Roman4321 1406 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) jesli szukałeś i nie jesteś pewny to tu też nie pomoże, może policzyć za i przeciw i wybrać większość Edytowane 27 Grudnia 2018 przez Roman4321 Odnośnik do komentarza
Mich9 671 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Ja najpierw założyłem długą do tyłu i dokręciłem to zwolnica nie chciała się kręcić, potem obróciłem i teraz jest ok Odnośnik do komentarza
Lesssiu007 187 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Czyli mam założone dobrze bo długa jest od strony silnika 😊 Odnośnik do komentarza
artur125 1327 Opublikowano 27 Grudnia 2018 simering Ci nie puszczał? Może warto wymienić , jak jest na wierzchu? Odnośnik do komentarza
Lesssiu007 187 Opublikowano 27 Grudnia 2018 te szczęki były od nowośći czyli 29 l tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering . Odnośnik do komentarza
artur125 1327 Opublikowano 27 Grudnia 2018 to delikatnie se wsuwaj zwolnice,że by go nie uszkodzić. Poskręcaj na kleju Odnośnik do komentarza
niezlygagatek 425 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Idę rozbiore swojego ciapka i dodam foto. Mam fotkę ale nie da się tu wrzucić 😯 oczywiście długa do przodu ☺ Edytowane 27 Grudnia 2018 przez niezlygagatek Odnośnik do komentarza
Gość onyyy Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Długa do przodu bo współbieżna. Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez onyyy Odnośnik do komentarza
Mich9 671 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Lesssiu007 napisał: te szczęki były od nowośći czyli 29 l tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering . A wymieniałeś simering na zwolnicy? Tam też mogło rzucać Odnośnik do komentarza
Roki212 1893 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Jeszcze co do tych szczęk to katalog jak i instrukcja napraw podaje że krótsza ma być z przodu natomiast długa z tyłu... Ale osobiście właśnie uważam tak jak napisane zostało wcześniej że dłuższa powinna być z przodu krótsza z tyłu. W tym ciągniku bębny obracają się w przeciwnym kierunku niż koła czyli jadąc do przodu bębny kręcą się do tyłu do tego rozpieraki są na dole. Szczęka przednia współbieżna bo podczas hamowania (napierania od dołu) oczywiście delikatnie jakoś tam obraca się z kierunkiem obrotu bębna czyli jest przez niego ciągnięta i zużywa się szybciej temu jest dłuższa. Szczęka tylna jest przeciwbieżna bo podczas hamowana (napierania od dołu) tu już nie jest ciągnięta tylko odpychana czyli działa przeciwbieżnie do kierunku obrotu bębna. Oczywiście to jest mój tok rozumowania nie trzeba się z nim zgadzać... Co do uszczelnień jeśli robi się hamulce nie ma co patrzeć że nie cieknie to zostawię... od razu trzeba dać nowe uszczelnienia i tyle koszt znikomy, no wiadomo roboty przy tym jest ale już nie jeden pluł sobie w brodę że nie zrobił tego od razu... bo wiadomo jak nie ruszane trzymało teraz naruszysz i może przeciekać. Przecież te uszczelniacze po tylu latach są już twarde i nie masz pewności że ok będzie Odnośnik do komentarza
Bananek 17427 Opublikowano 27 Grudnia 2018 onyyy napisał: Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić. po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka. Odnośnik do komentarza
Mich9 671 Opublikowano 27 Grudnia 2018 @up narzucenie blokady nie jest problemem jeśli masz okienko rozkręcone Odnośnik do komentarza
Bananek 17427 Opublikowano 27 Grudnia 2018 nie kazdemu chce sie okienko rozkrecac. ostatnio wyciagalem zwolnice i spadla mi blokada, ale pobawilem sie troche w ginekologa i przez pochwe przywrocilem ja na miejsce. :) Odnośnik do komentarza
Lesssiu007 187 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊 Edytowane 27 Grudnia 2018 przez Lesssiu007 Odnośnik do komentarza
Gość onyyy Opublikowano 27 Grudnia 2018 15 minut temu, Bananek napisał: po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka. Niema tragedii , 10 minut dricikowania i założone Odnośnik do komentarza
Roki212 1893 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Rozbierać i składać na wciśniętej blokadzie i nic się nie rozleci, przez okienko nie raz i uszczelniacz zakładany czyli robota bezproblemowa po prawej stronie Jak się ma jeszcze taki żuraw/podnośnik warsztatowy na kółkach to takie prace robi się bez najmniejszego problemu i wszystko można delikatnie poskładać bez obawy o uszkodzenie czy wybicie uszczelniacza półosią. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez Roki212 Odnośnik do komentarza
niezlygagatek 425 Opublikowano 27 Grudnia 2018 17 minut temu, Lesssiu007 napisał: Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊 Nie wyciagniesz, możesz co najwyżej wepchnąć do środka. Żeby wymienić trzeba rozkręcić przy moście jest trochę roboty bo trzeba butlę odkręcić i podloge. Drugi uszczelniacz za bebnem. Odnośnik do komentarza
Roman4321 1406 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Ciagnik Ursus c-325 Naprawy lepiej to opisne. " Szczęka z dłuższą okładziną cierną(szczęka współbieżna przednia) powinna być zwrócona wypukłością do przodu ciągnika, a szczęka z krótszą okładziną cierną(szczęka przeciwbieżna tylna)-wypukłością do tyłu ciągnika." czyli dłuższe okładziny od strony przodu ciagnika, krótsze okładziny od strony tyłu ciągnika. Myśle że temat wyczerpany która szczęka z której strony. W katalogu części nie sprecyzowano układu szczek natomiast w Instrukcji napraw do c-330 jest to mało precyzyjnie ujete i bardziej w błąd wprowadza niż coś wyjaśnia. Czynność demontażu i montazu hamulca nożnego (opercja 8A-02 w rozdziale Układ hamulcowy) odnośi się do prawej strony(prawa ręka jak siedzimy na ciagniku). Na prawą stronę wskazuje odwołanie do demontażu prawej zwolnicy (operacja 7A-02 w rozdziale Tylny most i zwolnice). Opis szczęk tedy jest prawidłowy czyli współbieżna z dłuższą okoładziną od strony przodu ciagnika. Nie mniej brakuje jasnego jednoznacznego wskazania i rysunków z wyglądem zamocowanych szczęk z prawej i lewej strony. Dodatkowo miesza na szczególe źle zoriętowany bęben i wałek kułakowy. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez Roman4321 Odnośnik do komentarza
tomaszlewandowski_147142 0 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Panowie mam pytanie czy półoś lewa zwolnicy od ursusa c 330 pasuje do c 328? Odnośnik do komentarza
Roman4321 1406 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 intuicja mówi że oś c-330 przed modernizacją jes taka sama jak oś c-328, ale to tylo intuicja Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się