karoles04

Renault 103.54 Przedni napęd

Polecane posty

karoles04    0

Witam mam problem w Renault 103.54 mechaniczna z elektrohydraulicznym włączaniem napędu.

1.Gdy napęd jest wyłączony i ciągnik się kopie gdy skręce kierownicą do końca przednie Koła zaczynają się kręcić

2.Ciśnienie oleju które dochodzi do przystawki napędu wynosi na zimnym oleju przy wolnych obrotach 20bra na większym gazie Max 25 gdy skręcę Koła na Maxa ciśnienie spada prawie do 0 tak samo jest jak nacisne na padał hamulca.

Co to może być gdzie szukać przyczyny czy jakiś zawór jest zacięty czy może już pompa do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Wydaje się wszystko być ok, u mnie jest tak samo, gdyby się przyciął dzielnik strumienia, to by w ogóle napędu się nie dało wyłączyć. Gdy wciskasz pedał hamulca to włącza sią 4x4 żeby lepiej hamować, a gdy skręcasza kierownicą do oporu, to spada ciśnienie za orbitrolem, z powrotu którego idzie zasilanie do wyłączania napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Bo gdy mam wyłączony napęd to i tak jest załączony na wolnych obrotach A gdy dodam gazu napęd się rozłącza zauważyłem to gdy ciągnik stoi na lekkim pochyleniu przy skręconych  kołach ciągnik się nie rusza A gdy dodam gazu to powoli się toczy.

Dzienlnik strumienia wyczyszczony i lekko chodzi, zawór przed wejściem smarowania skrzyni też wyczyściłem tam akurat był mały opiłek  pomiędzy zaworkiem, sprawdzałem zegarem to przed przystawko na wolnych obrotach pokazuje 10bar po dodaniu gazu Max 20/25bar zegar mam ze skalą co 10 to ciężko stwierdzić, filtry i olej wymienione były, ale jeszcze jest takie dziwne buczenie przy filtrze ciśnieniowym jak by olej na siłę szedł.

A czy można zwiększyć trochę ciśnienie żeby na wolnych obrotach miało odpowiednie żeby napęd był rozłączony ?Jeśli tak to jak i do ilu bar?

A jeszcze mam tak że wspomaganie na zimnym oleju trochę się zacina jak pochodzi chwilę to jest bardzo dobrze ale jeśli olej jest rozgrzany to trzeba dodawać pół gazu żeby w miejscu skręcić.

Ciagnik mam od nie dawna i za bardzo jeszcze nie wiem jak powinno działać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Dobrze rozumujesz, a te 10 bar to na zimnym?  Ciśnienia niepodkręcisz bo ma wynosić 20 pare do 25 bar. Skoro na rozgrzanym trzeba doadać półgazu , żeby w miejscu skręcić to faktycznie pompa może byc już trochę zużyta. W tamtym roku zmieniłem pompę od wspomagania w 133.54, bo tez miałem takie objawy ze wpomaganiem, ale w gorszym stanie była pompa od podnośnika, i teraz lekko się kręci. zeby mieć 100% pewności ,że to wina pompy to najlepiej było zmierzyć przez jakiś trójnik ciśnienie jakie daje pompa przy maksymalneym skręcie, no i, żeby olej był bez opiłków(szlamu) bo może szybko uszkodzić nową pompę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Tak te 10 bar jest na zimnym oleju .

Żeby zmierzyć ciśnienie jakie daje pompa na orbitrol to pod który przewód się wspiąć ? I jakie powino byc tam ciśnienie?

A Czy te pompy można rozdzielić i kupić np jedną czy to jest zespolone i się wymienia dwie na raz?

Edytowano przez karoles04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Ciśnienie można zmierzyć wpinając trójnik z manometrem w przewód łączący pompę z orbitrolem powinno wynosić coś koło 180 bar jak skręcisz do oporu. Jak pompa jest idealna, to powinno być takie ciśnienie nawet na gorącym oleju. Pompe trzeba wymienić całą. Podnośnik dobrze dźwiga, na rozgrzanym oleju nie musisz gazować żeby podnieść cieżkie maszyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Jutro może zmierzą te ciśnienie. A co do podnośnika to tylko siewnik poznaniak był zapięty to podnosi wolno A gdy dodam gazu to szybciej podnosi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Zmierzyłem ciśnienie od pompy do orbitrola i wynosi to tak:

Na wolnych obrotach i zimnym oleju gdy nie ruszam kierownicą jest 20bar gdy skręcę kierownicą do oporu i trzymam to 110bar.

