Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 Instalacja dwuobwodowa Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
nunu85 499 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 499 3098 nowoczesniejsza instalacja dwuobwodowa. Jednym wezem idzie bez przerwy ciśnienie do przyczepy (tak, zeby przy dłuzszych hamowaniach go w butli nie zabrakło), a drugi jest od sterowania. Przez co jest bezpieczniejsza i sie nadaje do szybciej jeżdzacych pojazdów, bo w starego typu instalacjach jednoobwodowych wszystko odbywało sie jednym wezem i jak hamowałes, to nie było dopływu swiezego pwoietrza do zbiornika przyczepy. Instalacje jednoobwodowe, takie jak wew szystkicjh starych ursusach czy autosankach sa juz na wymarciu, aczkolwiek jak kupujesz nową przyczepe i poprosisz, to ci moga zamiast standardowej dwuobwodowej zamontowac jednoobwodową. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Genius9872 401 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 401 3561 Dzięki z info , u mnie starego typu są przyczepy, ale dzięki za objaśnienie 😁 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 Łatwo przerobić na jednoobwodowe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rolnik7343 5859 Napisano Wrzesień 10, 2019 (edytowany) Zaawansowany 5859 16632 a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe Edytowano Wrzesień 10, 2019 przez Rolnik7343 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
nunu85 499 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 499 3098 no chyba niekoniecznie 2 minuty temu, Rolnik7343 napisał: a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe no chyba niekoniecznie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 5 minut temu, Rolnik7343 napisał: a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe Podłącz tak i ruszaj w trasę Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rolnik7343 5859 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5859 16632 że zacytuje z innego forum... Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
nunu85 499 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 499 3098 Żółty przewód jest od sterowania, czerwony jako zasilanie dostarczajace do układu powietrza. JAk odbywa sie to sterowanie? Otóz jak nie hamujesz, to w zótym nie ma ciśnienia, im bardziej naciskasz pedła hamulca, tym wieksze cisnienie pojawia sie w zółtym przewodzie i tym bardziej hamują siłowniki hamulca. Odbywa sie to wszystko bardzo płynnie i stopniowo. Wiec teoretycznie tak, mógłbys pojechac z przyczepą z instalacja dwuobwodową bez podłączania zółtego przewodu i ta by nie hamowała. ale w przypadku zaniku cisnienia w czerwonym przewodzie, przyczepa mysli, ze się odczepiła a przewód zerwał i hamuje od razu na maxa. Czytaj nie masz zadnej płynnosci w hamowaniu. Chcesz delikatnie zwolnic, naciskasz lekko hamulec, a przyczepa od razu blokuje koła. Nie wiem, czy chciałbym takim zestawem jechac gdziekolwiek. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam 25 minut temu, Rolnik7343 napisał: że zacytuje z innego forum... Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie. Teraz napisałeś poprawnie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rolnik7343 5859 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5859 16632 a wcześniej co nie tak napisałem ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
jonek98 2650 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 2650 10452 Bartek933 napisał:Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam a przy takim podpięciu przy lekkim wciśnięciu hamulca przyczepa nie staje dęba ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
rex15 265 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 265 1951 przeciez masz regulator siły hamowania, przynajmniej Bartek ma w pronarce. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
jonek98 2650 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 2650 10452 wiem,ale instalacja dwuobowodowa na jednym może się zachowywać inaczej Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 Zachowuję się tak samo. Przynajmniej w pronarze Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rowan 223 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 223 2478 Ja zamówisz jednoobwodowa zamiast dwu, to wtedy po prostu niema zółtego przewodu, jest zaślepione wejście na węża. Ot taka różnica. Jedynie złącze trzeba podłączyć do gniazda jednoobwodowego w ciągniku, a nie do jednego z dwuobwodowych. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Bartek933 5394 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 5394 19473 Jednoobwodowej na dwu nie przerobisz Dwu na jedno tak Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Xyloniros 89 Napisano Wrzesień 10, 2019 Zaawansowany 89 664 A jak by tak całość od dwuobwodowej zamiast jednoobwodowej założyć? Jaki koszt by był? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
maciej 169 Napisano Wrzesień 11, 2019 Zaawansowany 169 966 Bartek933 napisał:Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam tyko że jak mamy ręczne sterownie ciężarem czyli pusta połowa i pełna przyczepa to ja ustawiam na pusta i wtedy da się jeździć inaczej koła aż się blokują przy byle hamowaniu a przy pełnej muszę ustawić na połowę ładunku Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się