makra75

belarus nie pali z kluczyka tylko na krótko

Polecane posty

makra75    0

Belarus 920.3nie pali ze stacyjki tylko na krótko na rozruszniku mam instalację elektryczną 12rozruch 24bez przełącznika 12/24tylko przekaźniki. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale co się dzieje... stuka, nie stuka, pyrczy, warczy, trzeszcze czy w ogóle nie ma reakcji?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makra75    0

Na rozruszniku

O.onie ma żadnej reakcji, a pod tablicą słychać przekaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odepnij cienki kabel przy rozruszniku i miernikiem lub żarówką sprawdź czy po przekręceniu kluczyka jest na nim napięcie. Jeśli tak to poleciał elektromagnes rozrusznika. Jeśli nie trzeba szukać  napięcia idąc w stronę stacyjki lub id niej szukając zaniku. Na moje oko albo sama stacyjka, przekaźnik po lewej stronie deski rozdzielczej,  brak styku w kostce pod dechą rozdzielczą, czujka przy dźwigni zmiany biegów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

z tym napięciem to chyba jest coś nie tak powinno być raczej 12v instalacja a 24v na rozruch

podczas rozruchu odpowiedni przekaźnik  łączy akumulatory w szereg tak aby dać napięcie 24 v natomiast pozostała część zasilania pozostaje na 12 v sprawdź ten przekaznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Instalacja 12V, rozrusznik 24V, akumulatory połączone szeregowo, alternator 12V ładuje aku przez przetwornicę 12/24 V.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

jeżeli aku. były by na stałe podpięte szeregowo to instalacja zasilana by była cały czas  na 24 v a to uniemożliwiło by  podpięcie do instalacji np przyczepę lub inne maszyny agregowane z ciągnikiem a wymagające zasilania elektrycznego 12 v

na stałe szeregowo to są podpięte akumulatory ale w pojazdach z instalacją na 24 v ale wtedy i alternator jest 24 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie denerwuj mnie.........

Instalacja jest zasilana tylko z jednego akumulatora 12V a rozrusznik z dwóch połączonych szeregowo 24 voltami.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

jeżeli masz 100% pewności co do tego że jeden aku zasila całą instalację a drugi jest dołączany tylko na czas rozruchu to ok ale gdyby tak było to ten aku co zasila instalacje zużył by się dużo szybciej niż ten dołączany na czas rozruchu ,kiedyś podobną metodę stosowali kierowcy samochodów ciężarowych z instalacją 24 v podpinali urządzenia typu CB, czajniki ,ładowarki,radio, i inne urządzenia 12 v pod jeden akumulator co niestety kończyło się jego szybszym zużyciem a co za tym i ten drugi aku też na tym cierpiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Poszukaj sobie jest na ten temat sporo. I wadą tego jest właśnie siadający wcześniej  jeden akumulator. Żeby tego uniknąć trzeba co jakiś zamieniać je miejscami. Drugi feler to  paląca się przetwornica. Czasem się skopci  i trzeba nową. Rozwiązanie takie sobie nie ukrywajmy ale tak dokładnie jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

jeżeli są podłączone równolegle dwa aku 12 v to do ich ładowania alternatorem 12 v nie jest potrzebna przetwornica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Równolegle z dwóch dwunastek nie uzyskasz napięcia 24 volt dla tego są podłączone szeregowo co napisałem. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

wiem jaka jest różnica w połączeniu równoległym a szeregowym spotkałem się kiedyś z takim połączeniem akumulatorów gdzie Połączenie było równoległe dwie 12 a do rozruchu napięciem 24 v zastosowany był przełącznik rozruch łączący je w szereg dając tym samym na rozrusznik 24 v, być może w nowszych ciągnikach zostało to zmienione

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozruch z przełącznikiem to podobne rozwiązanie tylko  zamiast przetwornicy akumulatory z równoległego są przełączane w szereg przez przełącznik tylko na czas rozruchu. To jest starsze rozwiązanie stosowane w belarusach, ursusach czy ifa-ch.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

starsze ale dużo bardzie trwałe i bezawaryjne  a i akumulatory są obciążane jednakowo.Na przyszłość proszę o spokojne ,bez nerwów uczestniczenie w dyskusjach na forum bo jak widać na tym przykładzie obaj mamy rację tyle że ja opierałem się na starszym rozwiązaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie do końca. Sam włącznik jest mocno awaryjny a i tak minimalnie jeden aku jest obciążony bardziej z racji małego styku który złącza je równolegle. Daje on spory opór który wychodzi pod obciążeniem mierząc napięcie na zaciskach aku. W swoim ciągniku mam taki paten i póki co chodzi ale zdrowia mi już zjadł. Na pewno szykuje się czyszczenie styków bo kilka razy już nie złapał.

W każdym razie kolega ma przetwornicę.  A w niej napięcie idzie ze stacyjki na przekaźnik i dalej na rozrusznik. Sam przekaźnik załącza czujka przy dźwigni zmiany biegów. I w tych okolicach trzeba szukać plus sam elektromagnes rozrusznika jeśli napięcie do niego dochodzi.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

nie ma rozwiązań idealnych ,plusem mechanicznego stycznika jest możliwość jego regeneracji domowym sposobem ,kiedyś nawet elektrowłącznik rozrusznika można było rozebrać i wyczyścić styki aby nadal poprawnie działał a dziś zostaje tylko wymiana na nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To racja jest naprawialny. Upierdliwy i wymagający serwisowania, ze stratą prądu na stykach co w zimie nie jest bez znaczenia  ale naprawialny. 

Choć przypuszczam ze przetwornica też gdyby ją ktoś rozkopał i do niej zajrzał. Są też na rynku inne które z powodzeniem można by zastosować. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw2542    3

tak tylko że do naprawy przetwornicy potrzebna jest odpowiednia wiedza i narzędzia sam śrubokręt i papier ścierny to za mało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Taka kolej rzeczy na tym świecie. Ty się szkolisz w jednym i to robisz, ktoś inny w drugim. On tobie a ty jemu zrobisz to czego nie umiesz bo umieć wszystko się nie da. To gospodarkę napędza. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trzymaj się... do usłyszenia znów :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makra75    0

Sprawdzę czy na cienkim kablu jest napięcie. Jeśli elektromagnes poszedł to na krótko by odpalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Elektromagnes możesz sprawdzić. Z grubego na rozruszniku wrzuć napięcie na cienki na elektromagnesie. Jeśli zapali to jest ok.

  • Thanks 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    11

To co słychać to prawdopodobnie przełącznik 12/24 do rozruchu właśnie, a Tobie pewnie przypalił się przekaźnik. Ja tak miałem. Wyjechałem z garażu zapiąłem łyżkę zgasiłem i już nie odpaliłem. Metodą prób doszedłem że to przekaźnik. Poznasz go po tym że idą do niego dwa cienkie i dwa grube kable teraz nie pamiętam kolorów. Ściągnołemm osłonę przeczyściłem styki i trochę podgiąłem i jest ok. Nie pamiętam ale on jest chyba 30 amperowy. Jak zewrzesz te dwa grube przewody to - jeśli to wina przekaźnika - to powinien odpalić. Te przekaźniki umieszczone są pod osłoną deski tej od strony lewej patrząc z miejsca operatora.  

Znalazłem zdjęcie które wtedy zrobiłem. Moje kable to: gruby - fioletowy i brązowy, cienkie - czerwony(dochodzą do jednej wsówki ) i biały albo jasno szary( słabo widać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez audi80b4
      mam taki problem w mojej forterze pali mi cały czas bezpiecznik F6 jest on od prawej przedniej i prawego tylnego światła pozycyjnego i lampy pojedynczej tylnej tej na dole, co wsadze nowy bezpiecznik włacze światła i buch pali, jaka może być przyczyna bo nie mam pomysłów
    • Przez yanek78
      Zastanawiam się nad zakupem ciągnika używanego do kwoty 20 tys. (kwota może ulec zwiększeniu o kilka tysięcy, o ile maszyna będzie w super stanie) o mocy do 60 KM. Nie obrabiam roli, ciągnik będzie mi potrzebny do zwózki drzewa z lasu, czasami zrywki, może odśnieżania. Nie miałem do tej pory styczności w pracy z ciągnikami poza sporadycznymi przejażdżkami C
      330, C 360 i zetorem 7211, więc wszelkie wskazówki będą mile widziane. Spotkałem na portalach ciągnik Case 585 xl - jakieś opinie użytkowników na ten temat? Z góry wykluczam C 330 i T 25 - uraz osobisty.
      Koniecznie musi mieć:
      -kabinę (najlepiej z drzwiami z obu stron) im bardziej komfortowa tym lepsza
      -dobra dostępność części
      -nieskomplikowana budowa (tak, aby miejscowi mechanicy poradzili sobie z naprawami)
      -koniecznie zarejestrowany/ubezpieczony
      -dobrze, gdyby miał wspomaganie kierownicy
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj