Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ujek ma M-ka,jak ja jezdze to mnie tak łandie idzie ale zwykłą niejezdziłem jeszcze,jeden koles gadał ze jego zwykła przy pługu lepiej szła niz M-ka wójka :D

Opublikowano

Mka rózni sie tym : wzmocnione łozyskowanie w skrzyni biegów i w tylnym moscie, zwiekszona predkosc o 8%, inny komin ( ponoc lepiej wygłusza).....napewno filtr powietrza sie rózni .....

Według mnie mka jest duzo lepszym ciągniczkiem od poprzednika.....wkoncu nie na darmo wprowadzali te zmiany.

Opublikowano

Na moje ursus powinien podtrzymac produkcje takich modeli ale oczywiscie unowoczesnionych bo jest duze zapotrzebowanie w małych gospodarstwach :)mogliby dac z 10 koni wiecej ,jakis naped , jakas dobra skrzynie i kabinke nie koniecznie z klima :D wiele małych gospodarstw by sie skusiło na taki ciagnik no i w ogrodnictwie tez by miała zastosowanie :) i nazwac c-330 TURBO lub RAKIETA :) to by był szał

Opublikowano
Skoro różni się prędkością to znaczy że skrzynia jest inna.

Niekoniecznie, z tego co wiem tylko przekładnia główna ma inne przełożenie i dlatego oczywiste że M bedzie słabsza od starszej wersji. Silniki sie niczym nie różnią. Tłumik jest taki jak w MF 255 i pochodnych, cichszy.

 

Co do odkręcającej sie śruby w skrzyni to są specjalne kleje do gwintów.

Opublikowano
Na moje ursus powinien podtrzymac produkcje takich modeli ale oczywiscie unowoczesnionych bo jest duze zapotrzebowanie w małych gospodarstwach :)mogliby dac z 10 koni wiecej ,jakis naped , jakas dobra skrzynie i kabinke nie koniecznie z klima :D wiele małych gospodarstw by sie skusiło na taki ciagnik no i w ogrodnictwie tez by miała zastosowanie :) i nazwac c-330 TURBO lub RAKIETA :) to by był szał

 

no mogliby takie cos zrobić czemu nie,ale przeciez jest 2812 to ma 38km czyli prawie 10km wiecej od ciapka :)

Opublikowano

"MCKYLO" napisał: Skoro różni się prędkością to znaczy że skrzynia jest inna.

:mirasek" napisałeś :

Niekoniecznie, z tego co wiem tylko przekładnia główna ma inne przełożenie i dlatego oczywiste że M bedzie słabsza od starszej wersji. Silniki sie niczym nie różnią. Tłumik jest taki jak w MF 255 i pochodnych, cichszy.

 

Co do odkręcającej sie śruby w skrzyni to są specjalne kleje do gwintów.

 

PRZECIEŻ SKRZYNIA BIEGÓW I PRZEKŁADNIA GŁOWNA TO TO SAMO :):):):):):D

ktoś tu ma informacje przestarzałe :)

Opublikowano

Wzrost mocy wynika z emaliowanego tłumika w dodatku dużo słabiej tłumiącego od typowego dla C-330 tzw. płaskiego tłumika - czyli odwrotnie jak ktoś pisał wcześniej :D

Skrzynię biegów i przekładnię zmodernizowali tak że wszyscy w okolicy właśnie narzekają że M-ki są bardziej awaryjne

Opublikowano
Wzrost mocy wynika z emaliowanego tłumika w dodatku dużo słabiej tłumiącego od typowego dla C-330 tzw. płaskiego tłumika - czyli odwrotnie jak ktoś pisał wcześniej :D

Skrzynię biegów i przekładnię zmodernizowali tak że wszyscy w okolicy właśnie narzekają że M-ki są bardziej awaryjne

 

Przecież te emaliwane tłumiki w 330 były już w latach osiemdziesiątych. :) Ja mam 330 zwykłą z 1986 r. i tłumik emaliowany, sąsiad ma rocznik 1983 i w 330 ma tłumik emaliowany :) Płaskie tłumiki były w latach siedemdziesiątych. Wzrost moc w 330M? Według instrukcji 330 ma 22,4 KW a 330M ma 22,6 KW- różnica 0,2 KW czyli około 0,3 KM. Zbyt mała różnica żeby się nią przejmować :)

Opublikowano

W pierwszych 330m to sie 4 bieg "zakleszczał", moja Mka jest z 1990 i to jest bezawaryjna rakieta, nigdy mi skrzynia sie nie zakleszczyla, i takie złudne wrażenie ze 330 zwykle sa silniejsze od 330m spowodowane jest różnicą predkości skrzyni, np kiedy 330m pod góre nie poradzi sobie na 6 biegu to 330 zwykla moze podjechac bo ma tą 6 sporo wolniejsza.

Opublikowano
Przecież te emaliwane tłumiki w 330 były już w latach osiemdziesiątych. :) Ja mam 330 zwykłą z 1986 r. i tłumik emaliowany, sąsiad ma rocznik 1983 i w 330 ma tłumik emaliowany :D
od 83 roku chodzi na fabrycznym tłumiku ???
Opublikowano
np kiedy 330m pod góre nie poradzi sobie na 6 biegu to 330 zwykla moze podjechac bo ma tą 6 sporo wolniejsza.

 

ale jak jest szybsza i silniejsza to powinna szybciej i lepiej pod górke wyjechac bo nie tylko jest szybsza ale i silniejsza

Opublikowano

z tego co czytam wynika ze ja trafiłem na wadliwy model!! moja 330m jest z 89 i juz 4 razy była robiona strzynia i 2 razy tylni most a na 5 dalej rzeży :D 2 lata temy robiłe generalny remont silnika bo rdza zyrzarła dziure do oleju i woda z chłodnicy mieszała sie z olejem!! a podnosnik pomału opuszcza jak jade z talerzówka :) a teraz szykuje sie do wymiany przedniej osi bo turem dużo pracuje i rzecz jasna wszystko sie "wyciera" a sąsiad ma starą 330- piewrwszy wypust, jeszcze z czasów PGR-uw na której pracował i jeszcze ani razu nie zaglądał do "środka"

Opublikowano
PRZECIEŻ SKRZYNIA BIEGÓW I PRZEKŁADNIA GŁOWNA TO TO SAMO :):):):):):D

ktoś tu ma informacje przestarzałe :)

 

A to ciekawe, bo wg mnie jest zespół zwany skrzynią biegów, C330 ma tych biegów 6 i mają jakies tam przełożenia, i za nią jest też przekładnia główna, zwana tez przekładnią kątową która też ma jakies przełożenie :)

 

Podam przykład na samochodzie UAZ :) Można mu włożyć 2 rodzaje przełożeń przekładni głównej: 41/8 i 37/8. Skrzynia zostaje ta sama. Na pierwszym będzie woniejszy ale mocniejszy, na drugim szybszy ale słabszy. I cała filozofia...

 

ale jak jest szybsza i silniejsza to powinna szybciej i lepiej pod górke wyjechac bo nie tylko jest szybsza ale i silniejsza

Tanie wina są dobre bo są dobre i tanie :) daj spokój, myslisz że tą różnice 0,3KM będzie wogóle czuć? Szybsze przełożenie zniweluje ją masakrycznie, i dlatego M jest słabsza (mniej siły napędowej przenoszone jest na koła)

Opublikowano
@kserkses

 

Z pewnością moja "zwykła" 330 z 1986 r. ma oryginalny emaliowany komin, co możesz zobaczyć tu:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...si&img=8479

 

A co do sąsiada, to wydaje mi się że on ma go od nowości bo jego komin już jest nadszarpnięty zębem czasu bardziej niż mój ale zapytam go jeszcze przy najbliższej okazji :D

Ja też mam emaliowany komin. Ale u sąsiada, który ma C-330 z 1981 jest już cały pordzewiały ( okrągły ).

A co do zakleszczania to mi się jakos niedawno pierwszy raz biegi zakleszczyły przy pryskaniu.

Opublikowano

Nie wiem czcemu ale w moich okoicach eMka jest rozchwytywana, zwłasza o nasza co jakiś czas ludzie pytają...

W tym roku do zrobienia jest 4 bieg w skrzyni i drugi stopień sprzęgła(500zł w plecy..)

Najgorsze awarie jakie były to pęknięcie bloku, no i od czasu do czasu pompa wody pada, ale to już podobno tak z tymi 'nowymi' jest że padają..

Nalatane ma 4500mtg, ale nie wiem czy to nie jest drugi licznik, czy przy remoncie blacharki ok 90' licznik nie był zmieniony..

Rocznik 84' chyba ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v