Prostownik.
 

Prostownik.

  • 1576 wyświetleń

Informacje o zdjęciu Prostownik.




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • slawek74
  • 12217 22214

pier... lenie o szopenie że władek lepszy od trzydziestki.... sama cena zakupu czy nowy kiedyś czy używany....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2367 14175
Krzysztof81 napisał:

Może nie skomplikowane ale pojebane. Te niektóre ich pomysły na pewno na trzeźwo nie powstały. Układ biegów albo pedał gazu w jumzie czy te pojebane zaczepy. O układzie kierowniczym nie wspomne jak dostanie troche luzu to droga o szerokości 6m jest za wąska. Czy też jakość odlewów. Jak pomiędzy blok silnika a pompe wtryskową nie wsadzisz pół cm kartona to olej będzie lał się ciurkiem.

a myślałem że odnosisz sie tylko do tego prostownika

soltys48 napisał:

3 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

@AlchemikW t25 miałeś jeszcze podnośnik z siłownikiem dwustronnego działania

A przez to to ustrojstwo dziadek po pół roku sprzedał MICZURINA 🤣

nie wiem w czym to może przeszkadzać? w mtz chwalę to rozwiązanie bo nie trzeba lewarka , a i maszynę czasem trzeba docisnąć

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 447 2225
2 godziny temu, witejus napisał:

Dla mnie nie było tam nic dziwnego, może dla kogoś kto lata jeździł 30 czy 60 , ja po kilku dniach się przyzwyczaiłem i dla mnie to było normalne.Trochę kłopotliwy był wsteczny w wersji z jedną wajchą, ja taki miałem ale wersje z dwiema miały lepszą skrzynię od trzydziestki jeśli chodzi o zmianę biegów i dobór przełożeń.Kto miał 30 wie jaka dziura jest między 4 a 5.

Tylko w większości pojazdów raczej konstruktorzy dążą do ułożenia biegów w jakiejś  kolejności od najniższego do najwyższego, żeby bez zerkania na schemat wiedzieć praktycznie od razu gdzie wyższy i niższy bieg. 

Ale nie tylko na wschodzie mieli takie pomysły. W załączniku schemat od amerykańskiej ciężarówki.

 

2 godziny temu, soltys48 napisał:

A przez to to ustrojstwo dziadek po pół roku sprzedał MICZURINA 🤣

Może nie działała mu pozycja pływająca?

1685452032_by_Mudzina_500.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2367 14175
Alchemik napisał:

2 godziny temu, witejus napisał:

Dla mnie nie było tam nic dziwnego, może dla kogoś kto lata jeździł 30 czy 60 , ja po kilku dniach się przyzwyczaiłem i dla mnie to było normalne.Trochę kłopotliwy był wsteczny w wersji z jedną wajchą, ja taki miałem ale wersje z dwiema miały lepszą skrzynię od trzydziestki jeśli chodzi o zmianę biegów i dobór przełożeń.Kto miał 30 wie jaka dziura jest między 4 a 5.

Tylko w większości pojazdów raczej konstruktorzy dążą do ułożenia biegów w jakiejś  kolejności od najniższego do najwyższego, żeby bez zerkania na schemat wiedzieć praktycznie od razu gdzie wyższy i niższy bieg. 

Ale nie tylko na wschodzie mieli takie pomysły. W załączniku schemat od amerykańskiej ciężarówki.

 

2 godziny temu, soltys48 napisał:

A przez to to ustrojstwo dziadek po pół roku sprzedał MICZURINA 🤣

Może nie działała mu pozycja pływająca?

1685452032_by_Mudzina_500.jpg

gdzieś czytałem że wladek i mtz to konstrukcje zerżnięte od amerykanców

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 447 2225
20 minut temu, robi57362 napisał:

gdzieś czytałem że wladek i mtz to konstrukcje zerżnięte od amerykanców

Był sobie Caterpillar D-4. Nie wiem w jakich okolicznościach powstał z niego gąsienicowy kd35 na jego bazie później powstał MTZ1, później MTZ5, dalej MTZ50 i równolegle JUMZ6. 

Na bazie KD35 są też poprzedniki T40/LTZ

Dlatego wszystkie są podobne i niektóre miały kierownicę z boku, bo w kd35 nie przewidziano na nią miejsca, bo był gąsienicowy.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3904 8159

Mtz i jumza silniki ściągneli od amerykanów dlatego były bardzo udane jak na tamte czasy. Do łamańców robili po swojemu i były już takie sobie. Silnik w jumzie jest ciężki do zajechania- chodzi na wszystkim co wlejesz, olej tylko raz na jakiś czas wymienić i jak kapitałka silnika to przy okazji  czyszczenie filtra powietrza😉

Reszta to inna bajka- zjebane sprzęgło, wprawdzie po przeróbce jest ok, ruska skrzynia i schemat po chuju, chydraulika rodem z lat 50, zaczepy chyba wymyślone jeszcze przed wojną a najgorsza to chyba ta mała kabina gdzie przy moich 2 m wzrostu to jakiś dramat. W nowszych ta kwadratowa jest ok nie mówiąc o wersji eksportowej.

Edytowano przez Krzysztof81

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 447 2225

Tylko w sumie te silniki w Jumz i MTZ też się wywodzą z kd35 i były wielokrotnie modyfikowane. 

Pierwotnie wtrysk w komorę w głowicy. Przebudowane głowice. Pompy wtryskowe po różnych stronach. Pozmieniane skoki cylindra i średnice.  Różne bloki.  Pytanie ile z tego amerykańskiego pomysłu zostało?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • slawek74
  • 12217 22214
soltys48 napisał:

Silnik MTZ na pewno 

władek to silnik deutz.... skrzynia też niemiecka jeździłem wózkiem widłowym identyko t25 tylko maszt zamiast podnośnika i kierownica zamieniona z fotelem ...

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3248 7436

Ja tam nic nie mam do ruskiej technologi ale się sprawdza,wynaleźli pepeszę przed 2 wojną i ją wygrali, tak ze w magazynku było 20 nabojów i zanim pierwsza łuska spadła na ziemie to już 20 poszło. Nawet Niemcy brali te pepesze ze lepsza nich ich bronie,po wojnie znowu kałachy ak47 i pół świata ich używa.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Fendt308lsa
  • 425 1891

Pepesza taka idealna nie była, jak ją kreują. Ak, było niezawodne i stworzone z możliwością obsługi przez każdego i w każdych warunkach. To jest Ruskie motto ze wszystkim, ma być proste i do obsługi przez największego głupka i trwałe, choć z tą trwałością to nie ze wszystkim.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj