Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To porównanie było z własnego życia wzięte. na Dx4.50 by ci starczyło tylko że zapewne bez 4x4 ;)

Zależy jaka masz prasę :D ale skoro ja 7211 masz zamiar ciągać to pewnie jakaś lekka bez rotora i noży.

Opublikowano

luke wszedzie sie boisz ceny czesci, pewnie ze slyszenia gdzies od kogos tam niewiadomo skad co slyszal od znajomego. Po czesci do same jedziesz w wiekszosci do serwisu i dostajesz je za normalne pieniadze.

Zreszta co tu dywagowac, jak cos ma sie psuc sie bedzie a inny bedzie jezdzil i jezdzil i palcem nie dotknie ;)

Opublikowano

To akurat prawda co Mikruss piszesz ... Nie ukrywam trochę się boje tych cen części ... Wszystko zależy jak się trafi akurat ... Do Ursusa, Zetora dostane w każdym kiosku części do zachodu już trzeba będzie poszukać :P

Opublikowano

Pisalem ci juz , internet jest wielki, ja np do fiata znalazlem firme co sciaga czesci z wloch ze starych zapasow magazynowych - magazyny maja powierzchnie kilku ha i dostaniesz tam wszystko za normalna kase nawet do maszyn z lat 50 tych :D

Opublikowano (edytowane)

Czyli przydałby Ci się taki Zetor 7011, tylko z silnikiem od Ursusa 4514. Szkoda, że nie produkowano seryjnie Ursusa C-360 4p, bo wtedy dałoby się do Zetora wstawić silnik 4p bez większych problemów.

Ten wygląda na fajny ciągnik: http://allegro.pl/massey-ferguson-284-s-255-ursus-zetor-i3811145653.html

Idealny nie jest, ale jak technicznie jest OK, to reszta nie będzie dużym wydatkiem.

Edytowane przez XMK13
Opublikowano (edytowane)

XMK13 Ta kabina jest w nim straszna ... i nie zapominaj przedni napęd to podstawa więc ciągniki typu 7011 opdadają ... ten massey gdyby miał inną kabine to ok ...

 

Mikruss ja wiem że nawet Zachodu nie ma co porównywać do Zetorów/Ursusów ale nawet głupie porównanie jak był u mnie serwis do Majora na przeglądzie i panowie sami stwierdzili że eksploatacja Proximy a Majora jest o 3/4 tańsza ... porównując pompe hydrauliczną która do majora kosztuje 800zł a do Proxy 5 tys zł ... Z drugiej strony tak patrzę czy jednak nie lepiej jednak tego zetora kupić ... 15ha to nie jest dużo i kokosów się nie osiągnie na tym areale o powiększaniu nie ma mowy ... Mając od nowości Zetora 7211 który zrobił 7500 mth przez 23 lata czyli robił rocznie 326 mth i to sporo się wyjeździł w prasie kostce po zarobkach i tak naprawdę nic oprócz sprzęgła się w niego nie włożyło to czy jest sens bawić się w zachód? C-330 wypracowywało ze 150mth łącznie powiedzmy 500mth z Zetorem czyli śmiech... Wiadomo kiedyś tą C330 i tym 7211 obrobiło się wszystko ale idźmy z duchem czasu ... teraz wiem co to znaczy przedni napęd ... Ale patrząc pod trzecim kontem trafić nie wypracowany zachodni ciągnik (o który nie jest łatwo, tym bardziej że wiem ile dobre ciągniki stoją we Francji czy DE) to przechodzi bezawaryjnie a za razem w lepszym komforcie pracy niż takowy Zetor czy Ursus ;)

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

bartek pasówce da rade i nawet ta c-360 u nas sąsiad ciągał sipme mfem 255 i też jakieś tam belki kręcił :P

 

Chętnie jak to zaznaczyłem wcześniej kupiłbym sobie powiedzmy takiego nowego Majora 60 jakby był dostępny w ofercie no i żeby jeszcze było na niego stać :P Ale jak się spłaci obecnego majora a gospodarka będzie szła to może i się kupi ?? Tylko ja troszeczkę w to osobiście wątpię ... I sam tata twierdzi że raczej w nic więcej oprócz tego nowego Majora nie będziemy inwestować ...

Opublikowano

Ja ci kolego polecam renie 90.34 na taki areał będzie w sam raz ,silnik bez turbo fenda więc mało spali a z częściami może i jest trochę ciężej ale ja mam i nie narzekam przez 3 lata pracy co roku na ponad 100ha naprawiałem sprzęgło wom i w tym roku uszczelniacze na zwolnicach a kolega ma ursusa fakt części tanie i dostępne ale koszt utrzymania przez te 3 lata podobny bo wiecznie przy nim siedzi i dłubie.

Opublikowano (edytowane)

RadikRenault spotkałem się z dwoma opiniami na temat Renault ... Oboje ludzi którzy posiadają te ciągniki z serii XX.14 jeden wychwalał drugi strasznie ganił że ciągle coś i że jak miał Ursusa 914 to mniej przy nim siedział niż przy tej Renacie ... No i ganił koszt części że są masakrycznie drogie bo jakiś tam wałeczek od napędu 3 tys zł ... Tak jak pisałem wcześniej 90.34 będzie za duża potrzebuje czegoś od 65KM do max 75KM bo to ma być ciągnik pomocniczy a nie główny ... Major z pługiem daje super rade a dokupie agregat 2,5m z siewnikiem i też pociągnie bez problemu... Tak jak zaznaczyłem wcześniej ziemi ornej mam tylko ok. 8ha a 7ha jest łąk ... :) Kiedyś obrobiłem ten areał Zetorem 7211 i Ursusem C-330 i troszkę żałujemy że 7211 sprzedaliśmy bo trzeba by mu napęd tylko dołożyć i by było super :) Ale nie wiedzieliśmy że tak się sprawy potoczą z Majorem...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

luke 16 ta pompa to chyba ze złota że taka droga posiadam dx 4.31 75km wałek wom 540 750 1000 biegów 20 do przodu 5 do tyłu oszczędny a części nie takie drogie najdroższa jest skrzynia biegów

Opublikowano (edytowane)
Luke16 - Mój znajomy właśnie kupił Same Explorer-a 70, '89 rok. Jeszcze nie wiem jak się będzie sprawował, ale po jego obejrzeniu mogę stwierdzić, że został starannie wykonany. Szczerze mówiąc (pisząc :)) jestem pod wrażeniem tej maszyny. Silnik jest oszczędny do bólu - MWM (Deutz) chłodzony powietrzem. Nie spali więcej niż 60-tka. Do tego 4 biegi, 3 zakresy reduktora + biegi pełzające, rewers, napęd 4x4, hamulce na przód, dobry skręt. Jedynie hydraulika może być minusem, bo ponoć pompa ma wydajność tylko 35l/min. Znajomy go kupił, żeby zapiąć mu tura. Kupując za granicą dostanie się zgrabny ciągnik za niecałe 30tys PLN. Edytowane przez XMK13
Opublikowano

 

Mikruss ja wiem że nawet Zachodu nie ma co porównywać do Zetorów/Ursusów ale nawet głupie porównanie jak był u mnie serwis do Majora na przeglądzie i panowie sami stwierdzili że eksploatacja Proximy a Majora jest o 3/4 tańsza ... porównując pompe hydrauliczną która do majora kosztuje 800zł a do Proxy 5 tys zł ..

 

 

Co Ty za bajki opowiadasz! Jakie 5 tyś ? Cena ok 2 tyś - jak do większości ciągników http://sklep.hylmet.pl/pompa-hydrauliczna-dwusekcyjna-zetor-proxima-power-pzsurd2010-urd-201002v-64420929-64420920-p-169.html

Do Majora na 100% jest ta sama cena. Silnik jest ten sam co w Proxie 80 więc i pompa też ta sama...

Opublikowano

Major ogólnie jest tańszy i części też ma tańsze. Jednak zauważyłem duży problem z tym ciągnikiem, otóż sam producent nie wie, ile silnik w tym ciągniku ma mocy! Pierwsze dane producenta mówiły o 77KM, później pojawiła się moc 72KM (mam prospekt z podaną taką mocą), a teraz na stronie podają 76KM. Moment obrotowy jednak nigdy się nie zmieniał ani ogólnie silnik.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co słyszałem to ma 76 km, a 72 km ma wpisywane, żeby nie mieć filtra cząstek stałych - ile w tym prawdy, to szczerze nie mam pojęcia.

Edytowane przez Ursusc385
Opublikowano (edytowane)

Nowa norma Stage IIIB ma dotyczyć silników od 100KM w górę. Tak dokładniej, to ta norma już obowiązuje 2 rok, tylko prawo pozwala na montaż silników z Stage IIIA, które zostały zakupione lub wyprodukowane wcześniej.

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

Proximy 90 km muszą mieć silniki Euro 3B z filtrem cząstek stałych, z tego co się dowiadywałem, to pierwszy kwartał będą silnik 3A - jak te się skończą to niestety ale wchodzi filtr cząstek stałych...

Chciałbym bardzo aby był on od 100 km...

Opublikowano

Może jest tak, że silnik, który może generować moc 100KM, lub wyższą musi spełniać normę IIIB, nawet jeśli osiąga mniejszą moc. W końcu 1 silnik ma pewien zakres osiąganych mocy.

Opublikowano

Co do Majora to ma 76/77KM powód to rejestracja... Mój w dowodzie ma o dziwo 77KM a wujka ma już 72KM pytałem człowieka który go sprzedawał i mówi że faktyczna moc to 77KM ale musieli to zmienić na homologacji bo przepisy wymagają już filtra cząsteczek to Zetor obszedł ten przepis :P Ale podobno w tych najnowszych ma się to zmienić ale ile w tym prawdy tego on sam nie wie... Ahh te normy :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v