Zetor Forterra 130 hsx
 

Zetor Forterra 130 hsx

  • 11371 wyświetleń

zobaczymy co pokaże ... pierwsze wrażenie bardzo pozytywne






Rekomendowane komentarze

  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746

Hmm... może się to wiąże z tym iż jest mniej dźwigni, przez co wszystko jest lepiej uszczelnione.

DPF w Cromie też nie sprawia problemów po mimo ponad ćwierć miliona przebiegu ale lekki dyskomfort powoduje samo pilnowanie cyklu czyszczenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
Znajomy w Audi A4 żeby wypalić jeździł specjalnie 25 km w jedną stronę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746

No to w Fiacie aż tak "dobrze" nie jest, wypala się nawet na postoju bez problemu ale wiadomo czasem dla 'zdrowia' trzeba go dalej pogonić.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kuba24051
  • 470 4506
u mnie w astrze tez wypali na postoju ale jezdze nią przewaznie w dluzsze trasy min. ok 30KM wiec zawsze jak widze co sie swieci to troche go przegonie i wszystko hula :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
Są filtry w których paliwo jest podawane do filtra, wtedy temperatura się podnosi i nie trzeba tak ganiac samochodu. Serwisant mówił, że w tych Zetorach euro 4 DPF ma się tak nie zapychac jak w poprzednich euro 3. No i koniecznie trzeba pilnować żeby bezpośrednio po zgaszeniu silnika nie wyłączać hebla, czekać 2 minuty aby komputer zapamiętał dane i AdBlue się odpompowalo, podobno jak się za wcześnie odetnie prąd to jednostka sterująca silnikiem może się zaciac i trzeba serwis wzywać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • griga
  • AgroTeam
  • 1082 12445
2 godziny temu, MgrLukash napisał:

Hmm... może się to wiąże z tym iż jest mniej dźwigni, przez co wszystko jest lepiej uszczelnione.

DPF w Cromie też nie sprawia problemów po mimo ponad ćwierć miliona przebiegu ale lekki dyskomfort powoduje samo pilnowanie cyklu czyszczenia.

Nie wiem czego pilnujesz Ja mam to w nosie, mamy z bratem  ten sam 150KM silnik u niego pod 300tyś u Mnie ponad 200 i wszystko działa jak trzeba. Jeżdżę głównie trasy po 10km wiec nawet się nie nagrzewa. DPF zarąbałem raz jak pękł Mi wąż od turbo. Koszt mycia 350zł i dalej jeździ.

@kuba24051  Nie wiem jaką masz astre ale opel diesle ma w większości fiatoskie

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
ogólnie fiatowski 1,9 JTD lepszy jak mjet wersja 150km ma ten drugi różni się że ma 16 zaworów ten mniejszy ma 8, większy problem był jeden z klapkami wirowymi lubiły się urywać i wpadać do silnika, nie wiem jakie są tam filtry w wydechu ale wątpię aby podawało paliwo do wydechu w fiacie, w czasie dopalania silnik podaje więcej paliwa aby zwiększyć temperature spalania i w ten sposób się dopala, peugeot miał fapa gdzie dodawało się płyn specjalny do zbiorniczka i on dopala filtr z sadzy jak macie w traktorach nie wiem ale najprędzej to pierwsze, bo do filtra scr nie można nic dodawać bo by ad blue nie związał azotu że spalin, swoją drogą po co hebel wylaczac nie powinno się jak tak mówicie że się dzieje a komp jak jest powinien być pod zasilaniem aby błędów nie lapal. ogólnie era diesla takiego dobrego skończyła się już niestety, zastanawia mnie jedno jak Zetor spełnia normy na rzędowej pompie, kolego jaka tu jest jednostką nie czasami deutza na common railu? ogólnie DPF i scr w traktorze to głupota do kwadratu, nikt niestety nie pomyśli że taki filtr ma ileś dopalen i musi być wymieniony bo się zapcha, także trzeba stosować odpowiednie oleje o niskiej zawartości popiołów aby po spaleniu dodatkowo nie zapychały filtra także powiem szczerze że nie zalecam tzw long life zarówno w samochodach jak i traktorach koledzy bo te oleje mają gorsze właściwości smarne jak ich odpowiedniki do diesla bez dpf

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746
1 godzinę temu, griga napisał:

Nie wiem czego pilnujesz Ja mam to w nosie, mamy z bratem  ten sam 150KM silnik u niego pod 300tyś u Mnie ponad 200 i wszystko działa jak trzeba. Jeżdżę głównie trasy po 10km wiec nawet się nie nagrzewa. DPF zarąbałem raz jak pękł Mi wąż od turbo. Koszt mycia 350zł i dalej jeździ.

 

Cóż jeden z użytkowników Cromy(ma ją chyba ze 3lata) zalecił pilnowanie tego cyklu poprzez obserwacje poziomu spalania i gdy spalanie wzrasta nie gasić silnika, a najlepiej przejechać się autem trochę to łatwiej się oczyści.

Czyli na nic nie patrzysz tyko gasisz go jak Ci pasuje? Jak długo je macie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • griga
  • AgroTeam
  • 1082 12445
1 minutę temu, MgrLukash napisał:

Cóż jeden z użytkowników Cromy(ma ją chyba ze 3lata) zalecił pilnowanie tego cyklu poprzez obserwacje poziomu spalania i gdy spalanie wzrasta nie gasić silnika, a najlepiej przejechać się autem trochę to łatwiej się oczyści.

Czyli na nic nie patrzysz tyko gasisz go jak Ci pasuje? Jak długo je macie?

Ja mam od 4 lat brat może z pół roku dłużej. Do pracy mam 10km więc nawet się nie dogrzewa w zimie dojeżdżam i gaszę. Nie patrzę czy się dopala czy nie. Jestem świadomy że dpf obrywa ale mycie kosztowało 350zł niech teraz nawet 400zł demontaż i montaż to chwila. A odpukać od wpadki z wężem nic się nie dzieje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
Jeden z głównych powodów kupna Zetora.. zwykła rządowa pompa, co prawda już w euro4 sterowana elektronicznie, ale nadal to nie CR który jest bardziej podatny na zużycie w skutek złej jakości paliwa, no i koszta naprawy. Nawet na stronie Zetora chwala się, że mają nadal zwykłą pompę paliwowa która jest mniej awaryjna, raczej zależy im żeby jak najdłużej produkować ciągniki na tym klasycznym i prostym układzie zasilania. Chociaż już chyba tylko Forterra ma silnik Zetora.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
znakiem tego inżynierzy Zetora są lepsi niż sisu czy deutza:) oni dawno nie mogli spełnić euro 3b na rotacyjnej a co dopiero euro 4 na rzędowej pompie :p

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
U Czechów to zawsze coś inaczej.. niczym Czeski Film :-D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • przybyslawice5211
  • 537 4646

Proxima ma tez silniki zetora gdzieś w jakimś filmiku było ze te nowe zetory z ad blue spełniają nawet surowsze normy niż euro 4  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
A co wymyśla przy EURO V? teraz mamy chybryde DPF + AdBlue.. Co tu można jeszcze dołożyć??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
jak to co poprawić wtrysk skoro na takim rozwiązaniu gdzie jest jeden wtrysk paliwa w suwie pracy to w common rail masz już nawet 5 wtrysków rozłożonych na mniejsze dawki pierwszy już jest kiedy tłok robi sprężanie stopniowo mieszanka się podgrzewa i zapala, efekt taki że silnik pracuje miekcej ciszej i nie dymi tak przez wydech a jednocześnie jest mocniejszy w stosunku do innych rozwiazan. Żeby tylko się nie okazało że zetor coś z normami pokrecil i w efekcie te silniki dymią bardziej niż mogą, tak samo jak afera z volkswagenem była, nawiasem mówiąc Niemcy wycofują się z diesla w 2020r na poczet aut elektrycznych, jak sami mówią silniki diesla przez normy emisji robią sie coraz bardziej skomplikowane i drogie w budowie i naprawie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • przybyslawice5211
  • 537 4646

Gdzieś słyszałem ze już osprzęt do oczyszczania spalin jest droższy od silnika w samochodach

   

Edytowano przez przybyslawice5211

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
kolego moze nie do czyszczenia taki drogi bo DPF około 5tys i pewnie scr też koło tego będzie kosztował ale z układem wtryskowym spokojnie przekroczy wartość silnika w budowie, ciekawe silniki robią japońce tzw nitowane, głowica styka się z blokiem przy pomocy płynnej uszczelki i to jest nitowane specjalnymi nitami efekt silnik jednorazówka do większej usterki a potem na złom

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adrian2
  • 17 466
10 godzin temu, Bofarm napisał:

Jeden z głównych powodów kupna Zetora.. zwykła rządowa pompa, co prawda już w euro4 sterowana elektronicznie, ale nadal to nie CR który jest bardziej podatny na zużycie w skutek złej jakości paliwa, no i koszta naprawy. Nawet na stronie Zetora chwala się, że mają nadal zwykłą pompę paliwowa która jest mniej awaryjna, raczej zależy im żeby jak najdłużej produkować ciągniki na tym klasycznym i prostym układzie zasilania. Chociaż już chyba tylko Forterra ma silnik Zetora.

wlasnie to jest chyba jeden z powodow dla ktorych jest on szczegolnie atrakcyjny do wyboru przez mniejsze gospodarstwa zasilanie przez pompe wtryskowa. w sumie na to chwile to Crystale i Majory maja silniki Deutza na CR a reszta na Martinie z rzedowa pompa wrtyskowa pewnie Motorpal ^_^

a z tym wyciszeniem Forterry HD tp rzecdzywioscie jest tak lepiej bo na z tego co ogladalem nba filmikach to dal o sobie znac silnik Martina :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
to nie jest silnik Martina, to sa silniki pochodne od serii 7540-9540 czy one mają dalej 4120 pojemności czy mają jakąś inną ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Never Cut My Wings
  • MgrLukash
  • 154 3746
17 godzin temu, griga napisał:

Ja mam od 4 lat brat może z pół roku dłużej. Do pracy mam 10km więc nawet się nie dogrzewa w zimie dojeżdżam i gaszę. Nie patrzę czy się dopala czy nie. Jestem świadomy że dpf obrywa ale mycie kosztowało 350zł niech teraz nawet 400zł demontaż i montaż to chwila. A odpukać od wpadki z wężem nic się nie dzieje.

No nie wiem u Ciebie to chodzi bez problemowo jak mówisz. Znowu sąsiad w A6 C6 3.0 TDI jeżdżąc głównie na krótkie odcinki po kilkanaście km czasem dłuższa trasa, zawalił DPF w około 2 lata i się go pozbył. Auto miało NIBY oryginalny przebieg ok. 200 000km przy zakupie (sąsiad sprawdzał po VIN w serwisie). Inna osoba w Zafirze 1.9CDTI tak to ustrojstwo zamuliła że auto pod górkę wjechać miało ciężko i ciągle mu jakiś błąd wyrzucało. Właśnie temu trochę się dziwie że Tobie w Cromie nic się nie dzieje, kiedyś jedna osoba mówiła mi że w fiacie DPF jest lepiej rozwiązany i mniej problematyczny od większości marek ale ja tego na poważnie nie wziąłem.

12 godzin temu, zetorlublin7341 napisał:

kolego moze nie do czyszczenia taki drogi bo DPF około 5tys i pewnie scr też koło tego będzie kosztował ale z układem wtryskowym spokojnie przekroczy wartość silnika w budowie, ciekawe silniki robią japońce tzw nitowane, głowica styka się z blokiem przy pomocy płynnej uszczelki i to jest nitowane specjalnymi nitami efekt silnik jednorazówka do większej usterki a potem na złom

Z tego co pamiętam to ktoś pisał że sama pompka SCR kosztuje 6 czy 7tys zł.

Które Japończyki mają takie silniki? Bo rozumiem że chodzi o auta a nie sprzęt.

15 godzin temu, Bofarm napisał:

A co wymyśla przy EURO V? teraz mamy chybryde DPF + AdBlue.. Co tu można jeszcze dołożyć??

Zwiększyć dawkę AdBlue i założyc drugi DPF a jak trzeba to i coś jeszcze wymyślą. Z resztą chyba w niektórych nowszych autach z silnikami V już po 2 DPF od kilku lat montują...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bofarm
  • 90 952
To jest nadal ta konstrukcja co w serii 9540 tylko zmodernizowana, ale pojemność ta sama, silnik głośno klekocze i myślałem, że w kabinie będzie to słychać, ale jest w porządku :-) ogólnie ciągnik ma dużo elementów tych samych co w moim 9540.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj