Skocz do zawartości

Pronar 6T Przyczepa


Genius9872

Mam pytanko, o co chodzi z dwoma wężami do pneumatyki ?

Rekomendowane komentarze

nowoczesniejsza instalacja dwuobwodowa.

Jednym wezem idzie bez przerwy ciśnienie do przyczepy (tak, zeby przy dłuzszych hamowaniach go w butli nie zabrakło), a drugi jest od sterowania.

Przez co jest bezpieczniejsza i sie nadaje do szybciej jeżdzacych pojazdów, bo w starego typu instalacjach jednoobwodowych wszystko odbywało sie jednym wezem i jak hamowałes, to nie było dopływu swiezego pwoietrza do zbiornika przyczepy.

Instalacje jednoobwodowe, takie jak wew szystkicjh starych ursusach czy autosankach sa juz na wymarciu, aczkolwiek jak kupujesz nową przyczepe i poprosisz, to ci moga zamiast standardowej dwuobwodowej zamontowac jednoobwodową.

 

 

Odnośnik do komentarza

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

Edytowane przez Rolnik7343
Odnośnik do komentarza

no chyba niekoniecznie

2 minuty temu, Rolnik7343 napisał:

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

no chyba niekoniecznie

 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Rolnik7343 napisał:

a co tu chcesz przerabiać ? wystarczy jedno złącze bodajże czerwone podłączyć pod wyjście w ciągniku i już hamulce działają jak jednoobwodowe

Podłącz tak i ruszaj w trasę

Odnośnik do komentarza

że zacytuje z innego forum...
Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie.

Odnośnik do komentarza

Żółty przewód jest od sterowania, czerwony jako zasilanie dostarczajace do układu powietrza.

JAk odbywa sie to sterowanie?

Otóz jak nie hamujesz, to w zótym nie ma ciśnienia, im bardziej naciskasz pedła hamulca, tym wieksze cisnienie pojawia sie w zółtym przewodzie i tym bardziej hamują siłowniki hamulca. Odbywa sie to wszystko bardzo płynnie i stopniowo.

 

Wiec teoretycznie tak, mógłbys pojechac z przyczepą z instalacja dwuobwodową bez podłączania zółtego przewodu i ta by nie hamowała.

ale

w przypadku zaniku cisnienia w czerwonym przewodzie, przyczepa mysli, ze się odczepiła a przewód zerwał i hamuje od razu na maxa.

Czytaj

nie masz zadnej płynnosci w hamowaniu. Chcesz delikatnie zwolnic, naciskasz lekko hamulec, a przyczepa od razu blokuje koła.

Nie wiem, czy chciałbym takim zestawem jechac gdziekolwiek.

Odnośnik do komentarza

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam

25 minut temu, Rolnik7343 napisał:

że zacytuje z innego forum...
Podłączając tylko czerwoną linię ( zasilanie ) pod łącze ciągnika z układem jednoobwodowym mamy pompowanie na zbiorniki powietrza, kiedy nadusimy na hamulec w ciągniku to na tym złączu mamy zanik ciśnienia co w układzie dwuobwodowym znaczy rozłączenie przewodu lub zerwanie a efektem tego jest hamowanie.

Teraz napisałeś poprawnie

Odnośnik do komentarza
Bartek933 napisał:

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam

a przy takim podpięciu przy lekkim wciśnięciu hamulca przyczepa nie staje dęba ?

Odnośnik do komentarza

Ja zamówisz jednoobwodowa zamiast dwu, to wtedy po prostu niema zółtego przewodu, jest zaślepione wejście na węża. Ot taka różnica. Jedynie złącze trzeba podłączyć do gniazda jednoobwodowego w ciągniku, a nie do jednego z dwuobwodowych.

Odnośnik do komentarza
Bartek933 napisał:

Czerwoną końcówkę podłączamy pod jednoobwodowy układ i hamuje jak marzenie. Wiem bo tak mam tyko że jak mamy ręczne sterownie ciężarem czyli pusta połowa i pełna przyczepa to ja ustawiam na pusta i wtedy da się jeździć inaczej koła aż się blokują przy byle hamowaniu a przy pełnej muszę ustawić na połowę ładunku

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v