Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam posiadam massey ferguson 6180 i mam ną stop problemy ze sprzęgłem. jak puszczam sprzęgło to zaczyna ono normalnie brac a pochwili przestaje i u samutkiej góry zesarpie ciągnikiem co ciekawe  przyjechali z serwisu massey ferguson i powiedzieli że to sprzęgło się skończyło. no to go wymienniki ale ciągnik jak robił przed wymiana tak samo robi po wymieanie .sprzęgło w nim jest mokre z czym może być problem z góry dziękuje za pomoc

 

Edytowane przez DamianPardel
Opublikowano

Jeśli masz commonrail nie potrzeba ustawiać żadnej pompy. O moment zapłonu dba elektronika poprzez różne czuniki. W takim silniku rozrząd jedynie służy do zgrania wałka rozrządu i otwierania zaworów. Wtrysk paliwa rozrządu nie potrzebuje. Jedynie pompa wysokiego ciśnienia może być napędzana od rozrządu ale w tym przypadku ustawienie nie ma znaczenia.

Opublikowano

Na wale i pompie są szerokie żeby czy one musza byc położone równo za sobą ?
Jak by ktos mógł to czy moze to sprawdzić jak ściągnie czujnik na wale i ustawi wał na szeroki ząb to czy na pompie też jest ten szeroki ząb

Opublikowano

Panowie mam pytanie posiadam Mf 5430 i mam problem ze wskaźnikiem od pomiaru paliwa jak ciągnik zimny to wskaźnik nie chce pokazywać stanu paliwa albo wskazówka jest na dole albo delikatnie skacze jak przy gazuje dopiero jak ciągnik po 15 min się zagrzeje to wskaźnik stoi na właściwym miejscu, powtórzyło mi się to drugi raz z rzędu co może być przyczyną miał ktoś coś podobnego. 

Opublikowano

mam problem z 5445 2012 rok, gdy pracuje sobie na 3b i zmieniam kierunek jazdy to czasami mi tak przydusza ciągnik że spada na obroty 500 i nic nie idzie zrobić, dopiero jak zgasze odpale to jest ok , coraz częsciej mi sie zdarza ciągnik wtedy nie reaguje na gaz ani nic cos jak by go przyduszało :/ miał ktos takie objawy?

Opublikowano

Podczas pracy w 5425 zniknęło nagle wyświetlanie prędkości i obroty WOM, bezpieczniki całe co mogło walnąć? Podczas włączania wyświetla się tylko kilka kontrolek m. in. od oleju, ostrzegawcza,  kierunki , napęd, blokada mech. roż., a powinny wszystkie. I zauważyłem że przestał bić licznik godzin, może się zacina a może padł? Ale to raczej nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem, bo tam linka idzie...

Opublikowano

Podczas pracy w 5425 zniknęło nagle wyświetlanie prędkości i obroty WOM, bezpieczniki całe co mogło walnąć? Podczas włączania wyświetla się tylko kilka kontrolek m. in. od oleju, ostrzegawcza,  kierunki , napęd, blokada mech. roż., a powinny wszystkie. I zauważyłem że przestał bić licznik godzin, może się zacina a może padł? Ale to raczej nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem, bo tam linka idzie...

Sprawdź połączenia do modułów i jeszcze raz zasilania. 

Opublikowano

@koks... w MF 54** jest cokolwiek na linkę oprócz gazu? Chyba nie... 

Fakt poszukałem w necie i żadnej linki nie widać, na szczęście licznik bije z powrotem i oby tak zostało.

 

@

hubertuss Nie był myty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v