Szczeki ursus c330 m
 

Szczeki ursus c330 m

  • 11391 wyświetleń

Czy ja te szczeki dobrze założyłem bo nie jestem pewny nie spojrzałem przy ściąganiu starych a teraz mam dylemat . A w necie co użytkownik to inna opinia jutro chce składać ta stronę więc mogę jeszcze to zamienić w razie czego .



Informacje o zdjęciu Szczeki ursus c330 m


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Roman4321
  • 1385 1735

 jesli szukałeś i nie jesteś pewny to tu też nie pomoże, może policzyć za i przeciw i wybrać większość:)

Edytowano przez Roman4321

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mich9
  • 671 4411
Ja najpierw założyłem długą do tyłu i dokręciłem to zwolnica nie chciała się kręcić, potem obróciłem i teraz jest ok

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lesssiu007
  • 186 1037

te szczęki były od nowośći czyli 29 l :D tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • artur125
  • 1327 2484

to delikatnie se wsuwaj zwolnice,że by go nie uszkodzić. Poskręcaj na kleju

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • niezlygagatek
  • 425 1047

Idę rozbiore swojego ciapka i dodam foto. 

Mam fotkę ale nie da się tu wrzucić 😯 oczywiście długa do przodu ☺

Edytowano przez niezlygagatek

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość onyyy

Napisano (edytowany)

  • Gość onyyy

Długa do przodu bo  współbieżna.

Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić.

Edytowano przez onyyy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mich9
  • 671 4411

Lesssiu007 napisał:

te szczęki były od nowośći czyli 29 l :D tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering .

A wymieniałeś simering na zwolnicy? Tam też mogło rzucać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1829 5448

Jeszcze co do tych szczęk to katalog jak i instrukcja napraw podaje że krótsza ma być z przodu natomiast długa z tyłu...

Ale osobiście właśnie uważam tak jak napisane zostało wcześniej że dłuższa powinna być z przodu krótsza z tyłu. W tym ciągniku bębny obracają się w przeciwnym kierunku niż koła czyli jadąc do przodu  bębny kręcą się do tyłu do tego rozpieraki są na dole. Szczęka przednia współbieżna bo podczas hamowania (napierania od dołu) oczywiście delikatnie jakoś tam obraca się z kierunkiem obrotu bębna czyli jest przez niego ciągnięta i zużywa się szybciej temu jest dłuższa. Szczęka tylna jest przeciwbieżna bo podczas hamowana (napierania od dołu) tu już nie jest ciągnięta tylko odpychana czyli działa przeciwbieżnie do kierunku obrotu bębna. Oczywiście to jest mój tok rozumowania :) nie trzeba się z nim zgadzać...

Co do uszczelnień jeśli robi się hamulce nie ma co patrzeć że nie cieknie to zostawię... od razu trzeba dać nowe uszczelnienia i tyle koszt znikomy, no wiadomo roboty przy tym jest ale już nie jeden pluł sobie w brodę że nie zrobił tego od razu... bo wiadomo jak nie ruszane trzymało teraz naruszysz i może przeciekać. Przecież te uszczelniacze po tylu latach są już twarde i nie masz pewności że ok będzie :) 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bananek
  • 16895 9481

onyyy napisał:

Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić.

po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mich9
  • 671 4411
@up narzucenie blokady nie jest problemem jeśli masz okienko rozkręcone

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bananek
  • 16895 9481
nie kazdemu chce sie okienko rozkrecac. ostatnio wyciagalem zwolnice i spadla mi blokada, ale pobawilem sie troche w ginekologa i przez pochwe przywrocilem ja na miejsce. :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lesssiu007
  • 186 1037

Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊

Edytowano przez Lesssiu007

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość onyyy
15 minut temu, Bananek napisał:

 

po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka.

Niema tragedii , 10 minut dricikowania i założone ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1829 5448

Rozbierać i składać na wciśniętej blokadzie i nic się nie rozleci, przez okienko nie raz i uszczelniacz zakładany czyli robota bezproblemowa po prawej stronie 

Jak się ma jeszcze taki żuraw/podnośnik warsztatowy na kółkach to takie prace robi się bez najmniejszego problemu i wszystko można delikatnie poskładać bez obawy o uszkodzenie czy wybicie uszczelniacza półosią. 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • niezlygagatek
  • 425 1047
17 minut temu, Lesssiu007 napisał:

Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊

Nie wyciagniesz, możesz co najwyżej wepchnąć do środka. Żeby wymienić trzeba rozkręcić przy moście jest trochę roboty bo trzeba butlę odkręcić i podloge. Drugi uszczelniacz za bebnem. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roman4321
  • 1385 1735

Ciagnik Ursus c-325 Naprawy lepiej to opisne.

" Szczęka z dłuższą okładziną cierną(szczęka współbieżna przednia) powinna być zwrócona wypukłością do przodu ciągnika,

a szczęka z krótszą okładziną cierną(szczęka przeciwbieżna tylna)-wypukłością do tyłu ciągnika."

czyli dłuższe okładziny od strony przodu ciagnika, krótsze okładziny od strony tyłu ciągnika.

Myśle że temat wyczerpany która szczęka z której strony:).

W katalogu części nie sprecyzowano układu szczek  natomiast w Instrukcji napraw do c-330 jest to mało precyzyjnie ujete i bardziej w błąd wprowadza niż coś wyjaśnia. Czynność demontażu i montazu hamulca nożnego (opercja 8A-02 w rozdziale Układ hamulcowy) odnośi się do prawej strony(prawa ręka jak siedzimy na ciagniku). Na prawą stronę wskazuje odwołanie do demontażu prawej zwolnicy (operacja 7A-02 w rozdziale Tylny most i zwolnice). Opis szczęk tedy jest prawidłowy czyli współbieżna z dłuższą okoładziną od strony przodu ciagnika. Nie mniej brakuje jasnego jednoznacznego wskazania i rysunków  z wyglądem zamocowanych szczęk z prawej i lewej strony. Dodatkowo miesza na szczególe źle zoriętowany bęben i wałek kułakowy.

Edytowano przez Roman4321

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roman4321
  • 1385 1735

intuicja mówi że oś c-330 przed modernizacją jes taka sama jak oś c-328, ale to tylo intuicja

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj