Napęd pompy wspomagania c-330
 

Napęd pompy wspomagania c-330

  • 2865 wyświetleń

Informacje o zdjęciu Napęd pompy wspomagania c-330

Zrobione z Xiaomi Redmi Note 8 Pro

  • 5.4 mm
  • 50003000/1000000000
  • f f/1.9
  • ISO 1147

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie wspomagania elektrycznego , lub przekładni od c360 ? W mojej ocenie trochę przekombinowane, przy takich "wygibasach " lepszy byłby pasek zębaty,  nie wiadomo czy ten jeden pasek to pociągnie bez poślizgu a opasanie koła alternatora zbyt małe.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
51 minut temu, andrzej78 napisał:

Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie wspomagania elektrycznego , lub przekładni od c360 ? W mojej ocenie trochę przekombinowane, przy takich "wygibasach " lepszy byłby pasek zębaty,  nie wiadomo czy ten jeden pasek to pociągnie bez poślizgu a opasanie koła alternatora zbyt małe.

 

Popieram. Pasek na pewno nie dostarczy zapotrzebowania mocy dla pompy i będzie dochodziło do jego uślizgiwania. Ważnym problemem na pewno będzie bardzo szybkie niszczenie paska i tych rolek pośrednich. Klinowy nie nadaje się do takich przejśc jak wielorowkowy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1003 4827

Przekombinowane, pasek szybko padnie. Możnaby założyć na sprężarkę koło ze sprzegłem jak w 3p i z niego brać napęd wspomagania .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kvl
  • 66 371

Lepszym rozwiązaniem jest z rozrządu ja mam w swojej już dobre 4 lata i śmiga bez problemu 

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Ogrodnik08
  • pawelkarczewski
  • 314 1944
jonek98 napisał:

jak nie ma tura,to elektryczne to świat i ludzie

jaki Ci działa to elektryczne, co przy gwałtownym skręcie lub szybkiej korekcie skrętu jak z reakcją? gdzie kupowałeś, coś trzeba przerabiać przy ciągniku?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10452

ja nie mam elektrycznego,ale paru kolegów to z forum ma i raczej nie narzeka,sam myślę takie do 3p założyć,bo na Allegro za 700 można kupić gotowy zestaw,a orbitrol kosztuje 3 koła

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

Pomysł fajny sam mam podobnie kilka lat tylko inna pompa bo ta z c 330 szybko padnie bo niema podwójnego ułożyskowania i zakładanie bezpośrednio koła pasowego. Jest słabym pomyslem 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Ogrodnik08
  • pawelkarczewski
  • 314 1944
jonek98 napisał:

ja nie mam elektrycznego,ale paru kolegów to z forum ma i raczej nie narzeka,sam myślę takie do 3p założyć,bo na Allegro za 700 można kupić gotowy zestaw,a orbitrol kosztuje 3 koła

ja właśnie bym założył do swojego, hydrauliczne nie mam jak bo nie robią na 1.5 metra a ja mam rozstawioną na 1.5m

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • rou1234
  • 1 37

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Dnia 16.01.2023 o 18:06, maciek916 napisał:

a zmieniłeś kierunek obrotów pompie bo ci inaczej uszczelniacz wywali

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Dnia 16.01.2023 o 15:05, astrahxenon napisał:

Pomysł fajny sam mam podobnie kilka lat tylko inna pompa bo ta z c 330 szybko padnie bo niema podwójnego ułożyskowania i zakładanie bezpośrednio koła pasowego. Jest słabym pomyslem 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Dnia 16.01.2023 o 02:12, dawid12 napisał:

Podstawę pompy sam robiłeś? 

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561

Do C330 polecam wspomaganie elektryczne, raz że tanie, dwa że super działa 😊 mam 7 lat i jestem bardzo zadowolony, miałem też takie w C-355M ale musiałem zrezygnować bo łącznik między wspomaganiem , a przekładnią nie wytrzymywał 😐 (ciągnik pracuje z ładowaczem) ogólnie polecam elektryczne wspomaganie do małych ciągników 🙂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583
14 minut temu, rou1234 napisał:

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Z rozrządu nic nie będzie za. Małe obroty pompa będzie mieć mało wydajność 

Ty poprostu przekombinowałeś ja zrobiłem podobnie ale dużo prościej i już 500mtg bezawaryjnie 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • krzysiek277
  • 907 3608

Znajomy ma w c 360 właśnie tak na pasek i jak podniesie turem dużo to pompa przestaje się kręcić i pasek się ślizga 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Ursus11
  • 57 1791

Ciapek od roku jeździ na wspomaganiu napędzanym paskiem. 0 jakichkolwiek problemów. Tur przerobiony na 3 sekcje wpięty bezpośrednio do pompy. Dzień w dzień targa gnoja. Najlepiej wydane pieniądze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawid12
  • 50 1046
2 godziny temu, astrahxenon napisał:
2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Z rozrządu nic nie będzie za. Małe obroty pompa będzie mieć mało wydajność 

Ty poprostu przekombinowałeś ja zrobiłem podobnie ale dużo prościej i już 500mtg bezawaryjnie 

 

Sprężarke zostawiłeś? Pokaz jakieś foto jak masz to zrobione 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • rou1234
  • 1 37

Koledzy może mieliście podobny problem jak u mnie lub może się bardziej orientujecie . Bardzo prosiłbym o pomoc. Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek1974
  • 539 1678

można to zrobić na kilka sposobów 

1 pompa prawa łożyskowana na osobnym pasku od sprężarki ,średnica szajb takie same 

2 pompa prawa łożyskowana na dodatkowej szajbie ,problem trochę tam ciasno 

3 pompa prawa nie musowo łożyskowana na łańcuszku od motoru, zębatki takie same ,jak tak mam działa tylko łańcuch trochę szeleści 

4 pompa  lewa z przodu za chłodnicą podłączone prosto do wały 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kubaguzik
  • 321 1856
astrahxenon napisał:

14 minut temu, rou1234 napisał:

Witam , macie rację jest to trochę przekombinowane i sam się obawiam że może to nie zdać egzaminu zwłaszcza jak pasek się urwie i nie będzie chłodzenia , ale wszytko robione z tego co było pod ręką . Pasek faktycznie ślizga się i chyba przerobie na napęd z rozrządu tylko mam z tym problem bo nie wiem czego gdy kręcę w lewo jest ok tzn przy maksymalnym skręcie robi się opór i pasek przyślizguje a gdy kręcę w prawo to jest dużo większy opór tzn jeszcze nie ma pełnego skrętu a już koło pasowe zwalnia. Zamówiłem zawór z regulacją bo być może jest za duże i nie wiem czy ma znaczenie długość węży od orbitrola do siłownika bo jeden jest dłuższy 15 cm od drugiego . Układ zalany jest hipol ATF . Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Tak zmienione . Pozdrawiam

 

Witam , masz rację dla spokoju i bezpieczeństwa przerobie na rozrząd.

Witam , tak sam robiłem jak i cały układ .

Z rozrządu nic nie będzie za. Małe obroty pompa będzie mieć mało wydajność 

Ty poprostu przekombinowałeś ja zrobiłem podobnie ale dużo prościej i już 500mtg bezawaryjnie 

https://youtu.be/5lE_u8LIO8M masz tutaj pompe w rozrządzie. zrobilem kupe takich wspomek. Zakładam tylko i wyłącznie napędy w rozrząd

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj