nunu85 563 Opublikowano 10 Września 2019 nowoczesniejsza instalacja dwuobwodowa. Jednym wezem idzie bez przerwy ciśnienie do przyczepy (tak, zeby przy dłuzszych hamowaniach go w butli nie zabrakło), a drugi jest od sterowania. Przez co jest bezpieczniejsza i sie nadaje do szybciej jeżdzacych pojazdów, bo w starego typu instalacjach jednoobwodowych wszystko odbywało sie jednym wezem i jak hamowałes, to nie było dopływu swiezego pwoietrza do zbiornika przyczepy. Instalacje jednoobwodowe, takie jak wew szystkicjh starych ursusach czy autosankach sa juz na wymarciu, aczkolwiek jak kupujesz nową przyczepe i poprosisz, to ci moga zamiast standardowej dwuobwodowej zamontowac jednoobwodową. Odnośnik do komentarza
Genius9872 411 Opublikowano 10 Września 2019 Dzięki z info , u mnie starego typu są przyczepy, ale dzięki za objaśnienie 😁 Odnośnik do komentarza
Rolnik7343 5861 Opublikowano 10 Września 2019 (edytowane) a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe Edytowane 10 Września 2019 przez Rolnik7343 Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 10 Września 2019 no chyba niekoniecznie 2 minuty temu, Rolnik7343 napisał: a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe no chyba niekoniecznie Odnośnik do komentarza
Bartek933 5464 Opublikowano 10 Września 2019 5 minut temu, Rolnik7343 napisał: a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe Podłącz tak i ruszaj w trasę Odnośnik do komentarza
Rolnik7343 5861 Opublikowano 10 Września 2019 że zacytuje z innego forum... Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie. Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 10 Września 2019 Żółty przewód jest od sterowania, czerwony jako zasilanie dostarczajace do układu powietrza. JAk odbywa sie to sterowanie? Otóz jak nie hamujesz, to w zótym nie ma ciśnienia, im bardziej naciskasz pedła hamulca, tym wieksze cisnienie pojawia sie w zółtym przewodzie i tym bardziej hamują siłowniki hamulca. Odbywa sie to wszystko bardzo płynnie i stopniowo. Wiec teoretycznie tak, mógłbys pojechac z przyczepą z instalacja dwuobwodową bez podłączania zółtego przewodu i ta by nie hamowała. ale w przypadku zaniku cisnienia w czerwonym przewodzie, przyczepa mysli, ze się odczepiła a przewód zerwał i hamuje od razu na maxa. Czytaj nie masz zadnej płynnosci w hamowaniu. Chcesz delikatnie zwolnic, naciskasz lekko hamulec, a przyczepa od razu blokuje koła. Nie wiem, czy chciałbym takim zestawem jechac gdziekolwiek. Odnośnik do komentarza
Bartek933 5464 Opublikowano 10 Września 2019 Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam 25 minut temu, Rolnik7343 napisał: że zacytuje z innego forum... Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie. Teraz napisałeś poprawnie Odnośnik do komentarza
Rolnik7343 5861 Opublikowano 10 Września 2019 a wcześniej co nie tak napisałem ? Odnośnik do komentarza
jonek98 2711 Opublikowano 10 Września 2019 Bartek933 napisał:Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam a przy takim podpięciu przy lekkim wciśnięciu hamulca przyczepa nie staje dęba ? Odnośnik do komentarza
rex15 267 Opublikowano 10 Września 2019 przeciez masz regulator siły hamowania, przynajmniej Bartek ma w pronarce. Odnośnik do komentarza
jonek98 2711 Opublikowano 10 Września 2019 wiem,ale instalacja dwuobowodowa na jednym może się zachowywać inaczej Odnośnik do komentarza
Bartek933 5464 Opublikowano 10 Września 2019 Zachowuję się tak samo. Przynajmniej w pronarze Odnośnik do komentarza
Rowan 255 Opublikowano 10 Września 2019 Ja zamówisz jednoobwodowa zamiast dwu, to wtedy po prostu niema zółtego przewodu, jest zaślepione wejście na węża. Ot taka różnica. Jedynie złącze trzeba podłączyć do gniazda jednoobwodowego w ciągniku, a nie do jednego z dwuobwodowych. Odnośnik do komentarza
Bartek933 5464 Opublikowano 10 Września 2019 Jednoobwodowej na dwu nie przerobisz Dwu na jedno tak Odnośnik do komentarza
Xyloniros 89 Opublikowano 10 Września 2019 A jak by tak całość od dwuobwodowej zamiast jednoobwodowej założyć? Jaki koszt by był? Odnośnik do komentarza
maciej 169 Opublikowano 11 Września 2019 Bartek933 napisał:Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam tyko że jak mamy ręczne sterownie ciężarem czyli pusta połowa i pełna przyczepa to ja ustawiam na pusta i wtedy da się jeździć inaczej koła aż się blokują przy byle hamowaniu a przy pełnej muszę ustawić na połowę ładunku Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się