Skocz do zawartości
pronarek

Różnice między Ursusami C-325 do C-355

Polecane posty


pronarek    2

mam pytanie czym sie róznią te ciagniki które napisałem w temacie wiem tylko że 325 i 328 mają inną os niż c-330 ale nie wiem która jest lepsza.

Potrzebuje ciągniczek taki do opryskiwacza i na podwórko narazie robi to c-360 ale jak pomysle ze latem musze jej przd kazdym rwaniem pomidorów wlc jej konewke paliwa to mi zle a c-330 wydaje i sie ze z masztem sobie poradzi i mniej spali!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kserkses    2

lepiej C-330, bo do tamtych to już niektorych częsci trudno dostać.

C-325 to już naprawdę wiekowe i chyba nie były zbyt dopracowane.

C-328 jest naprawdę trwały, ale przednie osie miały bez możliwości zmiany rozstawu i hydraulika mało oleju, choć co dobre oddzielny zbiornik na olej.

wg. mnie najlepiej C-330, najstarsze i tak będą miały około 35 lat.

Jeśli maszt ma być z przodu to lepiej z płaską przednią osią ( gdzieś od 1979 roku ), jest chyba mocniejsza ( taka sama jak w C-360 ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xsc    54

ja bym wybarl 330m bo:

- mniejsze spalanie

- wieksza moc

- szybsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


versus    16

Ja bym brał na twoim miejscu c 330. Przede wszystkim 325 i 328 nie mają szybkozłączy, o części do 325 tragedia, do 328 nie wiele lepiej. Wiem bo mam 328 i remontuje na wiosnę. A i co ważne 325 i 328 mają sprzęgło jednostopniowe, a przy opryskiwaczu to tragedia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100
Ja bym brał na twoim miejscu c 330. Przede wszystkim 325 i 328 nie mają szybkozłączy, .........

 

Mam C330M i od nowości nie miała szybkozłączy.

C330M od C330 różni zmodernizowana skrzynia biegów o ile się nie mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xsc    54

30 od M-ki roznia sie pompa wtryskowa i M-ka wieksz moc i mniejsze spalanie g/kwh wiem bo mam zwykla 30 i 30 m-ke mi sie lepiej jezdzi m-ka oby dwie od nowsci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kserkses    2

M-ka jest gdzieś około 8% szybsza od zwykłej, to chyba najłatwiej zauważyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel24    1
30 od M-ki roznia sie pompa wtryskowa i M-ka wieksz moc i mniejsze spalanie g/kwh wiem bo mam zwykla 30 i 30 m-ke mi sie lepiej jezdzi m-ka oby dwie od nowsci

 

 

moc 330 -22,4KW=30,5 KM

moc 330M-22,6 KW=30,8 KM

 

Różnica w mocy niezawuważalna, :)

 

spalanie jednostkowe jest identyczne w 330 i 330M

 

pewnie 330 którą posiadasz jest poważniej nadszarpnięta zębem czasu niż 330M i dlatego Ci się wydaje że emka jest mocniejsza i pali mniej

 

z tego co wiem to zarówno C325 jak i C328 miały sprzęgło dwustopniowe. Zobaczcie zresztą: http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

t-tas    0

z tego co mi mówił sąsiad który ma c328 jakis stary mecher od ciągników mówił mu,ze 328 ma duzo cięższe koło zamachowe niż 330 przez to co prawda trochę gorzej się wkręca ale za to ciężej go zmulić np przy orce niż c330-ale to tylko zasłyszane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikita_Bennet    100
z tego co mi mówił sąsiad który ma c328 jakis stary mecher od ciągników mówił mu,ze 328 ma duzo cięższe koło zamachowe niż 330 przez to co prawda trochę gorzej się wkręca ale za to ciężej go zmulić np przy orce niż c330-ale to tylko zasłyszane

 

 

Ile w tym prawdy jest to nie wiem ale wiem jedno. We wsi mamy górkę – dość sporą.

I teraz tak – wciągamy naszą przyczepę załadowaną jak się patrzy i bez redukcji nie idzie (traktor C330M).

Są w naszej okolicy dwa C328 – jak one wciągają to obroty spadają ale wciągają się bez redukowania biegów. Mi też każdy mówi że ten typ tak ma.

 

Nie wiem tylko jak jest ze zwykłym C330. M’ka ma na stówę zmodernizowaną skrzynię biegów przez co jest szybsza i pada dolny wałek który przeważnie jest zaspawany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

@pawel24: przecież mam c-328 z 1963r. od nowości w gospodarstwie i wiem że nie ma sprzęgła dwustopniowego!!!!!C325 tak samo!!dwoma 325 jeździłem to wiem. A co do mocy:330M ma 32km a 330 ma 30km, i co do zamulania 328 to też się zgadzam że o to trudniej niż w 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xsc    54

mi nie chodzi tak na oko ze pali mniej tylko wedlug instrukcji !!

ja wszystko poruwnuje wedlug g/kwh i pare gram ale jednak wiec mi sie niewydaje jak bende mial czas to sprawdze i powiem dokalakdnie jaka jest roznica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel24    1

Wstawiłem na fotosika zdjęcia z instrukcji zwykłej 330i instrukcji napraw zwykłej 330. Nie chcę agrofoto zaśmiecać takimi danymi wiec dałem to na fotosika :)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36301f9bcfc6e8ed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77d8de9397e7bc30.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67589a980d205003.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b909579e86fe16ff.html

 

A tu jest zużycie paliwa i moc 330 M :)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e67e9613cae6c2bf.html

 

Teraz mam nadzieję jest jasne że jednostkowe zużycie paliwa jest identyczne w 330 i 330M a moc 330 wynosi 22,4 KW podczas gdy moc 330M wynosi 22,6 KW :)

 

Z tym jednostopniowym sprzęgłem w 325 i 328 to mnie bardzo zaskoczyłeś. Zawsze myślałem że tam jest dwustopniowe :) Przyznam się jednak że sam nie jechałem ani 325 ani 328 więc nie będę się spierał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

C-325 i c-328 mają sprzęgła jednostopniowe, nie mają szybkozłączy, nie mają dolnych zaczepów, mają zupełnie inny filtr oleju niż w 330 i jest trochę innych różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaczep można sobie dorobic , a do belki po co CI szybko złączke doba 328 mozna kupić z 2 tysiaki taniej niż skatowana 30tke a cześci sa praktycznie w 95% z 30tki no a w razie czego można duzo pokombinować i jest git jak cos to pisz chetnie o tym pogadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

C-328 ma dodatkowe oczka na cięgłach(w połowie) zakłada się specjalną belkę i jest dolny zaczep. Nie wszystko można dopasować tak łatwo: inna prądnica, filtr oleju, pompy mają inne mocowania.......Jakby się zainteresował to znajdzie duuużo różnic. A co do ceny o racja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kserkses    2

95% częsci będzie pasować, tylko wystarczy że nie dokupisz jednej ważnej i ciągnik jest kupą złomu. Nie każdą część dorobisz !!! Mam sąsiada u którego C-328 stoi już parę lat, nawet teraz skompletował części, tylko niektóre nie pasują :) bo są od C330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kserkses    2

Ja tam np. pradnicy i tego co na zewnątrz bym nie liczył bo to idzie dorobić, bądź przerobić. Ale gdy nie pasuje coś z środka silnika to już jest gorzej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

No a tam jest najwięcej różnic, rozłóż silnik to się przekonasz, w skrzyni są też inne zębatki z tego co wiem i nie da rady dopasowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

malorolny    0
No a tam jest najwięcej różnic, rozłóż silnik to się przekonasz, w skrzyni są też inne zębatki z tego co wiem i nie da rady dopasowac

 

 

 

A tego co ja wiem to wszystkie tryby są takie same jeżeli chodzi o c-328 i c-330 , a skrzynia od c-325 różni się tylko innym wałkiem womu i ma troszkę inną obudowę choć na oko różnica prawie niezauważalna, a jeżeli chodzi o silnik to różnią się pompą olejową i wałem , choć wał z c-330 pasuje do c-328 tylko trzeba odpowiednio dobrać panewki ( są dwa rodzaje grubościenne i cienkoscienne ) także głowice są inne bo c-328 ma niewymienne gniazda zaworowe ale głowica z 330 pasuje . Filtr oleju C-328 ma inny ale inwestuje się 30 zeta i zmienia się stojak i wtedy bez problemu zakłada sią od C- 330 wymienny . A jeżeli chodzi o sprzęgło to zarówno C- 325 jak i C -328 mają sprzęgła dwustopniowe ( dwutarczowe suche ) i tu zaczyna się problem bo orginalne tarcze do tych ciagnikow są nieosiągalne ale można przenitować okładziny co niestanowi żadnego problemu , lub zmienić wałki sprzęgłowe na te od c-330. Problem tkwi w tym że c-325 i c-328 mają gruby frez na wielowpuście a c-330 gęsty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

Od najmłodszych lat jeżdżę c-328 i mi chcesz wmówić że ma sprzęgło dwustopniowe!!!!!!! :):angry: :) Być może nowsze modele miały takie, ale mój z samych początków produkcji ma jednostopniowe!!!!!!! A zębatki w skrzyni są zupełnie inne, kumpel szykował c-330 i trafiła mu się okazja-silnik i skrzynia od C-328. Pomyślał że mu to się opłaci. Ciesz się że go nie słyszałeś jak krzyczał gdy się okazało że nawet jedna zębatka nie pasuje. Pompa paliwowa 328 ma inny rozstaw śrub do mocowania niż c-330, jest to pewien kłopot, do głowic też nie byłbym pewien. A co do skrzyni: na identycznych oponach kiedyś jechałem 328 za wujkiem, który jechał 330, 328 było znacznie szybsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

malorolny    0

Od najmłodszych lat jeżdżę c-328 i mi chcesz wmówić że ma sprzęgło dwustopniowe!!!!!!! :):angry: :) Być może nowsze modele miały takie, ale mój z samych początków produkcji ma jednostopniowe!!!!!!! A zębatki w skrzyni są zupełnie inne, kumpel szykował c-330 i trafiła mu się okazja-silnik i skrzynia od C-328. Pomyślał że mu to się opłaci. Ciesz się że go nie słyszałeś jak krzyczał gdy się okazało że nawet jedna zębatka nie pasuje. Pompa paliwowa 328 ma inny rozstaw śrub do mocowania niż c-330, jest to pewien kłopot, do głowic też nie byłbym pewien.

[/quote Oj ! Tu się nie zgodzę ! Nic Ci nie wmawiam ! Właśnie skończyłem remont C-325 który robiony był od podstaw z kupy złomu , tylko silnik do niego jest od C-328 . Pompy paliwowe pasują w obydwie strony ! Bo w silniku od C-328 jest ząłożona pompa od C-330. A żeby było smieszniej to mam katalog częsci w jednej ksiązce do C-325, 28 i 30 , otwieram patrzę w tabelę i ..............

 

Chyba poświęcę troszkę czasu i wyslę Ci parę skanów z tego katalogu części . Zresztą robiłem remonty C-325 i C-328 od podstaw ...............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus    16

Ja u 2 kupli robiłem razem z nimi 328 i w tym roku będę robił u siebie. Jak nie wierzysz to zrobię filmiki na wiosnę i ci udowodnie sprzegło, a resztę w czasie remontu fotami. U siebie nigdy sprzęgła i skrzyni nie ruszaliśmy(nie ruszane od nowości) ale u kupli sporo wymienialiśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

malorolny    0
Ja u 2 kupli robiłem razem z nimi 328 i w tym roku będę robił u siebie. Jak nie wierzysz to zrobię filmiki na wiosnę i ci udowodnie sprzegło, a resztę w czasie remontu fotami. U siebie nigdy sprzęgła i skrzyni nie ruszaliśmy(nie ruszane od nowości) ale u kupli sporo wymienialiśmy

 

 

 

He he he he he ! A moze mi powiesz że tylko jedna tarcza jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez lukasgld
      Witam ! Potrzebuję schemat silnika Case 3, Case 86, Case 9095, 98 rok produkcji. Silnik prawdopodobnie Steyr. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Muszę zmienić uszczelkę pod głowicą. Wszelkie informacje mile widziane.
×