slawek36

Dziwny problem z alternatorem!?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawek36    0

Witam! Czytałem dużo na forum o problemach związanych z alternatorami jednak nie znalazłem odpowiedzi.

Chodzi o to że alternator w ciągniku Renault 106.14 nie dość że nie ładuje poprawnie bo bez obciążenia 13v a z obciążeniem 12.5v to na dodatek każdy pasek się pali (ślizga). Już 2 nowe oryginalne paski są spalone choćby nie wiadomo jak mocno go naprężył to zawsze piszczy(nawet bez żadnego obciążenia). Alternator raczej jest oryginalny 50A pisze "made in france" bla bla... Paris, szczotki są założone nówki, diody też (ale to pewnie jakaś chińszczyzna) i to może to jest przyczyną?

Myślałem nawet już o założeniu alternatora samochodowego też 50A tylko nie mam zielonego pojęcia jak go założyć (mocowania, podłączenia itd.)

Bardzo prosiłbym o pomoc, Pilne!

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tylko umiesz napisać "Nie ten dział..." - to zostaw moderatorowi, to jego robota i sobie postów nie nabijaj bo to niepotrzebnie piszesz :lol:

 

Sławek, a sprawdzałeś łożyska alternatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

dokładnie -łozyska do wymiany jak nic- co do podpięcia innego altka wazne aby mocowanie się nadało -tylko nie piszesz czy ten drugi ma wbudowany regulator czy nie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Ogólnie to ten alternator raczej ma dobre łożyska bo idzie lekko go kręcić.

Co najdziwniejsze na wolnych obrotach bez obciążenia jest 13v a przy wiekszych obrotach spada do 12.8v

Ten inny alternator co chciałbym zamontować ma wbudowany regulator napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

A podczas pracy za bardzo się nie grzeje, skoro paski pali to stawia duży opór podczas pracy, mi wygląda na przestrzelone uzwojenie stojana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co jeszcze napędza ten pasek klinowy? Pompę cieczy chłodzącej? Jakąś pompę olejową (wspomaganie itp.), sprężarkę, klimatyzację? Może być tak, że inny element napędzeny tym paskiem powoduje nadmierne jego zużycie oraz stawiając nadmierny opór mechaniczny powoduje poślizg na kole napędzającym, przez co alternator nie osiąga nominalnych obrotów. Stąd brak ładowania. Możliwe też, że po prostu zużyte są koła pasowe. Pasek jest "pojedyńczy" czy zespolony wieloklinowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Sprawdź czy po odpaleniu od razu się grzeje alternator, zrób jego foto bo mam stojan od jakiegoś francuza w domu to mogę ci sprezentować jak by się okazało że to jego wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek36    0

Prawdopodobnie wiem już co może być przyczyną. Łożyska i wszystkie inne duperele myślę że są dobre, alternator się nie grzeje ani nic. Jednak koło pasowe jest wyrobione i zauważyłem że jest po lekkim skosie do koła pasowego od wentylatora i dlatego też pasek się pali. Tylko nie wiem czy jak to zrobię to zmniejszy się opór stawiany przez alternator mam nadzieje że tak. Dzisiaj znów się zdziwiłem bo na wolnych obrotach bez obciążenia pasek się nie ślizgał i ładowanie było 14.4v czyli ok. Jednak przy obciążeniu znów zaczął stawiać tak duży opór że pasek zaczął piszczeć dlatego zacznę od wymiany koła pasowego, chociaż ten stojan to nie wiem jak u mnie wygląda ale jakieś wżery są więc może to też być przyczyną.A wy co o tym myślicie? Wstawiam fotki alternatora:

http://img706.imageshack.us/img706/5185/ssssssgx.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/8344/ssslrm.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/34/sssspk.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

z tego wynika że- łozysko albo pompy albo alternatora -podczas pracy łozysko się nagrzewa i zaczyna się problem-do wymiany łozysko alternatora .JAK ZACZNIE PISZCZEC WYŁACZ CIAGNIK SPRAWDZ DELIKATNIE WIRNIK CZY GORACY OD ALTERNATORA JESLI TAK ŁOZYSKO NA BANK -Alternator ładuje i jest dobry -nie kombinuj nawet jesli sie okaże że jednak łozysko pompy wiele nie stracisz altek bedzie odremontowany.Co do pompy wodnej jesli nie cieknie to mozna pobawić sie w wymianę łozyska ale to już wiecej roboty ale pierw wynień łozyska altka kpl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj