Klawiatura Perkins
 

Klawiatura Perkins

  • 8337 wyświetleń

Prawie 10000h, a klawiatura jak nowa, zero nagaru. Pompa i wtryski też nie ruszane. Pozdro dla tych co piszą, że kupili ciągnik z przebiegiem 6-8 tyś. i musieli remont silnika robić, albo jak ktoś kupił to żeby się szykował do remontu bo przy tym przebiegu silnik już zużyty, wiele takich postów tu można przeczytać, co do końca nie jest prawdą i można ten mit obalić, chyba że ktoś masakrycznie nie dbał, oleju nie wymieniał albo lał coś ala superol.

 


Informacje o zdjęciu Klawiatura Perkins




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • logan3512
  • 140 1419

Nie mam czym ale oleju nie bierze to chyba jest dobrze. Trochę białej pary

Edytowano przez logan3512

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2358 14111

może ci plyn ucieka do oleju. u mnie w mtz właśnie czasem muszę dolać litr półtora płynu i jak u będzie to leci biało niebieski dym z odmy wiosna częściej uciekalo później ustalo aż w orkach siewnych znów zaczol ubywac. co najlepsze u będzie max 1.5 l i nigdy wiecej

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

a może lejesz pod korek i ubywa nadmiar płynu bo się rozgrzewa i rozszerza za to zawsze ta sama ilość 

 A że wam z odmy wali dym to żadna para jak zimny silnik tylko właśnie zimny ;).    Jak zimny to tłok mniejszy jeszcze jak ten spłaszczony to całkiem luz jest i dopiero jak się rozgrzeje to się robi okrągły i uszczelnia komorę , wtedy odmą nie wali 

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

płyn w oleju od razu widac, w mtz lubiło korkiem na tłok iść i go spalać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2358 14111
sebe1033 napisał:

a może lejesz pod korek i ubywa nadmiar płynu bo się rozgrzewa i rozszerza za to zawsze ta sama ilość 

 A że wam z odmy wali dym to żadna para jak zimny silnik tylko właśnie zimny ;).    Jak zimny to tłok mniejszy jeszcze jak ten spłaszczony to całkiem luz jest i dopiero jak się rozgrzeje to się robi okrągły i uszczelnia komorę , wtedy odmą nie wali 

 

 

napewno nie bo schodzi ponizej żeberek.Uziu jakim korkiem?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

w głowicy są takie korki blaszane, ja u siebie 2 czy 3 razy zwalałem głowice i te korki nabijałem ale nic to nie dało, wraz je wypychało, płyn szedł na tłoki, aż się zawory odciskały taki nagar się robił na denku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

broki, tylko że nawet jak woda by była w układzie to przy zamarznięciu wraz głowica strzeli bo ten brok wypnie kilka mm.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik1973
  • 15388 13392
16 godzin temu, Uziu92 napisał:

bo tam na zachodzie spokojnie trzeba liczyć 1000h na rok. Przychodzi traktor 20 letni, ma 20 tys , zbite na 8, ktoś kupuje i pisze że już trzeba remonty robić.

😁😁😁

https://youtu.be/YHh-j9p6a7s

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

i tak mało miała , kolega kupił taka audice , na blacie 198 a w rzeczywistości 750😁 znalazł zapis na pokrywie od paska rozrządu i przy wymianie się dowiedział 😁

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1951 4265

Rolnik - nie każdy. zależy od jego jakości a także co tam w nim jest akurat rozpuszczone. Pomiar ciśnienia da jedynie punkt zaczepienia i bez porównawczej próby olejowej jest do niczego. Uzupełnia go pomiar szczelności w suwie w dół. Pierścień zgarniająco - uszczelniający zużywa się szybciej niż uszczelniający co może nie wykazać braku szczelności ponad normę ale problemy ze smarowaniem i zużywa olej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

mam z 91 roku ciągnik to wcale licznik nie cofnięty ... tylko drugi obrót robi miał przy kupnie 5000 mth , a na filtrze powietrza właśnie 1000 mth to po przeliczeniu wyszło że robił koło 700 mth rocznie w Niemczech 

 

11 godzin temu, Uziu92 napisał:

w głowicy są takie korki blaszane, ja u siebie 2 czy 3 razy zwalałem głowice i te korki nabijałem ale nic to nie dało, wraz je wypychało, płyn szedł na tłoki, aż się zawory odciskały taki nagar się robił na denku.

coś kręcisz gdzie masz broki w głowicy napewno nie nad tłokiem , nie ma przecież takiego połączenia że płyn pójdzie na tłoki jedyne miejsce to uszczelka głowicy .

Raz wymieniałem i za rok znów przedmuchało okazało się że głowica już chyba krzywa ale w sklepie mieli specjalne uszczelki plastikowe właśnie do mtz w kształcie U i zakłada sie ja na tą blaszaną podkładkę w uszczelce od głowicy . Pod temperaturą ma sie uszczelnić i prawda potem już nie przedmuchało uszczelki 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

Tutaj dobrze je widać , centralnie nad tłokiem nie mogą być ale mi je wypychało i płyn szedł na tłoki 

image.webp

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DTaras
  • 1951 4265

To nie był problem broków albowiem tamto ciśnienie nie wypycha ich do atmosfery to jak ma wypychać w ściane?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

nie wiem o co ci dokładnie chodzi ale jak to robiłem 3 razy to wiem gdzie mi płyn bil, to zaślepka kanału wodnego , korek ten siedzi kilka mm w głąb , wystarczy że go dopchnie do uszczelki na równo i już szczelności nie było i łał się plyn.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148
2 godziny temu, Uziu92 napisał:

nie wiem o co ci dokładnie chodzi ale jak to robiłem 3 razy to wiem gdzie mi płyn bil, to zaślepka kanału wodnego , korek ten siedzi kilka mm w głąb , wystarczy że go dopchnie do uszczelki na równo i już szczelności nie było i łał się plyn.

ale nie na tłoki tylko do miski tzn do oleju płyn Ci szedł ? Dziwne tylko że miałem starego jeszcze w małej kabinie mtz to tam nic się nie działo takiego a cały czas na wodzie (a weź zimą 15 l nalej jeszcze) 

A jaki olej parametry lejesz , ja do 6-cyl fiata 10W40 bo w zimę daje rady zakręcić , kiedyś miałem 15W40 to przy -15 i niżej nie dawał rady zakręcić raz nawet olej podgrzewałem (miskę ) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

10w40 będę łał . olej szedł do płynu i płyn na tłoki szczególnie , w oleju jakoś płynu widać nie było

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

ale płyn na tłoki to CI nie pójdzie przez broki jedynie przez uszczelkę innego miejsca nie ma , 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

wycieknie z tego korka i wcieknie na tloki, uszczelka nie była przepalona, jeszcze stare gdzieś na ścianie wiszą w garażu . Z resztą co tu drążyć , gówno gównem było i w raz tym się robić nie dało bo ciągle problem był nawet z tym super udanym silnikiem ruskim, po 1400 Mtg pompa i wtryski do roboty, głowica do wymiany bo za luźno było pod te korki i trzeba było by to na jakiś może klej ale dawałem i nic to nie pomogło albo lutować czy coś.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DANDYS
  • 3229 3715

sebe1033 napisał: ale płyn na tłoki to CI nie pójdzie przez broki jedynie przez uszczelkę innego miejsca nie ma ,  Dokładnie, i jeszcze na tuleji wysadzi uszczelnienie i pójdzie do misy albo tuja pęknie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20591

to dlaczego za każdym razem jak zdjąłem głowice to te korki wypadały same ? i wyciekaly resztki płynu ? uszczelka była cała , były nawet te teflonowe pierścienie pozakładane , olej wyciekał z pod głowicy to udało się to oringiem rozwiązać w kanał olejowy , a tych wypadających korków nie opanowałem . Jak ten korek wypchnie to gdzieś ten płyn musi iść , uszczelka nie jest idealnie gładka , w miejscu korka nie ma uszczelnienia jak na przejściu kanałów i gdzieś ten płyn musi iść albo na zewnątrz albo na tłok szczególnie jak silnik nie pracuje to przez pory w uszczelce leci na tłok . Uszczelka po wypchnieciu korka nie dała rady utrzymać płynu. Z tulejami nie mialem problemu , za każdym zdjęciem głowicy uszczelka była dobra, tylko te korki były wypchnięte na zewnątrz, na początku też myślałem że uszczelkę przepala, głowica była dokręcana nawet deko mocniej niż instrukcja podaje. Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć ale miałem taki przypadek i notorycznie to się działo , do tego pchało też olej do płynu jakoś , nie strasznie dużo ale jednak. Jeden tłok tak zalewało płynem że robiło się kilka mm nagaru aż zawory sie odciskały , w komorze wirowej było tyle tego przypalonego płynu że ta komora zmniejszala się pewnie o połowę , trzeba było to skrobać i wysysać .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj