Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

XMK13 napisałem ok. czyli jak będzie 65KM to też źle nie będzie a co do Zetora to za rok np. jak dozbiera się kaski spokojnie napęd można założyć ;)

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

piter8 ceny są zabójcze zetorów jak i ogólnie ciągników używanych... Nowe to też nie porozumienie z cenami ... Powiem szczerze sam kupiłem Zetora Majora 80 z ładowaczem za 124600zł czyli w korzystnej cenie ale teraz żeby kupić z tym samym wyposażeniem co ja trzeba dać + ok. 15 tys zł ... A powinien kosztować z 80 tys zł...

 

Ja już kupiłem ciągnik co prawda bez napędu ale jest ot Renault 77.12 i może to śmiesznie zabrzmi ale mojemu ojcu lepiej Renatom się jeździ jak Majorem :D

http://www.agrofoto....3-renault-7712/

A C-362 odmaluje się i na handel :P

 

A w przyszłości kupi się jakiegoś małego jeszcze mfa 235 z ładowaczem bez kabiny żeby do obory można było wjechać lub ładowarkę ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Ale wygodna :D Trafiła się w dobrej cenie to jest :D Zobaczymy jak się będzie spisywała ...

Opublikowano

Witam. Posiada ktoś taki sprzęt jak SAME EXPLORER 60? Rok 88. 3cylindry chłodzony powietrzem. Bez przedniego napędu. Wymieniony za 3p. Jestem posiadaczem jakiego sprzętu od wczoraj i miał bym kilka pytań do jakiegoś szczęśliwca który już taką maszynę posiada. Przede wszystkim nigdzie nie mogę namierzyć wskaźnika temperatury silnika. Da rade w 3pługach 35cm?

Opublikowano

często w same w tych modelach nie ma temperatury, dbaj tylko o to aby cylindry były zawsze czyste, nie ciekło po nich olejem itp to nie ma szans aby go przegrzać ;)

Co do pługa to da rade z fortchrittem 3 skiby ;)

Opublikowano

To powiedz mi jeszcze gdzie znajduje się miarka do oleju do hydrauliki? Bo wlew oleju jest z tyłu koło filtra, blisko wyjść hydraulicznych.

Opublikowano

To w moim korku nie ma :) Trzeba będzie zakupić gdzieś korek z miarką. Masz taki taki ciągnik czy miałeś? Ja dziś swoim pryskałem zboża.... Niebo a Ziemia pomiędzy tym a 3p :)

Opublikowano

- Duża masa = duży uciąg (bez obciążenia 914 waży ok. 4,4t)

- Mocny podnośnik - 4125 kg

- Wyjścia hydrauliczne - 2 pary + zlew

- Wielopłytkowe mokre sprzęgło WOM, załączane hydraulicznie.

- Wzmacniacz momentu.

- Twarda i trwała konstrukcja.

To na pewno są jego zalety.

Nie wiem, jak te zalety wyglądają względem zachodnich konstrukcji, ale wiem, że na naszym rynku był to jeden z najlepszych ciągników w owym czasie.

Opublikowano

914

duża masa - za duża jak na ciągnik o tej mocy i tej klasy, za duży gabarytami, mało zwrotny

słaby i mółowaty silnik

podnośnik - ciekawe która wersja miała te 4125 kg, bo ta seryjna co wychodziła na polske na pewno nie miała

co do twardej i trwałej konstrukcji - przeważnie bywało że jak się trafiło tak się miało, remont kapitalny silnika i skrzyni co 6-8 tys mth, więc żadna trwałość

a najgorsze w tym wszystkim jest to, że przez 20 lat ciągnik nic nie zmodernizowany, wersja eksportowa tylko miała dobrze wygłuszoną kabinę i do tego produkt nasz narodowy a części dostepne na rynku to tylko kupa szmelcu, dzięki czemu ciągle się naprawia się te ciagniki.

Co do WOMu i wzmacniacza momentu to się zgodzę że sa to najlepsze 2 rzeczy w tym ciągniku :)

Opublikowano (edytowane)

Miałem Zetora 8145 czyli to samo co 914... Szczerze oprócz tego womu i wzmacniacza (które często padają) ten ciągnik niczym nie zachwycał... Toporna konstrukcja, masa za duża do tego ciągnika przy czym zaraz dużo za duzo palił i jak mi ktoś mówi że w orce on pali 7 litrów to go wyśmiewam ... Skrzynia bez synchronizacji przez co redukcja z większego na mniejszy bieg to kwestia bardzo dobrej wprawy użytkownika bez zgrzytu... W kabinach naszych polskich głośność przerażała, skrętność baaaardzo malutka, widoczność do tyłu zerowa... Majac teraz Renault z tak naprawdę tego samego roku nie ma nawet co porównywać.... Jedyna zaleta to ogólnodostępnosc części, ale jakość też całkiem inna do oryginału ... powiem szczerze drugi raz bym 8145 NIE kupił... 100 razy bardziej wolalbym kupić zetora 7745...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

@XMK13 spytałem wcześniej jakie ma osiągi na tle innych ciągników tej klasy a nie mocy - zachodnie ciągniki tej klasy mają 90-110- koni, udźwig 4-5 ton, wzmacniacz momentu to lata 60-te np w MF-ie, trwałość też nieporównywalna... a porównując technologię do ciągników zachodnich z lat 90-tych to już wogóle porażka... I za co tu płacić 40-50tys jakie sobie cenią za dobry egzemplarz z 90-tych lat? Chyba za podróż w czasie do lat 70-tych

Opublikowano

80kM na 15ha = 2 dni orki czyli jakieś 15mtg

policzcie do tego inne prace, transport itp a jak jest drugi ciagnik do lekkich prac to taki 914 rocznie zrobi 100-150mtg czyli przez 10 lat 1000-1500mtg . Więc nawet taki Ursus w tak małym gospodarstwie jest nie do zajechania .

Opublikowano

Ale szczerze powiedziawszy po co kupować taki ciężki ciągnik na 15ha?? Który spali też krocie?? Albo kupić Renate 85.14 albo MF 698 albo jeżeli chodzi o tanie części to Zetor 7745 ...

Opublikowano

no tak ale jak ma się cieżkie ziemie to musi być wiekszy traktor bo małym cieżko dobrze zaorać pole i ekonomicznie. ja na 20 hektarów musiał bym mieć coś z przednim a mam narazie 912 i porażka bede zmieniać a najlepiej coś z prow-em zakupić :D

Opublikowano

A ja ciekawy jestem ile motogodz pochodza te Zetory i NH pobrane na unie (nikomu rzecz jasna nie szkoduje kazdy radzi sobie tak jak jemu pasuje) U mnie na wiosce są takie sprzęty i serwis potrafi byc kilka razy w mieś jak są roboty polowe. Jednemu w Zetor Proxima rozleciała sie zwolnica w 3letnim. Może zrobił z 1tyś mth.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v