Skocz do zawartości
petzi

WOM zetor 7211 nie można włączyć

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
petzi    1

niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska :) sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;

 

przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku

 

drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie

 

 

czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc

 

wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    1932

 Najpierw próba regulacji sprzęgła przez okienko techniczne , można też podciągnąć linkę dźwigni , ale jak i pneumatyczne nie działa to całkiem możliwe że będzie trzeba rozjechać traktor .Ale są tu co lepiej się znają , to może więcej podpowiedzą . 

 Jak masz ochotę to poczytaj w temacie "Wszystko o sprzęgle w zetorze" (czy coś podobnie) , tam próbowałem opisać co było w Moim w podobnym przypadku .

Edytowano przez zetorki12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    26

miałem te pneumatyczne wyrzuciłem to wspomaganie w cholere i miałem spokój ale zawsze żeby włączyć ta na takich obrotach trzeba było go trzymać że już prawie gasł ale to z powodu braku synchronizacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    56

kolego "petzi " , może to być wina zacinającej się na frezach tarczy sprzęgłowej -u mnie tak było z racji dość rzadkiego używania WOM-u -pomogło (na jakiś czas ) oczyszczenie frezów  tarczy i wałka (musiałem rozpołowić ciągnik ) .

tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia luzu na lince od dźwigni ręcznego wysprzęglania i zrób to co Kolego "zetorki12 " napisał.

Jak już chcesz wyłączyć wałek to po zaciągnięciu dźwigni (przy niewielkim obciążeniu wom-u ) wałek zatrzymuje się natychmiast czy się kręci ?

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Setik    391

Podepnę się pod temat bo też mam problem z WOM.

 

Wałek nie chce wejść, jedynie na bardzo wolnych obrotach albo po prostu na zgaszonym silniku. Strasznie zgrzyta przy załączaniu a po ujechaniu z czymkolwiek kilku, czasem kilkunastu metrów się rozłączy. Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    4

Panowie rozpoławianie to ostatnia metoda- jeśli wszystkie wcześniejsze metody zawiodą. Jak pisano wcześniej- najpierw spróbuj podciągnąć linkę, potem możesz podciągnąć na cięgle pod lewymi schodkami. Jeśli to nic nie da odkręć okno żeby zobaczyć sprzęgło i wtedy podczas załączania patrz na łapki. Być może są zużyte i za słabo wyciskają sprzęgło. Między łopatkami i łożyskiem oporowym powinien być minimalny luz. A jeśli to nie pomoże to można sprawdzić czy siła nacisku na dźwignie sprzęgła WOM jest przenoszona na łożysko oporowe. Być może poszły frezy na dźwigni tej która wchodzi w bok ciągnika i podczas wyciskania poprostu się obślizguje i nie powoduje wycisku łopatek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petzi    1

dzięki za odpowiedź, maszyna stała ponoć 12lat więc post kolegi Darka może być celny, ale sprawdzę linki jak odbiorę go od elektryka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal0834    0

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy sprzęgło wom ciągnie, ( włączyć wałek wom i zaciągnąć dźwignię   sprzęgła wałek powinien stać przy niskich temperaturach, lub obracać się ale gdy dociśniesz do niego np. deskę to stanie). Jeśli nie stanie stoi to zaczynamy od regulacji odkręć pokrywę z rurką z okienka i sprawdź ustawienie 3 łopatek womu luz między łożyskiem a dźwigienką 4 mm. Odległości powinny być równe  różnica między odległościami maksymalnie 0,15 mm. Tak na marginesie jeszcze sprawdził bym jak są ustawione łożyska wyciskowe od sprzęgła jezdnego powinno wystawać przed łożyskiem womu ok , jeśli nie jest tak to podciągnij cięgło( sruba rzymska).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

U mnie zetor 6211 po kupnie też wom ciężko się załączało pomogła regulacja linki pod spodem kabiny i 5 min działa sprawdzałem też pneumatykę po na biciu do 6atm siłownik pneumatyczny bez problemu steruje sprzęgłem womu. Na zimnym oleju trochę się obraca ale da się go zatrzymać - oczywiście gdy jest ustawiony w pozycji wyłączonej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacper123022    24
Napisano (edytowany)

U mnie w Zitorze 7045 też był podobny problem :/ Jednak regulacja naciągu linki od 5-miń pomogło i wszystko ładnie chodziło ;) Przed regulacją wałek też zgrzytał i dało się go włączyć dopiero przy minimalnych ale to bardzo minimalnych obrotach ;) Teraz znów się powoli zaczyna to dziać bo zaciągam 5-minutówkę i lżej ale nadal ciężko wałek się załącza.. Ostatnio nie powiem było to dość często używane (rozrzutnik te sprawy) :/ Zacznę znów od regulacji linki może pomoże ;) Jak nie będziemy szukali przyczyny dalej ;) A Panowi jeśli spytam przy okazji gdzie Wy tym ciągniku jest załączanie wałka pneumatycznie?  <_< Bo ciut ciężko mi to zlokalizować  -_-  może mój Zitor po prostu nie ma takiego bajeru :huh: Zaznaczę żę ciągnik jest 84r roku więc może przez to nie ma takiego bajeru  <_<

Edytowano przez Kacper123022

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacper123022    24

Kable ida tam pod pedał sprzęgła ale samego elektrozaworu brak,.:/ Musiał ktoś kiedyś go może wymontować albo coś..:/ Musiał bym kupić ten, założyć i sprawdzić czy działa. Może siłownik się zapiekł bo to nie wiadomo ile czasu nie używane ale to nie problem..;) Dzięki kolego wielkie za linka do elektrozaworu..;) Przyda się..;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    1932

 A tak z ciekawości - po co Ci to ? Będziesz jeździł na włączonej sprężarce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacper123022    24

znaczy się nie mą włącznika elektrycznego..;) Sory za pomyłke.. Muszę po prostu poszukać włącznika pod pedał..;) Czy znajdzie się zobaczymy..;) Sory za post pod postem ale piszę na telefonie na aplikacij...:/
A po co cały czas na sprężarce,,?? Będzie włączana gdy zajdzie taka potrzeba z jakąś maszyną co potrzebuje napędu WOM..;) Przecież to logiczne..:D A wygodniej pedałem operować jak sie wajchować ta 5-minutówką z boku..:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Eee tam, nic nie wygodniej. Jak chcesz to zrób sobie gdzieś na przycisk pod ręką, a nie czujnik w pedale sprzęgła. Tak to zrobisz sterowanie jakbyś miał jeszcze jednostopniowe sprzęgło i żadnej wygody z tego. Za każdym razem aby wyłączyć WOM musisz się zatrzymać. Jak już robić to tak żeby pożytek z tego był

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    1932

Popieram przedmówcę z tym osobnym wyłącznikiem . Pisząc "cały czas " właśnie miałem na myśli , że wtedy kiedy potrzebne . Jak wszystko jest tak jak trzeba , to i wajchą wystarczy tylko lekko ruszyć i czujnik załącza pneumatyczne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacper123022    24

Hmm Koledzy mają bardzo fajny pomysł ;) I  by było bardziej praktyczne :) Dzięki za poradę ;) Muszę to przemyśleć :) Nie powiem przycisk pod  ręką gdzieś wygodnie :) Warte ciut zachodu i adaptacji :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

Jest na yt filmik jak ktos to zrobil, ogolnie fajny patent musze u siebie wymienic elektrozawor bo ejst padniety i tez wyprowadze pod przycisk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Przerobienie z pod pedału na przycisk pod rękę wiele zachodu nie trzeba wystarczy przedłużyć przewody wpiąć równolegle z tymi pod pedałem i masz jeśli potrzeba to pod nogą 1 i 2 stopień lub w przycisku 2. Co wydaje mi się fajnym rozwiązaniem. U mnie pod nogą działa i myślałem zrobić w przycisku by przy zawracaniu nie wciskać sprzęgła. Ale zetorek mało korzysta z womu:) i dałem spokój. Dodam że u mnie pod nogą jest tak wyregulowany że przycisk włączający 2 stopień działa dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    150

Tez tak zrobie u siebie, tylko cos mam zepsute albo elektrozawor albo siłownik, ale chyba siłownik bo elektrozawór slychac jak cyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacper123022    24

Dzięki koledzy za podesłanie filmiku :) Chyba zrobię coś takiego u siebie w Zitorze  ^^ Bo wydaje się całkiem wygodne rozwiązanie  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam ten cały siłownik od pneumatycznego WOM-u da sie rozebrać? W moim zetorze ręczne włączanie działa dobrze jednak gdy próbuje z pneumatycznym siłownik wysuwa się z cylindra działa na dźwigienkę ale słychać grzechotanie nie da się załączyć WOM. I sam nie wiem czy za mało się wysuwa ten siłownik?

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×