Po dodaniu gazu do połowy gdy nie ruszam kierownicą wynosi 40bar A gdy skręcę kierownicą do oporu i trzymam to 140bar

Mierzyłem też ciśnienie na wyjściach hydraulicznych to na zimnym oleju i wolnych obrotach 60bar po dodaniu gazu do połowy 150bar, mierzyłem tak że ciągle dawałem ciśnienie i czekałem aż zegar się unormuje bo jak dałem cisnienie na wyjście to wskazówka pokazała wiecej a pozniej spadala i sie normowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Było by dobrze, gdybyś zmierzył jeszcze raz na rozgrzanym oleju, ale już widać, że cisnienia na zimnym są dużo poniżej 180 bar. U mnie na zimnym oleju wszystko w miarę działalo, ale po godzinie orki, na gorącym oleju musiałem gazować żeby podnieśc tonowy pług, jak dobrze pamiętam to na maksymalych obrotach ponad 100 bar było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Teraz uszczelniam rozdzielacz hydrauliki ale jak będę miał rozgrzany olej to jeszcze raz sprawdzę jakie ciśnienie pokaże na wyjściach  hydraulicznych, ale myślę że to wina pompy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Mam problem taki, że przy niskich obrotach nie rozłącza napędu, mierzyłem ciśnienie prosto wychodzące z dzielnika strumienia i wynosi na niskich obrotach 20-25bar A przy wyższych 30bar to czyli ciśnienie jest dobre, ale jak wpinam manometr prosto do rurki co wchodzi do przystawki to ciśnienie na niskich obrotach wynosi 10bar A przy wyższych Max 20bar. Czy może ktoś powiedzieć gdzie te ciśnienie ginie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Tylko czy mógłbyś opisać dokładnie jak mierzyłeś te ciśnienie? Czy na wyjśćiu z dzielnika strumienia wstawiłeś trójnik, i na przystawce też przez trójenik mierzyłeś?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Odkręciłem przewód idący z dzielnika strumienia do smarowania hamulców i tam bezpośrednio wkręciłem manometr, A do przystawki to podłączyłem też manometr bez trujnika w przewód wychodzący z elektro zaworu do przystawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Właśnie mi coś nie pasowały te pomiary. Powinno sie mierzyć przy pomocy trójników, tak jak mierzyłeś to zamknałeś przepływ oleju. Gdybyś w ten sposób podpiął się bezpośrednio do pompy hydraulicznej, to byś w najleszym przypadku rozwalił manometr a najprawdopodobniej rozwalił pompę hydrauliczną. Na szczęście na dzielnkiem strumienia panuje niższe ciśnieni i płynie mniejszy struień oleju... Z tych pomiarów co zrobiłeś to moge powiedzieć że olej może Ci uciekać na hamulce(tam powinien być w trójniku dławik o średnicy 0,8mm), ale dopóki nie kupisz trójnika i nie zmierzysz w ten sposób to jest tylko gdybanie. Najpierw kup trójnik i wepnij się na wyjściu z dzielnika strumienia albo zaraz przy nim, albo dalej pod kabiną, w zależności gdzie jest łatwiej. Zmierz na małych, na dużych obrotach, na włączonym napędzie oraz na wyłączonym i napisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Znaczy przepływu oleju nie zamknąłem jak odłączyłem smarowanie hamulców i podpiołem tam manometr bo olej jeszcze płynął na przystawkę i na smarowanie skrzyni. A w trójniku który idzie na hamulce jest dławik bo sprawdzałem. No ale kupię trójnik I sprawdzę jeszcze raz co tam pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

A więc tak, zmierzyłem ciśnienie za pomocą trójnika i zegara przy nie rozgrzewanym oleju.

Do przystawki dochodzi 10bar na wolnych obrotach A 15bar przy zwiększonych obrotach. 

A z dzielnika strumienia wyszły takie wyniki.

Z wyłączonym napędem 12bar na wolnych obrotach A 21bar przy dużych obrotach 

A z włączonym napędem 15bar niskie obroty 22bar duże obroty 

A dodam jeszcze że pompa jest nowa nie dawno wymieniana bo były problemy z wspomaganiem i hydrauliką ale teraz już jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Wydaje się, ża uszczelnienia na przystawce są w porządku bo różnica miedzy włączonym oraz wyłączonym jest niewielka 1-3 bar. Więc przystawkę można wykluczyć. Pisałeś że sprawdzałeś dławik, który w trójniku dławi olej idący do smarowania hamulców. Czy możliwe, żeby dławik się wyrobił? Powinien być otwór o średnicy 0,8mm. Jeżeli dławik jest w porzadku, to do sprawdzenia zostało smarowanie skrzyni biegów. Na przewodzie idącym do skrzyni biegów znajduje się regulator ciśnienia. Wewnątrz jest sprężynka i ruchomy trzpień. Wkręcając wewnątrz tulei imbusową nakrętkę napina się sprężyne, więc dobrze jest zmierzyć wcześniej położenie, aby tak samo daleko ją wkręcić. (Raz wpadł mi tam opiłek, który oderwał sie od gwintu, prawdopodobnie gdy rozkręcałem i skręcałem przewody. I wtedy ciśnienie spadło do 0). Jak byś odkręcał ten regulator, to staraj się nie ruszać części(kolanka), która bezpośrednio wchodzi do skrzyni, aby w skrzyni biegów nie zruszać przewodów, które doprowadzają olej do drążonych wałków. (Jeśli się to zrusza to przewody mogą napierać na obracające się wałki, a wałki stopniowo wytrą metalowe przewody i narobi sie troche opiłków. Ustawienie tych przewodów, nawet ze zdjęta pokrywą ze skrzyni biegów jest masakryczne.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Myślę że dławik raczej się nie wyrobił dziurka jest malutka, A ten reduktor przed skrzynią biegów rok temu wykręcałem ale nie rozbierałem go dalej ale wtedy znalazłem gdzieś tam opiłek w zakamarku był wciśnięty to wyciągnąłem i wymyłem ten zawór. Też i elektro zawór wyciągałem bo napęd wcale nie rozłączał wtedy był zacięty opiłkiem ale teraz leciutko chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330
Dnia 14.03.2021 o 11:51, karoles04 napisał:

Mam problem taki, że przy niskich obrotach nie rozłącza napędu, mierzyłem ciśnienie prosto wychodzące z dzielnika strumienia i wynosi na niskich obrotach 20-25bar A przy wyższych 30bar to czyli ciśnienie jest dobre, ale jak wpinam manometr prosto do rurki co wchodzi do przystawki to ciśnienie na niskich obrotach wynosi 10bar A przy wyższych Max 20bar. Czy może ktoś powiedzieć gdzie te ciśnienie ginie?

 

Dnia 14.03.2021 o 17:26, karoles04 napisał:

Odkręciłem przewód idący z dzielnika strumienia do smarowania hamulców i tam bezpośrednio wkręciłem manometr, A do przystawki to podłączyłem też manometr bez trujnika w przewód wychodzący z elektro zaworu do przystawki.

Czyli po odłączeniu smarowania hamulców i wkręceniu tam manometru zmierzyłeś 20-25 bar na niskich obrotach? Dobrze to zrozumiałem?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Tak ja odłączyłem smarowanie hamulców to takie ciśnienie było tylko też wtedy przy zimnym oleju sprawdzałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Zastanawiające jest to że po odłączeniu hamulców ciśnienie jest prawidłowe, tak jak by przez dławik za dużo uciekało oleju. Ale jeżeli piszesz że dławik jest ok to już sam nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Najwyżej odkręcę ten trujnik I sprawdzę wiertłem jaki jest tam otwór w dławiku na hamulce. To oryginalnie tam jest nie cały milimetr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pylos
      Sexual adventures
      Verified Women
      Prime Сasual Dating
    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj