Pronar 6T Przyczepa
 

Pronar 6T Przyczepa

  • 3935 wyświetleń
Mam pytanko, o co chodzi z dwoma wężami do pneumatyki ?

Informacje o zdjęciu Pronar 6T Przyczepa


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 499 3098

nowoczesniejsza instalacja dwuobwodowa.

Jednym wezem idzie bez przerwy ciśnienie do przyczepy (tak, zeby przy dłuzszych hamowaniach go w butli nie zabrakło), a drugi jest od sterowania.

Przez co jest bezpieczniejsza i sie nadaje do szybciej jeżdzacych pojazdów, bo w starego typu instalacjach jednoobwodowych wszystko odbywało sie jednym wezem i jak hamowałes, to nie było dopływu swiezego pwoietrza do zbiornika przyczepy.

Instalacje jednoobwodowe, takie jak wew szystkicjh starych ursusach czy autosankach sa juz na wymarciu, aczkolwiek jak kupujesz nową przyczepe i poprosisz, to ci moga zamiast standardowej dwuobwodowej zamontowac jednoobwodową.

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561

Dzięki z info , u mnie starego typu są przyczepy, ale dzięki za objaśnienie 😁

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 499 3098

no chyba niekoniecznie

2 minuty temu, Rolnik7343 napisał:

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

no chyba niekoniecznie

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bartek933
  • 5394 19473
5 minut temu, Rolnik7343 napisał:

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

Podłącz tak i ruszaj w trasę

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

że zacytuje z innego forum...
Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 499 3098

Żółty przewód jest od sterowania, czerwony jako zasilanie dostarczajace do układu powietrza.

JAk odbywa sie to sterowanie?

Otóz jak nie hamujesz, to w zótym nie ma ciśnienia, im bardziej naciskasz pedła hamulca, tym wieksze cisnienie pojawia sie w zółtym przewodzie i tym bardziej hamują siłowniki hamulca. Odbywa sie to wszystko bardzo płynnie i stopniowo.

 

Wiec teoretycznie tak, mógłbys pojechac z przyczepą z instalacja dwuobwodową bez podłączania zółtego przewodu i ta by nie hamowała.

ale

w przypadku zaniku cisnienia w czerwonym przewodzie, przyczepa mysli, ze się odczepiła a przewód zerwał i hamuje od razu na maxa.

Czytaj

nie masz zadnej płynnosci w hamowaniu. Chcesz delikatnie zwolnic, naciskasz lekko hamulec, a przyczepa od razu blokuje koła.

Nie wiem, czy chciałbym takim zestawem jechac gdziekolwiek.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bartek933
  • 5394 19473

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam

25 minut temu, Rolnik7343 napisał:

że zacytuje z innego forum...
Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie.

Teraz napisałeś poprawnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10452
Bartek933 napisał:

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam

a przy takim podpięciu przy lekkim wciśnięciu hamulca przyczepa nie staje dęba ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rex15
  • 265 1951

przeciez masz regulator siły hamowania, przynajmniej Bartek ma w pronarce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10452

wiem,ale instalacja dwuobowodowa na jednym może się zachowywać inaczej

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rowan
  • 223 2478

Ja zamówisz jednoobwodowa zamiast dwu, to wtedy po prostu niema zółtego przewodu, jest zaślepione wejście na węża. Ot taka różnica. Jedynie złącze trzeba podłączyć do gniazda jednoobwodowego w ciągniku, a nie do jednego z dwuobwodowych.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Xyloniros
  • 89 664

A jak by tak całość od dwuobwodowej  zamiast jednoobwodowej założyć? Jaki koszt by był?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • maciej
  • 169 966
Bartek933 napisał:

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam tyko że jak mamy ręczne sterownie ciężarem czyli pusta połowa i pełna przyczepa to ja ustawiam na pusta i wtedy da się jeździć inaczej koła aż się blokują przy byle hamowaniu a przy pełnej muszę ustawić na połowę ładunku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj