News
karoles04

Renault 103.54 Przedni napęd

Polecane posty

karoles04    0

Witam mam problem w Renault 103.54 mechaniczna z elektrohydraulicznym włączaniem napędu.

1.Gdy napęd jest wyłączony i ciągnik się kopie gdy skręce kierownicą do końca przednie Koła zaczynają się kręcić

2.Ciśnienie oleju które dochodzi do przystawki napędu wynosi na zimnym oleju przy wolnych obrotach 20bra na większym gazie Max 25 gdy skręcę Koła na Maxa ciśnienie spada prawie do 0 tak samo jest jak nacisne na padał hamulca.

Co to może być gdzie szukać przyczyny czy jakiś zawór jest zacięty czy może już pompa do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    29

Wydaje się wszystko być ok, u mnie jest tak samo, gdyby się przyciął dzielnik strumienia, to by w ogóle napędu się nie dało wyłączyć. Gdy wciskasz pedał hamulca to włącza sią 4x4 żeby lepiej hamować, a gdy skręcasza kierownicą do oporu, to spada ciśnienie za orbitrolem, z powrotu którego idzie zasilanie do wyłączania napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Bo gdy mam wyłączony napęd to i tak jest załączony na wolnych obrotach A gdy dodam gazu napęd się rozłącza zauważyłem to gdy ciągnik stoi na lekkim pochyleniu przy skręconych  kołach ciągnik się nie rusza A gdy dodam gazu to powoli się toczy.

Dzienlnik strumienia wyczyszczony i lekko chodzi, zawór przed wejściem smarowania skrzyni też wyczyściłem tam akurat był mały opiłek  pomiędzy zaworkiem, sprawdzałem zegarem to przed przystawko na wolnych obrotach pokazuje 10bar po dodaniu gazu Max 20/25bar zegar mam ze skalą co 10 to ciężko stwierdzić, filtry i olej wymienione były, ale jeszcze jest takie dziwne buczenie przy filtrze ciśnieniowym jak by olej na siłę szedł.

A czy można zwiększyć trochę ciśnienie żeby na wolnych obrotach miało odpowiednie żeby napęd był rozłączony ?Jeśli tak to jak i do ilu bar?

A jeszcze mam tak że wspomaganie na zimnym oleju trochę się zacina jak pochodzi chwilę to jest bardzo dobrze ale jeśli olej jest rozgrzany to trzeba dodawać pół gazu żeby w miejscu skręcić.

Ciagnik mam od nie dawna i za bardzo jeszcze nie wiem jak powinno działać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sylwek23111    29

Dobrze rozumujesz, a te 10 bar to na zimnym?  Ciśnienia niepodkręcisz bo ma wynosić 20 pare do 25 bar. Skoro na rozgrzanym trzeba doadać półgazu , żeby w miejscu skręcić to faktycznie pompa może byc już trochę zużyta. W tamtym roku zmieniłem pompę od wspomagania w 133.54, bo tez miałem takie objawy ze wpomaganiem, ale w gorszym stanie była pompa od podnośnika, i teraz lekko się kręci. zeby mieć 100% pewności ,że to wina pompy to najlepiej było zmierzyć przez jakiś trójnik ciśnienie jakie daje pompa przy maksymalneym skręcie, no i, żeby olej był bez opiłków(szlamu) bo może szybko uszkodzić nową pompę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0
Napisano (edytowany)

Tak te 10 bar jest na zimnym oleju .

Żeby zmierzyć ciśnienie jakie daje pompa na orbitrol to pod który przewód się wspiąć ? I jakie powino byc tam ciśnienie?

A Czy te pompy można rozdzielić i kupić np jedną czy to jest zespolone i się wymienia dwie na raz?

Edytowano przez karoles04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    29

Ciśnienie można zmierzyć wpinając trójnik z manometrem w przewód łączący pompę z orbitrolem powinno wynosić coś koło 180 bar jak skręcisz do oporu. Jak pompa jest idealna, to powinno być takie ciśnienie nawet na gorącym oleju. Pompe trzeba wymienić całą. Podnośnik dobrze dźwiga, na rozgrzanym oleju nie musisz gazować żeby podnieść cieżkie maszyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Jutro może zmierzą te ciśnienie. A co do podnośnika to tylko siewnik poznaniak był zapięty to podnosi wolno A gdy dodam gazu to szybciej podnosi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Zmierzyłem ciśnienie od pompy do orbitrola i wynosi to tak:

Na wolnych obrotach i zimnym oleju gdy nie ruszam kierownicą jest 20bar gdy skręcę kierownicą do oporu i trzymam to 110bar.

