Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ładnie Ci płacą, pozazdrościć tylko.
Co do innych marek u sąsiadów są różne. Sporo renault, mfa, ursusa, zetora jakiś same czy df się też trafi.

Opublikowano

Zachodnie nie są tak bardzo skomplikowane jak to może się wydawać. Największym problemem jest cena części i napraw. MF-y serii 30xx są fajnymi ciągnikami, ale mają sporo elektroniki, której samemu się nie naprawi. Do tego dochodzą mokre sprzęgła, które są drogie w naprawach. Wydaje Mi się, że dobrze byłoby szukać Renaultów mechanicznych. Są coraz bardziej popularne, a w wersji mechanicznej będą tańsze w ewentualnych naprawach.

Opublikowano (edytowane)

Nie ukrywam że jestem przywiązany do marki zetor. 7745 tyle lat jest ze mną i może raz mnie zawiódł ale naprawa potrwała raptem jeden dzień. Przy zachodnim może być problem a tego się najbardziej obawiam. Nie wiem co zrobić z C-330. Czy go sprzedać czy zamienić na coś ciut wiekszego? Niestety mała moc czy mała ilość biegów powoduje że więcej stoi niż robi. Wiem że Zetorki więc palą czy komfort nie jest powalający ale za to odpłacają się tanią eksploatacją. Co do 8245 w porównaniu do 8145 mają bardzo fajnie kabiny. Przez które coś widać do tyłu.

Edytowane przez mich89
Opublikowano

Ja celowałbym w Renaulta z serii 90.34 w kabinie TX. Ciągnik prosty oszczędny i wygodny, z mocnym podnośnikiem... Co Ursusa C-330 ja już dawno go się pozbyłem może w twoim przypadku celowałbym w MFa 550 lub zetora 5011...

Opublikowano

Jak z masseya to model 390 prosty mechaniczny i mocny, albo jak kolega wyzej napisał renia, ew. szukać z konca lat 80 tych Fendta 309 tez maszyna nie do zajechania.

Z prostych ciągników i tanich w zakupie a w eksploatacji chyba najtańsze z zachodnich to Same Laser 100 (5 cylindrow, w pelni mechaniczny, skrzynia synchronizowana, mocny podnośnik a czesci dosyć tanie).

Opublikowano

Luke16 dobrze Ci radzi a zostaw te komunistyczną myśl techniczną na boku, bo Ci sie za chwile odechce robić tym bardziej że zawsze jakiegoś speca znajdziesz do pomocy przy nich jeśli we wsi są przeróżnej marki traktory

Opublikowano (edytowane)

Ciągniki z zachodu i z Ameryki są świetne jeśli chodzi o komfort jak i wyposażenie. Ja bym ci polecił John Deere 6920 s bądź John Deere 6420 to bardzo dobre i sprawdzone ciągniki które zapewnią mega komfort oraz nie będą tak drogie w utrzymaniu, a i warto się wyróżnić spośród sąsiadów. Pozdrawiam

Edytowane przez Valtra123
Opublikowano (edytowane)

toś mu teraz pojechał.. weź przeczytaj 3 zdania z tego co pisze w tym wątku a nie jedzeisz z Jeleniami za 100tys na 15ha żeby potem na nie patrzeć jak stoją i czekają na pare godzin ciezkiej roboty bo przecież do kosiarki tego nie zaczepi

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Koledzy mam max 45 tys na wydanie a nie 100tys zł. :P zastanawiam się intensywnie nad ciągnikiem wiekszym niż 7745. Renault nie podoba mi się z jedną rzeczą. Wysokość. Elektroniki nie chcę...

I nadal się zastanawiam nad C-330 co z nią zrobić czy w ogóle jej nie sprzedać a mieć dwa ciagniki.

Edytowane przez mich89
Opublikowano

Polecilbym Ci MF 30xx, ale jeżeli nie chcesz elektroniki...  Sam takiego posiadam i powiem, że nie mam z nim praktycznie żadnych problemów. Wszystko działa jak powinno, a mamy go już około 7 lat. Jedynie co trzeba pamietac to wymieniac filtry i oleje, a to juz jest wiekszy koszt, bo wymiana hydrauliki, miesci sie 54-60 litrów, cena takiego jednego litra to okolo 16-18zł, wiec sporo.

A co do dostepnosci czesci, to nie wydaje mi sie zeby do zetora byly na dzis.

Ja w swoim czekalem na chlodnice 1 dzien. Zamawiane bylo u Korbankow, stwierdzilem że maja tanie i w miare dobre czesci.

Opublikowano

Ja bym sie nie pchal w ciezka serie ursusa ,to juz starocie i w porownaniu do zachodnich ciagnikow z tych lat straszne dziadostwo .Sama zmiana biegow zgrzyty w w zachodnim to az sie chce zmieniac biegi .Niektorzy powiedza ze ze trzeba sie tego nauczyc wyczuc itp a tak naprawde co to za ciagniki jak wszyztko zgrzyta i trzeszczy .Nie myslales o zetorze od 7540 kanciata stara forterra ?

Opublikowano

Kupić ciągnik bez elektroniki to tak jakby cofać się w rozwoju do ubiegłego wieku. Sterowanie podnośnikiem  czy  półbiegami  bez sprzęgła i  pod obciążeniem to jest  dobra rzecz. Komfort   pracy też się liczy  a te rozwiązania też należą  jakby nie liczyć do komfortu.

A elektronika tak szybko się nie psuję, no chyba że przyłoży się  młotkiem w panel.

 

Opublikowano

Myślałem właśnie o 8540 bo nie ukrywam że te ciagniczki są znacznie nowsze ale i drogie. Dodatkowo od znajomych słyszałem że wcale takie tanie w eksploatacji one już nie są. Ten Same Laser 100 mnie zainteresował.

Co do elektroniki w ciagniku to ona jest dobra ale w aucie i to też nie każdym. Nie ukrywajmy ciągnik pracuje w błocie, wilgoci czy kwasach...

Opublikowano

Po pierwsze dzisiaj majac czy nowszego zetora czy cos z zachodu za 40tys.to trzeba sie liczyc z wiekszymi wydatkami i na oleje filtry i na jakies naprawy .To nie 60 czy 80 ze sie lalo byle jaki olej do silnika a filtr kosztuje 12zl a w hydraulice nie mienialo sie przez 30 lat a jak wyciekl to i ludzie przypalony dolewali i git .Kolejna sprawa roznie to bywa z elektronika fakt ze nie lubi wilgoci ,jednak np ehr jest tak zrobiony ze nie bedzie sie psul sam z siebie .A jak ktos spawa np plug przypiety do ciagnika i nie wylaczy hebla to potem mowi ze elektronika jest do d...mysle ze polowa usterek jest z glupoty i nie wiedzy ludzkiej .

Opublikowano

muszę przyznać że te stare ciągniki to były maszyny oleju sie nie wymieniało 30lat do hydrauliki spalony i było ok to myślę że w tamtych czasach się znali na materiałach nie to co dzisiaj z tych wypowiedzi wynika że wał czy panewki były zrobione  z takiego materiału że w dzisiejszych czasach tego nie znają że na tanich olejach nie chcą chodzić czy jak ?

Opublikowano

Muszę przemyśleć, pojeździć i pooglądać różne. Niestety kilka co prawdę Ursusów 914 i Zetorów 8145 widziałem ale były to tak naprawdę rupcie za duże pieniądze.

Ciągle zastanawiam się nad tą C-330 czy sprzedać ją kupić coś większego czy zostać przy dwóch ciagnikach czyli 7745 + coś większego.

Opublikowano

gacie pełne strachu przed elektronika.... już to gdzieś pisałem na tym forum.... w firmie z zamiatarką i beczką lata mi po budowie MF3080. Drajwerzy z łapanki (najcześciej emeryci górniczy). 5 lat bez wymiany oleju w silniku, do skrzyni tylko dolewane bo lało sie z każdej strony a nie było kiedy tego zrobić. 4tys godzin w tym czasie zrobił i dalej jedzie. Do silnika nikt nie zaglądał po za pęknietym przewodem paliwowym, skrzyni nikt nie otwierał.... i jedzie,,,, -15 na termometrze i pali bez grzania bo nikt nie wie czy świeca sprawna. Która 80tka by to wytrzymała? W miedzy czasie mieliśmy 2 nowe proximy, full serwis od dilera, potem nowy mały Case w którym jak nie linka to sprzęgło. Wiecznie coś w nich sie sypało.... zresztą Case do dziś stoi u handlarza... a ten 27 letni łupeć od MFa jedzie...

Opublikowano

a co kolego myślisz że dzisiejszy na CD by nie chodził a w hydraulice to chyba władka masz na myśli bo tam był olej oddzielnie i na dodatek pompa odłanczana co w przeliczeniu na dzisiejsze maszyny pompa hydrauliczna pracowała 100razy mniej albo więcej

Opublikowano

Ojciec miał 4011 praktycznie od nowości, ciekawe skąd na złomie leżą 2 bloki, dziesiątki tulei, tłoków, trybów, nawet ze 3 urwane wałki wom znalazłem, jak ktoś wyprowadza ciągnik raz w roku na zaoranie i zasianie 5ha, dostał z przydziału C360 zamiast wymarzonej C330 to chwali jakie to wytrzymałe bo nigdy oleju nie zmieniałem..... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v