Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tam jest taki simering z kołnierzem, rozmiaru nie pamiętam ale nie jest drogi, wydłub go i dokup nowy i po sprawie.

Trudno go kupić,nie mogłem znalezć ale wreszcie przyszedł z firmy Krzysztof Krawiec Paciorkowa Wola.Niestety rozmiaru na nim nie było (calowe),koszt 50zł i wysyłka szybka 40zł a jak za 3 dni to 20zł.Dzięki kolego za poradę.

Opublikowano

hej

Pierwsze koty za płoty w rzepaku i na początku dymienia czarnego nie stwierdziliśmy ba nawet żadnego dymienia. Po jakimś czasie koszenia zaczął pojawiać się czarny dymek i z czasem coraz więcej. Między czasie zaczęła zapalać się kontrolka awaryjności wytrząsaczy. Myślimy co jest jak na wytrząsaczach pusto. Zgasiliśmy kombajn a on teraz nie chce zapalić. Okazało się że na przewodzie paliwowym w takim małym filterku siteczko tak się zabiło syfem że już paliwa nie dostawał. Kontrolka świeciła bo obroty spadały bo silnik nie miał siły. Po wyczyszczeniu filterka zero dymu i dalej jazda.

Pacjent: Dominator 98s silnik T6.354.

Opublikowano

Witam,mam pytanie koledzy do tych osób które robiły remont silnika Perkinsa 6 we własnym zakresie ,czy dawaliście blok silnika aby jakiś zakład wcisnął tuleje tłokowe i zrobili honowanie tulei i spasowanie z tłokami i pierścieniami,czy wszystko robiliście we własnym zakresie kupując gotowe zestawy naprawcze, powiem Wam że dzwoniłem do zakładu remontowego do Iławy zapytać ile u nich kosztuje remont silnika, gdyby taka potrzeba zaszła, nie uwierzycie jaką cenę sobie zażyczyli, ''SZOK'' od 20 tyś wzwyż za naprawę główną ,a dzwoniłem dlatego bo silnik zaczął nagle tłumikiem walić mi olej, i zaraz podejrzewałem że poszły uszczelniacze na prowadnikach zaworów i diagnoza była trafna, bo też podejrzewałem że może się zapiekły lub popękały pierścienie ,a co za tym idzie będą uszkodzone może tuleje w razie popękanych pierścieni no ale jednak to wina tylko uszczelniaczy, koszt 100 zł za zestaw uszczelek plus moja robota i silnik dalej ładnie pracuje ale po trosze pod kołem pasowym puszcza też olej i chyba będę musiał się zabrać za jego naprawę :huh: Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Na jutube jest filmik jak montują tuleje do perkinsa.Zamrażasz je i same wskakują ;) Taka cena bo ten silnik to Perkins.Nie pamiętam ile wujek płacił za remont w byłym pomie takiego silnika do Senatora.Jak kupisz zestawy naprawcze to możesz samemu robić.

 

 

A co do tych regeneracji pomp wytryskowych co pisaliśmy wcześniej to moja pompa która przeszła regenerację za 80zł (niby dobra).Na której nie można odpalić silnika po rozgrzaniu,poczekasz dwie godziny aż ostygnie to odpali.Jak zgasł na polu to dobrze że miałem łańcuch to zaciąg odpalił...I takie dobre te pompiarze a rotacyjnych pomp nie mogą zrobić...

 

Tutaj jest nawet nie drogo:http://allegro.pl/silnik-perkins-a6-354-372-po-remoncie-kapitalnym-i4448403569.html

Edytowane przez locke
Opublikowano

jak ci zgasł to przy próbie odpalania w ogóle nie kręci czy kręci a nie zapala? U nas jak zgasł kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Po wyczyszczeniu filterka i pod pompowaniu zapalił i nie dymił w ogóle. Pamiętam, że w tamtym roku też jak zgasł bardzo rozgrzany nie chciał zapalić i po odczekaniu ok 1- 1.5 godziny zapalał jak gdyby nigdy nic. Pompę mieliśmy sprawdzaną i jest ok.