Po dodaniu gazu do połowy gdy nie ruszam kierownicą wynosi 40bar A gdy skręcę kierownicą do oporu i trzymam to 140bar

Mierzyłem też ciśnienie na wyjściach hydraulicznych to na zimnym oleju i wolnych obrotach 60bar po dodaniu gazu do połowy 150bar, mierzyłem tak że ciągle dawałem ciśnienie i czekałem aż zegar się unormuje bo jak dałem cisnienie na wyjście to wskazówka pokazała wiecej a pozniej spadala i sie normowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    29

Było by dobrze, gdybyś zmierzył jeszcze raz na rozgrzanym oleju, ale już widać, że cisnienia na zimnym są dużo poniżej 180 bar. U mnie na zimnym oleju wszystko w miarę działalo, ale po godzinie orki, na gorącym oleju musiałem gazować żeby podnieśc tonowy pług, jak dobrze pamiętam to na maksymalych obrotach ponad 100 bar było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoles04    0

Teraz uszczelniam rozdzielacz hydrauliki ale jak będę miał rozgrzany olej to jeszcze raz sprawdzę jakie ciśnienie pokaże na wyjściach  hydraulicznych, ale myślę że to wina pompy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kellyq
      Hej
      Postanowiłem zrobić drugą rozbudowaną wersje sterownika do zastosowania między innymi w wagoworkownicach półautomatycznych. Pierwsza wersja do zobaczenia w mojej galerii.
       Na ten moment:
      -mózgiem sterownika jest arduino uno
      -sterowanie za pomocą wyświetlacza dotykowego 3,2" 
      -sterownik dozuje towar na kosz wagowy za pośrednictwem jednego lub dwóch falowników, obsługujących silniki elektryczne, napędzające taśmę (taśmy), równie dobrze zamiast taśmy może być żmijka lub cokolwiek z silnikiem elektrycznym do którego można podpiąć falownik
      -ustawiamy wagę jaka nam pasuje w przedziale 1g - 999,999kg
      -ustawiamy opóźnienie dla przekaźnika sterującego elektrozaworami pneumatycznymi
      -możliwość ustawienia stopniowania prędkości taśmy w zależności od tego w jakim stopniu kosz wagowy jest napełniony (3 stopnie, definiowane przedziały wagowe i prędkości)
      -funkcja automatycznej kalibracji wagi i ręcznego dostrajania
      -wszystkie ustawienia zapisywane są trwale w pamięci urządzenia
      -funkcja zliczania ilości zważonych partii towaru
       
      A teraz mini sonda, jakie wg Was ten sterownik powinnien posiadać jeszcze funkcje?
       
       
       
       
    • Przez szymon15
      Mam zamiar zrobić drzwi przesuwne do garażu w którym trzymam ciągnik bo zawsze nawiewa mi liści, wchodzą oba psy i robią ****,przesuwne ponieważ nie mam za dużo miejsca na inny typ, więc tak.. mam wejście do garażu 5m szer. i 3m wys. (PRZYBLIŻENIE;garaż w stodole obok stajnia wszystko wybetonowane) uwarzywszy na to że trzymam tam ciągnik(c360 3p) jak mam zrobić prowadnice aby ich nie zgiąć przy wjeżdżaniu do garażu? Myślałem aby na górze zrobić prowadnice z takich dwóch kątowników zespawanych-nie wiem jak to się fachowo nazywa:)A NA DOLE CO? i z czego zrobić kółka na których będą się przesuwały drzwi?
       
      Pozdrawiam:)
    • Przez igorass
      Witam,
      poszukuję numerów lakieru z palety RAL którymi Unia Grudziądz maluje swoje maszyny, chodzi mi o kolor zielony i czerwony którym malowane są np. agregaty uprawowe albo brony talerzowe.
      Jeżeli taki temat już jest, bądź tez wymaga przeniesienia to proszę moderatora o stosowne działania.
    • Przez dziki97
      Witam wszystkich mam pytanie do osób które posiadają żmijka do zboża z napędem przez motoreduktor. Buduję przenośnik poziomy który będzie zamontowany w 10 tonowej sztywnej przyczepie pod podłoga, normalnie zrobił bym napęd na paski niestety ogranicza mnie brak miejsca muszę zastosować silniki z motoreduktorem lub silniki hydrauliczny. przenośnik będzie miał prawie 6 m długości średnica ślimaka 140. Jakie macie u siebie motoreduktory w żmijkach???
    • Przez ktosik25
      Witam.
      Mam problem z rdzą na talerzówce, jak się sprawie pozbyć jej?



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj