Zetor Forterra & John Deere 6230
 

Zetor Forterra & John Deere 6230

  • 5019 wyświetleń

Chciałbym zalewać oba ciągniki jednym olejem silnikowym, żeby nie robić bałaganu w garażu różnymi olejami. Jaki polecacie? Fuchs np. do obu zaleca AGRIFARM MOT 15W40, Shell wskazuje Rimulę R5 LE 10W40, a może inny?


Informacje o zdjęciu Zetor Forterra & John Deere 6230

Zrobione z samsung SM-G965F

  • 4.3 mm
  • 1/1400
  • f f/2.4
  • ISO 50



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • jarecki
  • 3274 3444

rozmaweiałem w tygodniu z gosciem od olejów to najwazniejsze to kupować olej z pewnego zrudła , i na pewno 15 W 40 jak cało  roczny .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 1590 6641

Ja tam leje w/w fuchsa i jest ok, cenowo też w porównaniu do jd oryginalnego 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999

wszędzie leje rimule r5le właśnie że względu na to żeby mieć mniej beczek i mniej problemu z ewentualnymi dolewkami. poza tym zawsze taniej kupisz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999
Ursusc385 napisał:

Ja tam leje w/w fuchsa i jest ok, cenowo też w porównaniu do jd oryginalnego 

olej jd oryginalny to taki oksymoron. przecież jd nie produkuje oleju. lecą tylko ich metki na oleje takich firm jak aral czy Shell

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • MODERATOR FORUM
  • danielhaker
  • 6979 21604

Zetor zalewał i zalecał Arala, a od jakiegoś czasu ten został kupiony przez Castrola. Teraz nawet pod Zetora już bańki robią

Olej silnikowy Zetor OLEJ ZETOR-DEUTZ L-SAPS 10W40 93942862 10L - Opinie i  ceny na Ceneo.pl

Olej JD to Shell Rimula. Zaraz po gwarancji zmieniłem na Shella w silniku i skrzyni bo po co płacić za znaczek

Teraz zbliża mi się wymiana oleju w Forterze i pasowałoby właśnie przejść na jeden olej, a później i w hydraulice w obu na ten sam, żeby mogły te same maszyny ciągać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bartek933
  • 5410 19534

Ja bym lał Shell, dobry olej to po co kombinować. Fuscha wlałem do silnika w Forterra to po dwóch dolewkach spuściłem i z powrotem aral

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999

a co silnik pukał? czy więcej palił? silnik rimula, skrzynia spirax

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 8023 20636

jak olej na słabej bazie to po prostu odparowanie noack ma duże i oleju może ubywać zauważalne ilości. Czysta fizyka. Daniel do tych sprzętów możesz lać i 10w i 15w choć jak zima robisz to lepszy 10w. Marka wedle uznania, może być mobil, może.byc Shell, byle nie był do dpf czyli z normą e9 i "+"

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

U mnie na wsi też zmienili na fuscha ale jak zaczął olej znikać to fusch szybko wyleciał.


Ja tam też już uciekłem od fuscha. Do silnika leje jakiegoś Mobil do ciężarówek bo mam tanio dojście (15w40) a do skrzyni właśnie kurier wiezie Orlen agro utto 10w30.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bartek933
  • 5410 19534
13 minut temu, Uziu92 napisał:

byle nie był do dpf czyli z normą e9 i "+"

To oleje niskopopopiołowe są gorsze? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999

ja kupuję olej do dpfa. kombajn nie ma DPF ale też mu leje taki sam olej, skoro jd zaleca 50plus2, a to olej do dpfa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bartek933
  • 5410 19534

I w czym jest gorszy tak po w skrócie? Wielu producentów ma już tylko takie oleje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 8023 20636

olej do dpf jest pozbawiony pewnych dodatków które mają oleje full saps , chodzi o ochronę dpf i środowiska kosztem kolokwialnie mówiąc smarowania, tyle że te silniki są przystosowane pod taki olej, starsze silniki bez dpf powinno zalewać się olejami "zwykłymi" . Wiadomo że silnik bez dpf będzie chodzić na oleju tym do dpf , ale jeżeli by od nowości takie silniki np w laboratorium testował na tych dwóch olejach to po jakimś przebiegu jakby je rozebrał i poddał dokładnej analizie to ten pracujący na oleju do niego nie przystosowanym mógłby wykazać większe zużycie. Druga sprawa że olej full saps jest tańszy niż low do dpf, więc jak nie chodzi o wygode i pierdolnik z bankami jak u Jacka to lepiej brać zwykły.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999

inna sprawa że ja w kombajnie co roku zmieniam, w tym roku kombajn nabił oszałamiające 28h

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3915 48999

w małym ciągniku wymiana co dwa lata to też jest jakieś 200-250h. duży na gwarancji to co roku i 350-400h

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj