Skocz do zawartości

Szczeki ursus c330 m


Lesssiu007

Czy ja te szczeki dobrze założyłem bo nie jestem pewny nie spojrzałem przy ściąganiu starych a teraz mam dylemat . A w necie co użytkownik to inna opinia jutro chce składać ta stronę więc mogę jeszcze to zamienić w razie czego .


Rekomendowane komentarze

 jesli szukałeś i nie jesteś pewny to tu też nie pomoże, może policzyć za i przeciw i wybrać większość:)

Edytowane przez Roman4321
Odnośnik do komentarza
Ja najpierw założyłem długą do tyłu i dokręciłem to zwolnica nie chciała się kręcić, potem obróciłem i teraz jest ok
Odnośnik do komentarza

te szczęki były od nowośći czyli 29 l :D tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering .

Odnośnik do komentarza

Idę rozbiore swojego ciapka i dodam foto. 

Mam fotkę ale nie da się tu wrzucić 😯 oczywiście długa do przodu ☺

Edytowane przez niezlygagatek
Odnośnik do komentarza
Gość onyyy

Opublikowano (edytowane)

Długa do przodu bo  współbieżna.

Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić.

Edytowane przez onyyy
Odnośnik do komentarza

Lesssiu007 napisał:

te szczęki były od nowośći czyli 29 l :D tam oleju nie było tylko taki nalot brudu jak by był olej to musiał bym rozkręcić dalej do obudowy skrzyni biegów i wymienić ten simering .

A wymieniałeś simering na zwolnicy? Tam też mogło rzucać

Odnośnik do komentarza

Jeszcze co do tych szczęk to katalog jak i instrukcja napraw podaje że krótsza ma być z przodu natomiast długa z tyłu...

Ale osobiście właśnie uważam tak jak napisane zostało wcześniej że dłuższa powinna być z przodu krótsza z tyłu. W tym ciągniku bębny obracają się w przeciwnym kierunku niż koła czyli jadąc do przodu  bębny kręcą się do tyłu do tego rozpieraki są na dole. Szczęka przednia współbieżna bo podczas hamowania (napierania od dołu) oczywiście delikatnie jakoś tam obraca się z kierunkiem obrotu bębna czyli jest przez niego ciągnięta i zużywa się szybciej temu jest dłuższa. Szczęka tylna jest przeciwbieżna bo podczas hamowana (napierania od dołu) tu już nie jest ciągnięta tylko odpychana czyli działa przeciwbieżnie do kierunku obrotu bębna. Oczywiście to jest mój tok rozumowania :) nie trzeba się z nim zgadzać...

Co do uszczelnień jeśli robi się hamulce nie ma co patrzeć że nie cieknie to zostawię... od razu trzeba dać nowe uszczelnienia i tyle koszt znikomy, no wiadomo roboty przy tym jest ale już nie jeden pluł sobie w brodę że nie zrobił tego od razu... bo wiadomo jak nie ruszane trzymało teraz naruszysz i może przeciekać. Przecież te uszczelniacze po tylu latach są już twarde i nie masz pewności że ok będzie :) 

 

Odnośnik do komentarza

onyyy napisał:

Najgorsze z tej wymiany to właśnie obawa , żeby uszczelniacza nie uszkodzić.

po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka.

Odnośnik do komentarza
nie kazdemu chce sie okienko rozkrecac. ostatnio wyciagalem zwolnice i spadla mi blokada, ale pobawilem sie troche w ginekologa i przez pochwe przywrocilem ja na miejsce. :)
Odnośnik do komentarza

Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊

Edytowane przez Lesssiu007
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Bananek napisał:

 

po tej stronie tak. po prawej wiekszy strach o wypadniecie blokady. bo moze cie czekac wiecej rozbierania. aku, podstawa, okienko i grzebanie. o ile nie zabezpieczysz sie wczesniej kawalkiem drewnianego kijka.

Niema tragedii , 10 minut dricikowania i założone ;)

Odnośnik do komentarza

Rozbierać i składać na wciśniętej blokadzie i nic się nie rozleci, przez okienko nie raz i uszczelniacz zakładany czyli robota bezproblemowa po prawej stronie 

Jak się ma jeszcze taki żuraw/podnośnik warsztatowy na kółkach to takie prace robi się bez najmniejszego problemu i wszystko można delikatnie poskładać bez obawy o uszkodzenie czy wybicie uszczelniacza półosią. 

Edytowane przez Roki212
Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Lesssiu007 napisał:

Okienko bede mieć uchylone wiem o blokadzie 😊 że trzeba tam uważać . A ten simering to tak jak jest teraz wyciągnę go w stronę szczek ? To faktycznie warto wymienić 😊

Nie wyciagniesz, możesz co najwyżej wepchnąć do środka. Żeby wymienić trzeba rozkręcić przy moście jest trochę roboty bo trzeba butlę odkręcić i podloge. Drugi uszczelniacz za bebnem. 

Odnośnik do komentarza

Ciagnik Ursus c-325 Naprawy lepiej to opisne.

" Szczęka z dłuższą okładziną cierną(szczęka współbieżna przednia) powinna być zwrócona wypukłością do przodu ciągnika,

a szczęka z krótszą okładziną cierną(szczęka przeciwbieżna tylna)-wypukłością do tyłu ciągnika."

czyli dłuższe okładziny od strony przodu ciagnika, krótsze okładziny od strony tyłu ciągnika.

Myśle że temat wyczerpany która szczęka z której strony:).

W katalogu części nie sprecyzowano układu szczek  natomiast w Instrukcji napraw do c-330 jest to mało precyzyjnie ujete i bardziej w błąd wprowadza niż coś wyjaśnia. Czynność demontażu i montazu hamulca nożnego (opercja 8A-02 w rozdziale Układ hamulcowy) odnośi się do prawej strony(prawa ręka jak siedzimy na ciagniku). Na prawą stronę wskazuje odwołanie do demontażu prawej zwolnicy (operacja 7A-02 w rozdziale Tylny most i zwolnice). Opis szczęk tedy jest prawidłowy czyli współbieżna z dłuższą okoładziną od strony przodu ciagnika. Nie mniej brakuje jasnego jednoznacznego wskazania i rysunków  z wyglądem zamocowanych szczęk z prawej i lewej strony. Dodatkowo miesza na szczególe źle zoriętowany bęben i wałek kułakowy.

Edytowane przez Roman4321
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v