabelą doboru opon rolniczych:

https://www.hurtopony.pl/artykul/tabela-zamiennikow-rolniczych.html

360/70 R20 nie jest zamiennikiem dla 13,6 R20, tylko dla 12,4 R20

Co więcej, opona Alliance rozmiarze 320/85 R20 ma większą średnicę niż 360/70 R20. (1055 mm dla 320/85 R20 a 1046 mm dla 360/70 R20), i obie są zamiennikiem dla 12,4 R20. Więc jak to wam wychodziło, że na tył dla 16,9 R38 (420/85 R38) ma być przód 13,6 R20 lub 360/70 R20?

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

Przeczytałem temat i widzę jedną nieścisłość. Zgodnie z tabelą doboru opon rolniczych:

https://www.hurtopony.pl/artykul/tabela-zamiennikow-rolniczych.html

360/70 R20 nie jest zamiennikiem dla 13,6 R20, tylko dla 12,4 R20

Co więcej, opona Alliance rozmiarze 320/85 R20 ma większą średnicę niż 360/70 R20. (1055 mm dla 320/85 R20 a 1046 mm dla 360/70 R20), i obie są zamiennikiem dla 12,4 R20. Więc jak to wam wychodziło, że na tył dla 16,9 R38 (420/85 R38) ma być przód 13,6 R20 lub 360/70 R20?

Ale ja nie napisalem ze to są te same opony,a po drugie to mają rozne wysokosci. 13,6 jest jakos wyznaczane w stosunku do szerokosci i wysokosci. A tak ogolnie pisząc to takie rozmiary podaje producent. Znajomy w pronarze ma 13,6 r20 a tyl 16,9r38,natomiast drugi znajomy w mtz 82ts ma przod 360/70r20 a tyl 16,9r38 i sa roznice w szerokosci

Opublikowano
Dnia 31.03.2023 o 21:37, michal1993 napisał:

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

A ja myślę ze w tej sytuacji przód jest zbyt szybki mam 16,9 r38 na tyle i 320/85 r20 nawet przy włączonym napędzie na asfalcie żadnych śladów żadnego szarpania kilka razy się już zapomniałem i z pola wróciłem do domu z włączonym napędem to samo jest z wyłączaniem napędu nie ma żadnego problemu wyrzucasz i się rozłącza wiec coś nie gra z tymi oponami przednimi do tych 15,5

Opublikowano

No co ja CI mogę powiedzieć - u mnie jest dobrze. Pracowałem tym ciągnikiem ładnych parę godzin w polu i robiłem przejażdżki po asfalcie i dla mnie jest ok. Przód jest szybszy od tyłu o ok. 2-3%. Liczył mi to gość z firmy zajmującej się produkcją kół. Też chciałem mieć z tyłu 16,9 ale mówił że nie bardzo da się to zgrać żeby przód był choć trochę szybszy.

Opublikowano

Witam mam pytanie mam założone z przodu mtz opony 13,6 R20 i chce żeby były szersze założone, zakładał ktoś na oryginalną felgę te szersze opony chodzi o rozmiar 420/65 R20, potrzebna jest dętka czy bęzdętkowo będzie przylegać, jak dętka to oryginał wystarczy? Pozdrawiam

Opublikowano

MTZ miał z tego co wiem 3 szerokości przednich felg, W7 czyli gwiazdy, W9 i W12. Zależy którą masz teraz. Jak 13,6 siedzi prosto to masz W12 i ta felga wg Michelina jest ok do 420/65r20. W11 optymalna, W10 i W12 może być. Jak felga prosta to bez dętki będzie siedzieć

Opublikowano

Czy użytkuje ktoś mtz z przednim mostem na krzyżakach? Potrzebuje informacji jakie ma ogumienie tył / przód. Planuję zmienic przedni most i chciałbym się dowiedzieć czy tył mógłby ewentualnie zostać. 

Opublikowano (edytowane)

Mam teraz okazje wymienić przednie opony w Belarusie. Tylne póki co jeszcze by zostały ale za jakiś czas chciałbym je zmienić na 16.9 lub 18.4 albo jakieś pochodne z tego względu planuję teraz też założyć felgi na przód w12x20. Czy 360/70 r20 będą się dobrze zgrywać z obecnymi 15.5 r38, czy lepiej 320/85 r20?

Edytowane przez czaro
Opublikowano
Dnia 31.03.2023 o 21:37, michal1993 napisał:

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

Tylko że 320 nie założysz na felgę W12

Opublikowano

Do 320 zalecana jest W11, która nie występuje w MTZach. Generalnie z tych dwóch rozmiarów oba Ci podejdą, będzie lepiej niż na 11.2-20 ale jak planujesz 16,9 to ja bym założył 320/85. Jeszcze byś musiał się upewnić ale ona ma chyba większy obwód toczny niż 360/70

Opublikowano

Zgadza się. 320 jest około 1 cm wyższa od 360 według tego co producenci podają. Chyba wezmę te 360. Później i tak pod 16.9 trzeba będzie je zmienić a już będę miał felgi przednie przystosowane. Bo do tura to chyba nawet lepiej jak są szersze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v