Opublikowano

Jak rozgrzany zgaśnie to kręci ale nie kopci nic kręcąc i nie odpali.Filtry wszystko czyste zimny to zapali ciężko ale ciepły już nie...Moja pompa też niby dobra jest

Opublikowano

Witam, jeśli pali zimny ,a ciepły nie chce to może być tak, jedna przyczyna taka że za mały luz na zaworach ,a druga pompa zasilająca na ciepłym silniku nie podaje w ogóle paliwa, w wyniku za bardzo wyrobionego popychacza który porusza pompkę zasilającą i wówczas jak się blok nagrzeje popychacz robi się za krótki i pompka nie pracuje wcale, i kolejna przyczyna pompa wtryskowa na głowicy traci ciśnienie jak się nagrzeje, i aby zdiagnozować wystarczy odkręcić od wtrysku rurkę i zobaczyć czy pompa tłoczy paliwo w czasie kiedy silnik ciepły ,a nie chce odpalić, i będzie wiadomo czy układ paliwowy nawala, czy coś innego, m.innymi zawory nie zamykają się do końca ze względu braku luzu :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Podaje paliwo na wtryskiwacze bo odkręcałem na polu,też tak myślałem.No zawory zaworami ale wcześniej palił i nikt nie przestawiał zaworów.No dobra a jaki powinien być luz zaworowy?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla perkinsa to 0,25mm (0,010") dla rozgrzanego silnika.

Opublikowano

Zawory ustawione na 0,30 i jeszcze gorzej odpala.Jutro podmienię pompę od znajomego który ma kombajn na części bo przecież nie idzie wytrzymać,jak się go rano na zimnym odpali i wieczorem się go zgasi a, jak zgaśnie to trzeba zaciągać na polu :D

Opublikowano

Witam ,na jakie ciśnienie masz ustawione wtryskiwacze, może zbyt wysokie ciśnienie, a pompa już daje przy słabe i tak będzie robić pompa jak ma słabsze ciśnienie i jak się nagrzeje to tym bardziej traci wartość ciśnienia, wówczas trzeba i wtryski ustawić na niższe i jakoś będzie działać, bo z tego co podajesz, co już robiłeś, to jedna myśl przychodzi do głowy że pompa po nagrzaniu traci ciśnienie :rolleyes: Pozdrawiam.

  • Like 1
Opublikowano

Ja to wiem już od dłuższego czasu,pompa była w zakładzie razem z wtryskiwaczami i powiedzieli że dobra pompa jest dobra ale oni się nie znają na rotacyjnych pompach i nie przetłumaczysz...Dzisiaj podmieniam pompę od znajomego który ma kombajn na części a tą ja osobiście zawiozę do regeneracji do zakładu z prawdziwego zdarzenia

Opublikowano

Witam,

Panowie mam taki problem z silnikiem w moim mercatorze, do dziś było wszystko ok, a dziś kosząc zgasł mi i nie chcicłą na początku odpalić myślałem, że się zapowietrzył, po jakimś czasie odpalił i pracował normalnie, później znowu zgasł i już nie miał tyle siły przy koszeniu, gdy wracałem do domu zgasł i musiałem go holować niestety, paliwo dochodzi, wtryski nie zapowietrzone. Co może być przyczyną? Miał ktoś podobny problem? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

A jaka masz pompke zasilajacą? Ja w swoim mialem podobna jak w c-360 i wniej byl taki malutki filterek, i jak sie nazbieralo tam brudu to mialem podobne objawy jak u ciebie

Opublikowano

jeśli chodzi o paliwo to wszytko jest w porządku, sprawdzaliśmy wszystkie wtryski paliwo dobrze dochodzi, problem jest w tym, że cały czas nie chce odpalić, odpala wtedy tylko kiedy do kolektora psikniemy np. Plaka dla rozruchu. Już nie mama pojęcia co to może być. Pomocy!!!!

Opublikowano

Próbowałeś zasilić go z bańki paliwa tuz przy silniku?

Sprawdzałeś ile paliwa wraca powrotem do baku?

Poszukaj zaworka na przelewie, odpowiada za utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w układzie.

Opublikowano

Chyba usterka znaleziona (jeśli tylko jedna występuje), dziś rozebraliśmy pompę i zawiózł tata do sprawdzenia, okazało się, że to ona nawaliła, jutro może będzie już naprawiona. Dzięki wszystkim za podpowiedzi, pozdrawiam:)

Opublikowano

Witam,cena nowej jest ok.2 tyś tyle mi śpiewali za nową ,a po regeneracji właśnie w granicach 500 +robocizna i inne części które kwalifikowały się do wymiany to w granicach 800 z haczykiem chyba płaciłem :rolleyes: Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v