Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do obrobienia około 25 ha i mam zetora 7211 i c-360, póki co wystarcza i dają radę. Orzę właśnie zetorkiem 12ha w jednym kawałku i kilka razy muszę do tej roboty podchodzić.

Jakbym mógł to zmienił bym na większy z przednim napędem jeden z ciągników ale nie miałbym co nim ciągnąć, sprzęt musiałbym najlepiej razem z ciągnikiem dokupić by było sens trzymać.

Niby inna bajka te nowe ciągniki ale i tak wjedziesz w pole to wytrzęsie cie prawie tak samo. Zawsze mogę sobie dokupić radialki do zetora i siedzenie wygodne, dorobić/dokupić przedni napęd, ale i tak tą samą robotę musi wykonać. Chcę oczywiście unowocześniać park maszynowy ale nie za wszelką cenę, bo sprzęt powinien na siebie zapracować.

Wiadome jest że większym sprzętem zrobisz to samo szybciej i taniej i nierzadko lepiej. Lecz amortyzacja sprzętu jest droższa, sprzęty tanie nie są i jak przychodzi do remontu to co chciałeś zaoszczędzić to musisz oddać na naprawę. Plusem jest to że przy małym areale to większe sprzęty mało się zużywają, ale i niejeden powie że mniej się psuje jak jest częściej używane.

Opublikowano

A ja zapytam z czystej ciekawości który lepszy jako ciągnik dodatkowy bez przedniego napędu Renault 77.12 czy MF 3050?

Opublikowano

MF pomimo mniejszej ilość KM będzie mocniejszy ( wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach), za MF również przemawia silnik czyli Perkins A4.236 ( najpopularniejszy Perkins w Polsce - jak w np. 4512) a co do reszty to ciężko mi jednoznacznie stwierdzić - w MF masz komfort, podnośnik z EHR, skrzynia nawet 32+32 tylko to czasami lubi się popsuć natomiast Renault ma hydrauliczne sterowanie podnośnikiem i prostą skrzynię (przynajmniej z tego co kojarzę to jest 12+12). Ja bym nie ograniczał się do tych dwóch tylko coś w podobnym przedziale mocy i ceny choć wg, mnie idealny byłby MF 362, 365, 375 - co do ceny to wersja 2wd i masz prosty niski ( wersja Lo Profile) do tego super skrzynia 12+12 bez połówek, podnośnik sterowany hydraulicznie i silnik jak w 3050.

Opublikowano

mogę sie zamienić dlatego zadalem to pytanie. Tamten tez jest w oryginale tylko ma przebieg wyzszy bo 11 tys mth

Opublikowano

Bajki gadasz. Właśnie Perkins jest dynamiczny tylko ma taką charakterystykę momentu obrotowego że jak spadnie poniżej tych 1400 dla silnika A4.236 to gaśnie ale z całą pewnością nie jest mułowaty. Co do kopania to właśnie jest problem z uciągiem i silnik ma wtedy lżej:) Co do silnika MWM to nie twierdzę że jest słabszy od Perkinsa, może ten Fendowski jest nawet lepszy tylko gorzej z dostępem i ceną części - odpowiednik z Ursusa i cena części sporo niższa.

Opublikowano

jak dla mnie silniki perkinsa są za delikatne, trzeba uważać co się leje do baku, bo zaraz zacznie pryhcać, do tego jak juz wyżej wspomnieli łatwo je zdusić, gdzie renią ruszysz na największym biegu z małego gazu

utarło się w naszym pięknym kraju że są takie oszczędnie i nie zawodne, a dlaczego, bo w latach 80-90, gdzie wiekszość jeżdziła 360 czy zetorem, ktory swoje palił.

Opublikowano

ja na perkinsa więcej zastrzeżeń nie mam, jedynie własnie to że akurat te modele lubią obroty, ale w paliwie to są bardzo oszczędne. Co do delikatności na paliwo to hmmm przez ostatnie 11 lat nie było żadnych z tym problemów a nie kupuje paliwa na markowych stacjach. Jedynie krótko po kupnie 675 wyszło ze trzeba wymienić pompke zasilającą a kazdy mówił ze wtryskowa do roboty. Śmiga tak już prawie 5 lat, fakt ze dużo godzin nie robi ale te 200 rocznie zawsze pyknie. 6tki perkinsa to już całkiem co innego i tam naprawde silnik już jest o całkiem innej charakterystyce.

Opublikowano

Ja nie miałem nigdy problemów z jakimś Prychaniem czy czymś tam. Jedynie czasami sitko odstojnika się zapcha jakąś mazią z paliwa ale to efekt dodatków bio do paliwa. Kupuję z reguły z Orlenu choć kiedyś z takiej prywatnej stacji i nigdy nie miałem z problemów z winy ON. Nie uważam Perkinsa za delikatny silnik bo nie wiem co ma być w nim delikatny a to że ma inną charakterystykę momentu obrotowego i lubi obroty powyżej 1400 to co w tym złego jak nie odbija się to na spalaniu? Dla mnie wkręca się bardzo łatwo na obroty a porównania do C360 to nawet nie przystoi aby to robić bo ciągnik 80KM spala tyle co 52 KM a ile więcej mocy. Oczywiście że nie należy do grupy silników typu " czarno z komina ale idzie" ale jaka moc potrzebna to należy rozważyć przy zakupie.

Opublikowano

karol czytaj ostatnie posty.

BTW ja na 15 ha ledwo sie wyrabialem 80 i 68 km, teraz jest 105 i 68 km wiec powinno byc z gorki.

Kazdy ma inne gospodarstwo i inny kierunek produkcji...

Opublikowano

Zgadza się, ciągnik kupuję się według potrzeb. No bo co z tego jeśli ktoś ma np,12 ha a potrzeba na moc jest duża bo do prasy nie zapnę ciągnika, c 330, chodzi o prasę zwijającą, no a jeszcze jak ktoś ma potrzebę mieć z norzami to wtedy, 110 KM i w górę. Tak więc wniosek taki że na najmniejsze areały potrzebny jest ciągnik o dużej mocy,  ja mam 3P i renówkę o mocy 70 Km i ona też się dusi w prasie przy dobijaniu,  lecz do mojego gosp by te 70 kucy starczyło bo 39 ha tymi dwoma obrobić to bułka z masłem ale w prasie już nie i myślę kupić coś mocniejszego, specjalnie do prasy.

 

 

Opublikowano

Jeszcze jest jeden aspekt - dużo z nas to rolnicy hobbiści co pracują nie tylko na gospodarstwie i muszą mieć sprzęt którym wykonają pewne prace szybciej lub bardziej komfortowo. Nie raz ojca wypytują co ja robiłem o północy w polu ale jakbym był rolnikiem to pewnie poszedłbym wieczorem na piwko i dziwiłbym się innym:)

Opublikowano

witam,

 

właśnie jestem przed zakupem ciągnika na 16ha (będzie on jedyny czyli do wszystkiego, ziemie IV-V klasa, teren miejscami pagórkowaty, prod.roślinna) cena 25-30tyś.

 

poważnie myślałem o zetorze 7211 z uwagi ze jeden z sasiednich rolnikow (pord.zwierzęca) posiada taki od nowosci (1986r.) i jest bardzo zadowolony a ma ponad 10tys mtg

 

po przeczytaniu forum zacząłem mieć wątpliwości czy nie rozejrzeć się za innymi markami i chciał bym poznać zdanie osób które również na taki areał wybierały ciągnik lub mają/mieli zetora 7211 i dokonali jego wymiany i jakie mają o nim opinie ?

 

część forumowiczów zachwalało renault'y ale jak wyglada sprawa części ? tej marki w maszynach rolniczych juz nie ma więc jak z dostępnością?

 

za zetorem przemawia ilość egzemplarzy do sprzedania za 26-28tys kupi się raczej nie złego, jeśli zachodnie to np. renaulty 95.12 tylko 2 oferty, troche więcej jest jd np. 1640 ?

 

prosił bym o wyrażenie opinii, dziękuję

 

 

Opublikowano

Do petzi.

Najlepiej kup coś 4x4 ale z drugiej strony możesz coś takiego kupić:

http://olx.pl/oferta/renault-68-12-stan-idealny-65-12-75-12-85-12-61-12-77-12-95-12-CID757-ID7z2JW.html#10e846b9cc

Ten od mojego znajomego... Powiem szczerze że miał piękną 77.12 jak nową w oryginale ale dawno u niego nie byłem i nie wiem czy jeszcze ją ma...

http://olx.pl/oferta/massey-ferguson-mf-3050-nie-renault-zetor-ursus-case-fendt-CID757-ID7ZYPT.html#5bbe5d1c62

 

Zetora nie warto kupować...

Opublikowano

jak ktoś kto ma tylko zetora i w życiu nie jeżdził zachodnim ciągnikiem z rewersem, wydajną hydraulika i udzwigiem ponad 4t. może go nie chwalić ?

ciągników renaut już nie produkuja, w 05r. wykupił to Claas, ale z częściemi nie ma problemu, jak i do większości zachodnich, do tego poraz kolejny powtórze jakość wykonania samych maszyn jak i części nie porównywalna.

 

myślę że 70-80km z przodem wystarczy, ale za przedni napęd trzeba liczyć 30tys.

jeśli 2x4 to może taka http://otomoto.pl/renault-113-12-A447951.html ?

Opublikowano

jak ktoś kto ma tylko zetora i w życiu nie jeżdził zachodnim ciągnikiem z rewersem, wydajną hydraulika i udzwigiem ponad 4t. może go nie chwalić ?

 

ma on jeszcze 3letniego NH ok.100 konnego, ale z zetora tez korzysta. wiadomo nowa maszyna nie ma porównania do starej, co ciekawe ten zetor na jakiś ok.40 ha robił sam - właściwie to tylko łąki

 

dzięki za recenzje, może ktoś coś jeszcze poleci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v